• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Fabian

Patek
2-Faktor
En liten jul-aktig slips idag. Lite stökig hehe

IMG_0763.JPG

Ny watch eller nytt insert?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Fick lite feeling inför i morgon, men må fråga. Kan jag ha frackskjorta till väst och uddabyxor utan att se galen ut? Västen i fråga är grå flanell (typ), med slag.
Sällskapet är noll procent klädintresserade, så ingen bryr sig, men vad säger proffsen?
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Tänkte köpa en ny pochette inför nyårsfirandet. Det blir ganska så "causal" med familjen, därmed ingen smoking direkt. Tänkte bära något så ordinärt som en marinblå uddakavaj, mellangråa flanellbyxor, vitblårandig skjorta, vinröd grenadineslips samt ett par svarta Oxfords.

Har bara lite svårt att välja mellan dessa två pochetter:
1.https://www.skoaktiebolaget.se/collections/pocket-squares/products/rubinacci-pochette-victory-forest
2.https://www.skoaktiebolaget.se/coll.../products/rubinacci-pochette-capodimonte-blue

Vilken skulle ni föredra till den ovannämnda utstyrseln?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Tänkte köpa en ny pochette inför nyårsfirandet. Det blir ganska så "causal" med familjen, därmed ingen smoking direkt. Tänkte bära något så ordinärt som en marinblå uddakavaj, mellangråa flanellbyxor, vitblårandig skjorta, vinröd grenadineslips samt ett par svarta Oxfords.

Har bara lite svårt att välja mellan dessa två pochetter:
1.https://www.skoaktiebolaget.se/collections/pocket-squares/products/rubinacci-pochette-victory-forest
2.https://www.skoaktiebolaget.se/coll.../products/rubinacci-pochette-capodimonte-blue

Vilken skulle ni föredra till den ovannämnda utstyrseln?

Gillar första bättre
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Gillar första bättre

Tror du ej att det gröna "krockar" på något sett med resten av outfiten? Har fått till och med fått höra att det gröna i pochetten skall passa utmärkt med den vinröda slipsen. Är av någon konstig anledning orolig över att det ska skära sig, då pochetten kommer vara det enda gröna jag i så fall bär.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tror du ej att det gröna "krockar" på något sett med resten av outfiten? Har fått till och med fått höra att det gröna i pochetten skall passa utmärkt med den vinröda slipsen. Är av någon konstig anledning orolig över att det ska skära sig, då pochetten kommer vara det enda gröna jag i så fall bär.
Ta en vit bröstnäsduk så är du safe och slipper lägga ut 850 pix på en tygbit som riskerar att skära sig.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tror du ej att det gröna "krockar" på något sett med resten av outfiten? Har fått till och med fått höra att det gröna i pochetten skall passa utmärkt med den vinröda slipsen. Är av någon konstig anledning orolig över att det ska skära sig, då pochetten kommer vara det enda gröna jag i så fall bär.
Jag må vara en bonnlurk med halvtaskig klädkoll, men färger är jag rätt bra på. Om slipsen är så vinröd som jag tror så kommer den där mörkgröna att bli kalas. KBK.
 

filthywatch

Cartier
Vilka plagg tittar du på? Jag har köpt en del kläder därifrån & jag är väldigt nöjd. Men å andra sidan är jag lika nöjd med en piké från Oscar J, som kostade hälften av vad en piké från Sunspel kostar.
kollar på deras rivera piké och undrar lite hur dom är i storleken. Har läst lite blandat om dom vissa säger att dom har grym passform medans andra tycker att dom är lite korta och blir framförallt det efter några tvättar
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Tror du ej att det gröna "krockar" på något sett med resten av outfiten? Har fått till och med fått höra att det gröna i pochetten skall passa utmärkt med den vinröda slipsen. Är av någon konstig anledning orolig över att det ska skära sig, då pochetten kommer vara det enda gröna jag i så fall bär.

Nja tycker jag inte
Men jag skulle nog köra en enkel vit skjorta istället
 

Folke08

Omega
Är det någon som har erfarenhet av Sunspels kläder? Är inne på att köpa en piké från dom och undrar om det är värt pengarna?
Jag har ett flertal pikér och tshirts från Sunspel. Kvalitén känns bra dock varierar passformen från plagg till plagg även fast storleken och modellen är det samma.
Har tex en tshirt som krymt en del efter tvätt medans en annan som inte har det.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Jag må vara en bonnlurk med halvtaskig klädkoll, men färger är jag rätt bra på. Om slipsen är så vinröd som jag tror så kommer den där mörkgröna att bli kalas. KBK.

Jag följde ditt råd och valde den gröna. Kan säga att jag gjorde rätt val, tack! :)

Nja tycker jag inte
Men jag skulle nog köra en enkel vit skjorta istället

Nja, en vitblårandig ger lite mer liv på ett diskret sätt. Även om den inte är lika enkel som en helvit skjorta, så är den vitblårandiga skjortan ganska så simplistisk.
 
Senast ändrad:
Topp