Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det bra kvalitet då?
Jag har tre skjortor från Tailorstore(liknande företag) och trots att jag valt de dyraste tygerna(Cirka 800-850 kr/skjorta) i alla tre fallen så har de inte känts lika bra som min Eton-skjorta.
Är det bra kvalitet då?
Jag har tre skjortor från Tailorstore(liknande företag) och trots att jag valt de dyraste tygerna(Cirka 800-850 kr/skjorta) i alla tre fallen så har de inte känts lika bra som min Eton-skjorta.
Har 3 från shirtonomy
Gillar deras denim bäst men köpte blå och vit som kontorsskjorta
För priset absolut bra, jag föredrar dock Eton och kör väl främst det
Shirtonomy är det bästa jag testat under 1000-lappen. Sen om de är lika bra som Eton är jag inte övertygad om MEN Eton trots allt kostar runt 500-600kr mer för måttsytt. Till Etons försvar har de otroligt slitstarka tyger som utan problem kan tvättas i 60 grader vilket inte kan sägas om någon av de finare italienarna som brukar ligga på 30-40grader.
Lite osexigare produkt med stelare känsla i manschetter och kragar men bra basskjortor.
Alltså sitter off-the-rack skjortor perfekt så finns det ingen anledning att köpa (och betala) möjligheten att tumma på vissa mått.
Jag förstår vad du menar med ärmarna, ser det likadant ut när du böjer armen? Isf lutar jag åt att tycka att kavajärmarna kan kortas någon liten cm. Kavajen i övrigt ser något kort ut vilket iofs funkar till chinos.Var på överraskningsfest igår, 30-års fest.
Behöver nu feedback från er kunniga.
Vad hade ni ändrat, vad är ok etc!
Tänker på skjortans ärm inte syns. Kör alltid Eton men aldrig tänkt på extra lång arm, är 195cm+. Hade det behövts?
![]()
Jag tycker det ser bra ut i stort! Carlf har en poäng i att byxorna ser rätt tajta ut, men det funkar. Svårt att se men är skärpet mörkare än skorna? Jag brukar försöka matcha det så mycket som möjligt.Var på överraskningsfest igår, 30-års fest.
Tänker på skjortans ärm inte syns. Kör alltid Eton men aldrig tänkt på extra lång arm, är 195cm+. Hade det behövts?
![]()
Tycker inte färgerna/matchningen flyger. Samt att byxorna sitter lite tight.Var på överraskningsfest igår, 30-års fest.
![]()
Nu kör jag ganska klassiskt med några saker som jag hade tänkt på är:Var på överraskningsfest igår, 30-års fest.
![]()
Jag tycker det ser bra ut i stort! Carlf har en poäng i att byxorna ser rätt tajta ut, men det funkar. Svårt att se men är skärpet mörkare än skorna? Jag brukar försöka matcha det så mycket som möjligt.
Kanske en näsduk i kavajen för att bryta av lite?
Tycker inte färgerna/matchningen flyger. Samt att byxorna sitter lite tight.
Ljusare kavaj och ljusare skjorta perhaps?
Nu kör jag ganska klassiskt med några saker som jag hade tänkt på är:
Byxslutet skall alltid täcka snörningen på skon och inte visa strumpan när du står upp. Har du stora fötter så bidrar en kort byxa med för liten fotvidd till att det ser ut som du bär clownskor. Sedan skulle jag föredra en lite rymligare byxa dessutom
Knappsättningen på kavajen är för hög och kavajen i stort sett är för kort. Jag kan förstå att det är svårt att hitta kavajer som passar när man är lång, men satsa på att köpa långstorlekar istället, det vill säga 152 istället för 52 t.ex.
Satsa också på att skjortan alltid ska gå att knäppas bekvämt i halsen, då ska det enligt mig mycket till att den ska passa dåligt i ärmlängden.
Annars tycker jag att det mesta ser bra ut! Jag hade kanske valt en annan färg på byxan, men det är en smaksak. Försök att inte gå för långt färgmässigt ifrån varandra.
Kavajen ser ut att sitta bra, det som anmärkts på är snittet - att den är skuren kort. Men det är en stilfråga och trivs du i den längden så kör.Uppskattar tipsen!!
För att summera.
Chinosen är för tighta, där av går dom inte enda ner (fastnar på vaderna). Så skrotar dessa. Köpa mörkare och rymligare.
Kavajen är måttsydd, ska jag klaga?
Isåfall på vad och går sånt och lösa?
Snygga skor, snygg skjorta och snygg kroppsnära kavaj. Jag tycker dock att kavajen är för formell för att kombinera med chinos. Skulle gärna ha en något kortare ärm, 5 mm kanske, så skjortan syns.Var på överraskningsfest igår, 30-års fest.
![]()
Hur menar du?Kom att tänka på en sak, kanske redan har diskuterats här tidigare.
Är Etons skjortor med cut-away krage lika i storlekarna som de vanliga? Jag stod och argumenterade med en försäljare på NK, som försökte dumförklara mig - sen kom en snubbe (Näääk f.ö. för er som vet, lite kul) in i diskussionen och höll med mig.
Får på mig Eton stl 39 med cut-away krage medan jag måste upp en storlek i de 'vanliga'.
Var på överraskningsfest igår, 30-års fest.
![]()
Ok, konstruktiv kritik:
Du är lång och smal vilket är goda förutsättningar stilmässigt men inte det lättaste rent storleksmässigt.
Kavajen är i mitt tycke ungefär 5-10cm för kort (baserat på en standard att den bör nå ungefär till knogarna på handen alt. täcka 50% av kroppen). Detta är såklart inte en universal sanning då män med längre ärmar än standard skulle få för långa kavajer.
Om man gillar kortare kavajer än så är självklart helt individuellt. Den är även vad jag kan se 1-2 cm smal i axeln då din naturliga axel ligger utanför sömmen. Jag utgår bara från de proportioner som finns inom skrädderi. På en längre kavaj skulle även knäppningen behöva placeras lägre för att behålla balansen.
Angående byxorna är de i mitt tycke väldigt smalt skurna för att bäras till kavaj. Du som är så pass lång skulle absolut inte skadas av en vidare byxsilhuett med en högre midja som hamnar närmare kavajens knäppning.
Färgmässigt är det definitivt en smaksak men på just den här bilden ser kavajen närmast svart ut (kanske är mörkblå i verkligheten) och det gifter sig inte jättebra med en beige bomullsbyxa. Jag skulle välja en grafitgrå flanellbyxa eller en tydligare blå kavaj.
Återigen vill jag poängtera att detta endast är mina spontana tankar då du bad om feedback. Känns det bra skall du inte ändra något för det är i slutändan du som skall trivas och känna dig bekväm i klädseln.
Toppen tips!
Har ett par sidor bak frågat om just flanellbyxor, så det är på ingång!
Ang bredden på kavajen, går sånt att lösa i efterhand? Jag själv har inga problem med längden egentligen.
Är det någon som känner igen det här spårningsnumret? UPAAA000000194937150
Jag hittade en trevlig vintage M65 som jag klickade hem från eBay UK & den har anlänt förra veckan. Var jackan finns att hämta har jag ingen aning om & inget sms eller brev har trillat in, men en är framme. Knepigt.
Det var ingen höjdare att läsa... Vad f*sen gör vi då?Samma sak har hänt mig. Det är deras global shipping program och det går inte att spåra. Försöker göra det via ebay men får upp status : Delivered, detta är 6 dagar sedan.
Det var ingen höjdare att läsa... Vad f*sen gör vi då?
Jo det ska gå. Prova att trycka på spårningsnumret (UPAA...) under dina ordrar på eBay. Du ska sedan kunna tryck dig vidare och få upp ett annat spårningsnummer. Är det Posten tror jag att det börjar på 0037. Var ett tag sen så min beskrivning är lite oexakt.Är det någon som känner igen det här spårningsnumret? UPAAA000000194937150
Jag hittade en trevlig vintage M65 som jag klickade hem från eBay UK & den har anlänt förra veckan. Var jackan finns att hämta har jag ingen aning om & inget sms eller brev har trillat in, men en är framme. Knepigt.
Ja jävlar, stort tack! 0037 nummer, men Bring? Och på ett av mina vanliga avhämtningsställen.Jo det ska gå. Prova att trycka på spårningsnumret (UPAA...) under dina ordrar på eBay. Du ska sedan kunna tryck dig vidare och få upp ett annat spårningsnummer. Är det Posten tror jag att det börjar på 0037. Var ett tag sen så min beskrivning är lite oexakt.
Kolla min editering och se om det hjälperJa jävlar, stort tack! 0037 nummer, men Bring? Och på ett av mina vanliga avhämtningsställen.
PING @mrMyagi