• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
IMG_0098.JPG

IMG_0101.JPG

Har ett par fina silverarmband kvar om någon är intresserad. Designade av mig och tillverkade helt för hand av min vän i Nepal. Endast 799 kr kostar de och just nu går hela överskottet till att finansiera mitt loserliv. Kan skickas eller mötas upp på valfritt sunkhak på Sveavägen ikväll.
Fina smycken! Hittade en ring idag som jag köpte i Kashmir (har jag för mig) 2001. Kommer ihåg att flera smyckeshandlare i Indien ville köpa den av mig. Kanske skulle börja använda den :)
20161224_083229-01.jpeg
 
Jag har suttit och funderat kring att köpa en grenadineslips från Drakes. När jag till slut bestämt mig för en marinblå är den slutsåld och kommer inte att återkomma till careofcarl.com som blivit min go to-butik gällande kläder på senare år. Det verkar som att fler av deras produkter från den engelska satsningen är slutsålda och ej ska återkomma. Trist. Min fråga blir därför: var köper jag en marinblå grenadineslips från Drakes nu? Deras egen hemsida listar dem på 125 GBP (med handrullad kant) vilket ju är betydligt dyrare än CoCs 1 199 kronor.

Grenadine tie.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Går det att säga hur mycket man kan ta in exempelvis en byxa eller kavaj om man utgår från storlek? Har minskat två storlekar från 52 till 48. Förstår att det delvis är en kostnadsfråga men är det ens möjligt?
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Jag har suttit och funderat kring att köpa en grenadineslips från Drakes. När jag till slut bestämt mig för en marinblå är den slutsåld och kommer inte att återkomma till careofcarl.com som blivit min go to-butik gällande kläder på senare år. Det verkar som att fler av deras produkter från den engelska satsningen är slutsålda och ej ska återkomma. Trist. Min fråga blir därför: var köper jag en marinblå grenadineslips från Drakes nu? Deras egen hemsida listar dem på 125 GBP (med handrullad kant) vilket ju är betydligt dyrare än CoCs 1 199 kronor.

Grenadine tie.jpg
Den?
http://www.linnegatan2.se/accessories/ties/drakes-tie-5
 

stigge

Omega
2-Faktor
Går det att säga hur mycket man kan ta in exempelvis en byxa eller kavaj om man utgår från storlek? Har minskat två storlekar från 52 till 48. Förstår att det delvis är en kostnadsfråga men är det ens möjligt?
Minska en storlek på vissa områden (t ex midja) på ett par byxor brukar ofta ge bra resultat om den i övrigt sitter bra. Men om det krävs
ändringar på hela byxan från 52 till 48 kan de skapa lite märkliga proportioner (t ex att fickor hamnar lite fel).
En kavaj är för stort ingrepp (speciellt i axelpartiet) att de troligen inte blir bra och slutnotan blir nog för hög vs köpa en ny.
Men även här kan vissa ingrepp bli bra att det kan vara värt det. Viktigast är att axelpartiet sitter bra.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Jag har suttit och funderat kring att köpa en grenadineslips från Drakes. När jag till slut bestämt mig för en marinblå är den slutsåld och kommer inte att återkomma till careofcarl.com som blivit min go to-butik gällande kläder på senare år. Det verkar som att fler av deras produkter från den engelska satsningen är slutsålda och ej ska återkomma. Trist. Min fråga blir därför: var köper jag en marinblå grenadineslips från Drakes nu? Deras egen hemsida listar dem på 125 GBP (med handrullad kant) vilket ju är betydligt dyrare än CoCs 1 199 kronor.

Grenadine tie.jpg

Har du mejlat dem, eller antar du att den ej återkommer i lager då produktsidan säger det? I så fall råder jag dig att kontakta CoC och fråga ifall den kommer in i lager igen, låter konstigt att de ej skulle fylla på lagret ifall de inte möjligtvis skulle sluta sälja varumärket. Drake's blåa grenadineslipsar är ju inte direkt någon säsongsvara, utan en "stapelvara".
 
Har du mejlat dem, eller antar du att den ej återkommer i lager då produktsidan säger det? I så fall råder jag dig att kontakta CoC och fråga ifall den kommer in i lager igen, låter konstigt att de ej skulle fylla på lagret ifall de inte möjligtvis skulle sluta sälja varumärket. Drake's blåa grenadineslipsar är ju inte direkt någon säsongsvara, utan en "stapelvara".

Jag mailade dem i förmiddags men jag tänkte att någon kanske kunde bidra med svar här eftersom nästa vardag är två dagar bort. Min farhåga är att de kommer att sluta med vissa varumärken som eventuellt sålt dåligt eller har dålig marginal. Drakes slipsar är ju betydligt billigare än från företagets egen webbshop vilket skulle kunna tala för små marginaler. Frågade också detta i mitt mail. Återkopplar här efter svar.
 
Fina smycken! Hittade en ring idag som jag köpte i Kashmir (har jag för mig) 2001. Kommer ihåg att flera smyckeshandlare i Indien ville köpa den av mig. Kanske skulle börja använda den :)
20161224_083229-01.jpeg
Den var ju hur najs som helst. Har letat efter något liknande. eBay känns som världens chansning. Någon som kan tipsa om var man kan få tag på denna typ av ringar? Förutom att åka till Indien, Nepal osv :)
 

Fredig

Cartier
Kan tipsa om att Marcus Malmborg kör 30% på alla vinterplagg och 20% på luposkjortor just nu. Klickade hem denna:
1476184976418_3.jpg
Otroligt skön ull som ger en kashmir känsla när den sitter på.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tycker Mr Porter verkar ge konstiga storlekar? Står att modellen har på sig 32'' på de blå byxorna. Tycker han ser mycket tanigare ut än mig medan jag går mellan 30-31''.. o_O
Mr.Porter är väldigt bra på storlekar. Det finns mått angivna för varje enskilt plagg. Kolla size & fit!

Det blev även det här paret.
IMG_7483.JPG
IMG_7484.JPG


Här är en rolig text som Antonio Ciongoli har kastat ihop på Styleforum. Det säger lite om hans intresse, när han tar sig tiden att vara aktiv där.

"I wear some version the stone Nonno chino like 5 days a week but the Ambro belted pant in sage corded cotton pant is my favorite silhouette for the season. Funny story with how these came to be - I was visiting Salvatore Ambrosi's old workspace in Naples whe he showed me these old French motorcycle pants he'd bought in Japan. He gave them to me and told me he'd give me 1000 euro if I could find someone in Italy to replicate them as their details - particularly their belt and waistband construction - were too complex and required too much
handwork. We refined them for everyday use but maintained the key details that made them special."

Rolig läsning - https://www.mrporter.com/journal/this-week-im-wearing/mr-antonio-ciongoli/1307

IMG_7485.JPG
 
Senast ändrad:

Golbica

Omega
Mr.Porter är väldigt bra på storlekar. Det finns mått angivna för varje enskilt plagg. Kolla size & fit!

Det blev även det här paret.
IMG_7483.JPG
IMG_7484.JPG


Här är en rolig text som Antonio Ciongoli har kastat ihop på Styleforum. Det säger lite om hans intresse, när han tar sig tiden att vara aktiv där.

"I wear some version the stone Nonno chino like 5 days a week but the Ambro belted pant in sage corded cotton pant is my favorite silhouette for the season. Funny story with how these came to be - I was visiting Salvatore Ambrosi's old workspace in Naples whe he showed me these old French motorcycle pants he'd bought in Japan. He gave them to me and told me he'd give me 1000 euro if I could find someone in Italy to replicate them as their details - particularly their belt and waistband construction - were too complex and required too much
handwork. We refined them for everyday use but maintained the key details that made them special."

Rolig läsning - https://www.mrporter.com/journal/this-week-im-wearing/mr-antonio-ciongoli/1307

IMG_7485.JPG
Ok så byxorna du köpte är av märket ambro? Och vem är han Antonio, någon chefsdesigner för något märke?
Fyll gärna på med info så man snabbare kan lära sig och utgå inte ifrån att alla vet vad det är du köper är eller har samma kunskap som du har
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ok så byxorna du köpte är av märket ambro? Och vem är han Antonio, någon chefsdesigner för något märke?
Fyll gärna på med info så man snabbare kan lära sig och utgå inte ifrån att alla vet vad det är du köper är eller har samma kunskap som du har
Därav länken om just Antonio & Eidos - https://www.mrporter.com/journal/this-week-im-wearing/mr-antonio-ciongoli/1307 -.:)

Eidos Ambro - https://www.mrporter.com/en-se/mens/eidos/ambro-cotton-canvas-trousers/747171?ppv=2
 

Fredig

Cartier

christian-h

Vacheron
2-Faktor
För övrigt grymma köp Christian! Inte varje dag man klickar hem tre par. ;)

Kollade på alla modellerna men känner att de kommer bli hängandes i garderoben då jag föredrar slacks mer dressade...
Ja, det var verkligen på tiden & det blir till & med femte paret på någon vecka nu. Sen gillar jag verkligen den något ledigare tappningen.

Just byxor har varit högst aktuellt i min garderob, men jag har valt att vänta med det inköpet, då jag pendlat en del i vikt med träning, sen har jag inte hittat den passformen som jag söker. Så:

x flanell
x svarta denim
x chinos

Här finns lite mer byxor från Eidos, dessutom på en clearance sale. https://marcusmalmborg.com/?shop:trousers
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
En liten fråga inför nyårsafton: Som jag nämnde tidigare så blir det ingen riktigt formell klädsel, utan uddakavaj och flanellbyxor kombinerat med slips samt pochette som accessoarer. Skulle ni tycka att det skulle vara helt fel att bära min Submariner under kvällen? Jag vet att det är faux-pas, men Subben är ju ändå så diskret. Inte för att någon annan där kommer att märka (eller för den delen vet att det är lite "fel" att bära en dykarklocka till kavaj), men det är snarare något som jag själv grubblar över.
 

Fredig

Cartier
En liten fråga inför nyårsafton: Som jag nämnde tidigare så blir det ingen riktigt formell klädsel, utan uddakavaj och flanellbyxor kombinerat med slips samt pochette som accessoarer. Skulle ni tycka att det skulle vara helt fel att bära min Submariner under kvällen? Jag vet att det är faux-pas, men Subben är ju ändå så diskret. Inte för att någon annan där kommer att märka (eller för den delen vet att det är lite "fel" att bära en dykarklocka till kavaj), men det är snarare något som jag själv grubblar över.
I dagens läge finns det inte så mycket rätt eller fel, tror det blir mycket bra! :)
 

Zingo

Rolex
En liten fråga inför nyårsafton: Som jag nämnde tidigare så blir det ingen riktigt formell klädsel, utan uddakavaj och flanellbyxor kombinerat med slips samt pochette som accessoarer. Skulle ni tycka att det skulle vara helt fel att bära min Submariner under kvällen? Jag vet att det är faux-pas, men Subben är ju ändå så diskret. Inte för att någon annan där kommer att märka (eller för den delen vet att det är lite "fel" att bära en dykarklocka till kavaj), men det är snarare något som jag själv grubblar över.
Du gillar det, ingen där kommer bry sig (enligt ovan), vad är problemet? Kör på suben och ha en trevlig afton. :)
 
Topp