Zgandet brukar starta rean 25 januari, alltså ingen mellandagsrea!Ingen här som ska till Zgander i Helsingborg i dagarna? Är nyfiken på om de kör dondup på rean![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zgandet brukar starta rean 25 januari, alltså ingen mellandagsrea!Ingen här som ska till Zgander i Helsingborg i dagarna? Är nyfiken på om de kör dondup på rean![]()
TackZgandet brukar starta rean 25 januari, alltså ingen mellandagsrea!
Eventuellt, har förmodligen lektionerTackska du dit?
![]()
Någon som testar Berg & Bergs skjortor?
Funderar på att testa dem, verkar vara schysst kvalitet till ett hyfsat pris![]()
Är de någon som bra erfarenheter ifrån Shirtonomy?
Funderar på att boka tid hos dem för måttning.
Är de någon som bra erfarenheter ifrån Shirtonomy?
Funderar på att boka tid hos dem för måttning.
Upplever OJ som a) kortare och b) snävare i samma storlek. Tycker nog också att OJ har en boxigare passform (i vart fall de slim fits jag provat)Någon som använder OJs kostymer idag och även testat suit supply
Tänkte på storlekarna
Skulle inte säga att Berg & Bergs byxor i bomull, som de hade förra hösten, vart särskilt prisvärda. Mina slets ut ganska snabbt och tycker inte riktigt om elastane i mina byxor. Jämfört med Luxire så tycker jag att de sistnämda levererar bättre byxor för ungefär samma pris. Problemet är att få till passformen där B&Bs kanske är lättare att pricka rätt samt att det går att byta relativt enkelt. Flanellen har jag dock inte provat samt att du bör ha i åtanke att jag verkar slita ut alla byxor i grenen snabbt, samt att jag köpte en ljus färg vilket gjorde att jag behövde tvätta dom ganska mycket.Undrar faktiskt detsamma om deras byxor. Är tyvärr lite för smal för deras skjortor, de erbjuder inte mindre storlekar än 38.Deras slipsar har jag dock inget negativt att säga om!
Någon som annars har provat deras byxor? Är sugen på ett par i flanell. Tänkte på att priset är ganska så lågt (jämfört med t.ex. Incotex, som de flesta av mina byxor är ifrån) för att vara tillverkade i Italien och om de därav på något sätt har "snålat" med kvaliteten.
Trevliga! True size?Marcus Malmborg fortsätter med sin clearance sale med 50% på alla skor från Christian Kimber - https://marcusmalmborg.com/?shop:shoes
Om inte min garderob med sneakers vore välfylld hade jag garanterat klickat hem det här paret:
![]()
Jag har inte provat, tyvärr. Marcus rekommenderar att kliva ner en halvstorlek om man är mellan två storlekar.Trevliga! True size?
Trevliga! True size?
FotviddByxor från Stoffa, mitt första men absolut inte sista, redan lagt en till beställning! Otroligt bra siluett enligt mig, hur rymliga som helst men ändå är siluetten slim, grymt! Hög midja, pleats och sideadjusters.
![]()
![]()
![]()
Blev en kavaj från Eidos i färg Blue Flannel och i modellen Ciro också!
![]()
![]()
Grymma byxor, var hittar man dem?Byxor från Stoffa, mitt första men absolut inte sista, redan lagt en till beställning! Otroligt bra siluett enligt mig, hur rymliga som helst men ändå är siluetten slim, grymt! Hög midja, pleats och sideadjusters.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt fina!!!Byxor från Stoffa, mitt första men absolut inte sista, redan lagt en till beställning! Otroligt bra siluett enligt mig, hur rymliga som helst men ändå är siluetten slim, grymt! Hög midja, pleats och sideadjusters.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Byxor från Stoffa, mitt första men absolut inte sista, redan lagt en till beställning! Otroligt bra siluett enligt mig, hur rymliga som helst men ändå är siluetten slim, grymt! Hög midja, pleats och sideadjusters.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag hade nog undvikit det. Finns det någon anledning till att du inte tar en vanlig skjorta?Lyncha mig inte nu...
...men får jag ha smokingskjorta och fluga till en vanlig kostym..??
17.5/35 CmFotvidd?
Stoffa - Genom Marcus MalmborgGrymma byxor, var hittar man dem?![]()
Se ovan - 275 Dollar kostar byxan i bomull - Ull är lite dyrareRiktigt fina!!!
Vart köper man?
Pris?
Det tycker jag absolut! När du sedan har dina mått är det bara att beställa när som, behöver inte vänta på att Agyesh skall komma på besök (skall sägas att han är riktigt trevlig kille dock, tänkte mer på om man är lat eller inte bor i Stockholm) Jag tidigare kört mycket Incotex som kostar i stort sätt detsamma men ett sådant inköp lär det aldrig mer bli igenHelvete vad bra de satt. Får se till att vara i Stockholm när Stoffa är hos Marcus.![]()
Rent etikettsmässigt så finns det väl inget som säger att man inte får, det vill säga du klär inte ner formalitetsgraden på kostymen. I övrigt har jag svårt att tänka mig att det skulle bli snyggare med en smokingskjorta jämfört med en vanlig skjorta till kostym, men har du någon tanke bakom och du känner att det är "du" så kör på!Lyncha mig inte nu...
Det tycker jag absolut! När du sedan har dina mått är det bara att beställa när som, behöver inte vänta på att Agyesh skall komma på besök (skall sägas att han är riktigt trevlig kille dock, tänkte mer på om man är lat eller inte bor i Stockholm) Jag tidigare kört mycket Incotex som kostar i stort sätt detsamma men ett sådant inköp lär det aldrig mer bli igen![]()
Frågade typ lika innan jul. Körde, blev bra, KBK.Lyncha mig inte nu...