• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

De är för tajta. Även runt baken om man ska vara petig, är de inte jobbiga att sitta i?
I övrigt schyssta brallor, byt storlek så ska du se att det blir kanon. Jag brukar vara petig och lägga ut/ta in samtidigt som jag lägger upp. Det är rätt lätt att hoppa mellan storlekar då.

Jag hade gått upp en storlek & tagit in midjan hos en skräddare om det behövs. Materialet kommer inte att töja sig.

Trevlig modell! Jag önskar att jag själv passade i den...

@MaxAnd hur ser sömsmånen ut i vaderna? De där behöver flyttas ut rätt mycket. Kolla på möjligheten att gå upp i storlek och ta in i liv.

Tack! Gick ändå upp från 54 till 56, och enl försäljaren såg det bra ut, så dom tog in midjan. Men 58, borde inte låren hänga mycket då?

Tack! Gick ändå upp från 54 till 56, och enl försäljaren såg det bra ut, så dom tog in midjan. Men 58, borde inte låren hänga mycket då?
Min erfarenhet är att fallet blir bättre när byxan får löpa mer fritt. En byxa som sitter rätt, en storlek upp kan därför ge ett bättre intryck & se mer proportionerlig ut än en mindre dito.

Sen har alltid butikspersonalen olika tycke i smak. När jag provade OJ Dean tyckte butikspersonalen satt modellen satt bra på mig - men sanningen var den att jag hade spräckt byxan om jag hade behövt sätta mig på huk.

Alltid lättare att sy in än lägga ut. Tveksamt om byxan finns i 58 - ganska ovanlig storlek men lika bra att kolla!

Min erfarenhet är att fallet blir bättre när byxan får löpa mer fritt. En byxa som sitter rätt, en storlek upp kan därför ge ett bättre intryck & se mer proportionerlig ut än en mindre dito.

Sen har alltid butikspersonalen olika tycke i smak. När jag provade OJ Dean tyckte butikspersonalen satt modellen satt bra på mig - men sanningen var den att jag hade spräckt byxan om jag hade behövt sätta mig på huk.

Nu har dom ju redan sytt in midjan, men ska man ändå "våga" gå tillbaka och diskutera saken?

Det är helt ok, ser fram emot ett par nya hestra ;)
@Vincent, bli inte arg nu... Jag bröt vårt vad. Det var svårt att inte klippa den i höstas & det blev svårare nu när Private White kör 15% på hela sortimentet... MEN, det var fan omöjligt när Cultizm körde den på 50% med express frakt, i min storlek. Den landade under 4000:-, vilket är helt sjukt.

13088811r_7 (1).jpg
Lättaste vadet du någonsin kommer vinna @Vincent :hilarious: Dock förvånande att @christian-h klara sig dryga veckan!

Är det någon som har testat Jacob Cohen jeans?
Är de värda pengen?

Allt är relativt. Har förvisso bara ett par JC men just de är helt fantastiska - lätt mina favoritpar och har varit så sen jag köpte dem för några år sen. Och de har hållit bra. Åh andra sidan får man väl väga det mot x antal andra par för samma peng.

Slog till på Tiger-rocken nu. Min storlek var slutsåld på Best of Brands som hade 20% på sin Black Friday, men upptäckte att Bubbleroom körde med 25 %...plus att man fick ytterligare 10% om man signade upp för nyhetsbrev. Så 3´istället för 4´6´. Valde färgen som de kallar "Charcoal" före den svarta. Tror den passar min övriga stil bättre helt enkelt.

T61657002_053_main.jpg

Slog till på Tiger-rocken nu. Min storlek var slutsåld på Best of Brands som hade 20% på sin Black Friday, men upptäckte att Bubbleroom körde med 25 %...plus att man fick ytterligare 10% om man signade upp för nyhetsbrev. Så 3´istället för 4´6´. Valde färgen som de kallar "Charcoal" före den svarta. Tror den passar min övriga stil bättre helt enkelt.

T61657002_053_main.jpg

Bra val!
Precis vad man vill höra, gav 4'6' för tre veckor sen......
Hur som helst, valde samma färg som du och är mycket nöjd med både rock också färg!

Vad tycker folket om en sån här? Kan män bära "guld"smycken? I min åsikt väldigt häftig, Skultuna har man ju stor respekt för och det skulle kännas kul att bära något svenskt runt handleden (drömmer om en Sjöö Sandström).

Strunta i vad andra tycker, men förstår att du frågar - trivs du med sådana smycken och är någonting du ser dig använda, kör!

Senast ändrad:
Vad tycker folket om en sån här? Kan män bära "guld"smycken? I min åsikt väldigt häftig, Skultuna har man ju stor respekt för och det skulle kännas kul att bära något svenskt runt handleden (drömmer om en Sjöö Sandström).

1828_2319.jpg
Skitsnyggt och jag hade lätt sagt KBK om den vore i guld. Förutsätter att det ej är guld iom Skultuna och då blir det exakt som att ha en "guld"klocka, tattigt.

Är det någon som har provat Alan Paine´s tröjor? Det är ju en del riktigt fina rabatter på deras hemsida de sista skälvande timmarna av BF-rean.
Många modeller som jag verkligen gillar och färger helt i min smak. Både lammull och kashmir och i många fall mer än 50% rabatt.

https://www.alanpaine.co.uk/black-friday?cat=211

Den här gillar jag verkligen, ruskigt fint mönster. Kashmir och nedsatt från £260 till £100.

archmore_cashmere_crew_neck_jumper_silver_indigo.jpg

Där där var inte heller så dålig :) £130 istället för £320.

AP.jpg

Är det någon som har provat Alan Paine´s tröjor? Det är ju en del riktigt fina rabatter på deras hemsida de sista skälvande timmarna av BF-rean.
Många modeller som jag verkligen gillar och färger helt i min smak. Både lammull och kashmir och i många fall mer än 50% rabatt.

https://www.alanpaine.co.uk/black-friday?cat=211

Den här gillar jag verkligen, ruskigt fint mönster. Kashmir och nedsatt från £260 till £100.

archmore_cashmere_crew_neck_jumper_silver_indigo.jpg

Där där var inte heller så dålig :) £130 istället för £320.

AP.jpg
Den översta tyckte jag nog var sådär, men den undre, snygg! :)

1828_2319.jpg
Om du tror att det passar dig så ser jag inte vad som hindrar. Hatar uttrycket Fuck Jante, men det är bra ibland.

Någon med tips på bra och varm kappa? Den får inte vara för lång då jag är ca 180cm. Har hittat lite fint på Suitsupply, fastnade för dessa: http://eu.suitsupply.com/sv/coats/ljusbrun-overrock/J450.html?cgid=Coats
http://eu.suitsupply.com/sv/coats/ljusbrun-overrock/J455.html?cgid=Coats

Samma modell men olika färger. Längden är bra tycker jag. Finns det fler liknande för kanske bättre pris?
Kappa = kvinnligt plagg
Rock = manligt plagg :)

Vet i tusan om man kommer ned i bättre pris än så. Suitsupply har i min mening väldigt bra grejer till ett bra pris. Kommer nog att köpa en därifrån också. Om det nu kommer någon snö dvs.

Någon med tips på bra och varm kappa? Den får inte vara för lång då jag är ca 180cm. Har hittat lite fint på Suitsupply, fastnade för dessa: http://eu.suitsupply.com/sv/coats/ljusbrun-overrock/J450.html?cgid=Coats
http://eu.suitsupply.com/sv/coats/ljusbrun-overrock/J455.html?cgid=Coats

Samma modell men olika färger. Längden är bra tycker jag. Finns det fler liknande för kanske bättre pris?
Har själv köpt en från Suitsupply iår dock är det en Ull/Kashmir mix tycker verkligen om den men tror den kommer bli svårburen ifall det kryper neråt minus 5 om jag ska vara ärlig. Men den du länkar till kanske är varmare
eller så är du inte lika frusen av dig som jag ;)

Har själv köpt en från Suitsupply iår dock är det en Ull/Kashmir mix tycker verkligen om den men tror den kommer bli svårburen ifall det kryper neråt minus 5 om jag ska vara ärlig. Men den du länkar till kanske är varmare
Jag kör en tunn rock I ull/Kashmir och sen får man addera ett eller två lager under. Funkar fint.
Utan kavaj får jag plats med en kashmirtröja samt en tunn quiltav vast av samma typ som t ex Barbour & Belstaff kör under sina vaxade rockar.
Syns inte om man inte vill visa den, och blir varmt som faen.

Kappa = kvinnligt plagg
Rock = manligt plagg :)

Vet i tusan om man kommer ned i bättre pris än så. Suitsupply har i min mening väldigt bra grejer till ett bra pris. Kommer nog att köpa en därifrån också. Om det nu kommer någon snö dvs.
Haha tack för det! Förklarar varför jag får upp massa kvinnliga plagg när jag söker ibland.. :)

Finns det något som täcker hela halsen? Rockarna på SuitSupply har kragar som är sjalformade, fäller folk upp dem alltså? Finns en modell från Burberry för rätt liknande pris, ser rätt snygg ut:
img-thing

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp