• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ernesto

Patek
2-Faktor
Finns det ens kvalitets t-shirts? Tycker alla vrider sig och tappar färg ändå?

Jag har Our Legacy, Stone Island, Uniforms For The Dedicated, Uniqlo, Comme des Garçons, Acne... Inga har vridit sig och tappat färg. Tvättar mjukt på 30 grader om det inte är några fläckar. Många fläckar går bort med våtservetter (utan aloe vera och parfym) så oftast räcker 30 grader.
 

Poppe

Cartier
Dagens utmaning!
Om ni fick ha max 5 par byxor i garderoben(ej inräknat kostymbyxor och shorts), vad skulle ni då välja?

Mitt val:
Mörkblå jeans
Ljusblå jeans
Svarta jeans
Sandfärgade Chinos
Gråa chinos
1. Mörka jeans
2. Grå ullflanell
3. Beiga chinos
4. Benvita bomull/linnebyxor
5. Gröna smalspåriga manchesterbyxor

Men som sagt, 5 par är nästan omöjligt, hade varit lättare med 10 par:angel:
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Dagens utmaning!
Om ni fick ha max 5 par byxor i garderoben(ej inräknat kostymbyxor och shorts), vad skulle ni då välja?

Mitt val:
Mörkblå jeans
Ljusblå jeans
Svarta jeans
Sandfärgade Chinos
Gråa chinos
1. Blåa rådenim (mer behövs inte)
2. Svarta denim
3. Ljusa chinos
4. Blåa chinos
5. Flanellbyxor (blåa i mitt fall)

Så ser min bas ut.
 
Nej, 5 par är svårt. Tänkte hitta lite inspiration nu när jag gått ner två byxstorlekar och behöver köpa på mig en del nytt. Det blir dyrt att handla 10 par kvalitetsbyxor samtidigt...

Hittade ett par schyssta chinos på MQs slutrea idag, har ett par mörkblå jeans som sitter ok och ett par svarta jeans som sitter bra. Nästa par blir nog ett par grå chinos och så ett par ljusa jeans närmare sommarn. Tycker de är schysst när man vill köra supercasual på stranden eller liknande och kortbyxor ändå inte passar..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nej, 5 par är svårt. Tänkte hitta lite inspiration nu när jag gått ner två byxstorlekar och behöver köpa på mig en del nytt. Det blir dyrt att handla 10 par kvalitetsbyxor samtidigt...

Hittade ett par schyssta chinos på MQs slutrea idag, har ett par mörkblå jeans som sitter ok och ett par svarta jeans som sitter bra. Nästa par blir nog ett par grå chinos och så ett par ljusa jeans närmare sommarn. Tycker de är schysst när man vill köra supercasual på stranden eller liknande och kortbyxor ändå inte passar..
Fem par räcker hur långt som helst för min del.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Dagens utmaning!
Om ni fick ha max 5 par byxor i garderoben(ej inräknat kostymbyxor och shorts), vad skulle ni då välja?

Mitt val:
Mörkblå jeans
Ljusblå jeans
Svarta jeans
Sandfärgade Chinos
Gråa chinos
Inte lätt med bara 5 par (vilken tur att verkligheten inte begränsar mig:)), men:
- Mörkblå jeans
- Blåa jeans
- Mörkbruna manchester
- Bruna linnebyxor
- Gråa flanellbyxor
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag har Our Legacy, Stone Island, Uniforms For The Dedicated, Uniqlo, Comme des Garçons, Acne... Inga har vridit sig och tappat färg. Tvättar mjukt på 30 grader om det inte är några fläckar. Många fläckar går bort med våtservetter (utan aloe vera och parfym) så oftast räcker 30 grader.
Jag har faktiskt inte hittat nått märke som slår new body´s tischor. Inte så flashigt märke kanske, men sitter bra och håller formen tvätt efter tvätt.
 

Poppe

Cartier
Jag har faktiskt inte hittat nått märke som slår new body´s tischor. Inte så flashigt märke kanske, men sitter bra och håller formen tvätt efter tvätt.
Har inte testat new body men det springer ju ungdomar i tid och otid och kränger sånt i mitt område. Köper faktiskt t-shirts på Gekås ullared eftersom jag bor 20min därifrån. Där finns Lee vita rundhalsade, funkar prima de få gånger jag använder t-shirts.
 

Golbica

Omega
Jag gillade de bilderna som @christian-h (har jag för mig att det var i alla fall), publicerade lite då och då förut. Vet inte om det var egenkomponerad eller hämtat någonstans. Sjysst då man ju både kan plocka russinet i kakan eller om man verkligen gillar stilen köpa rubbet :)


downloadfile-1.jpeg
var är rocken ifrån? skit snygg!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
I morgon landar en leverans av ett stycke Eidos Courtier Button-Down Collar Cotton Shirt, storlek Medium. En skjorta som tyvärr ryker tillbaka, oavsett hur bra den sitter - förutsatt att den skinnjackan passar som landar i mitten av veckan. Nypris är 2400:- & jag landade den som re-stock till bra pris... 900:-. Ropa till om någon här vill ha den, i stället för retur.

747169_mrp_in_l.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad kostar detta hos en bra skräddare i Sthlm?

• Skjortärm
• Kavajärm
• Byxlängd
• Sy in kavaj
• Sy in byxmidja

Är van med kompispriser från Västerås men antar att jag får vänja mig nu när jag flyttar till Sthlm...

Är det bara Vivianne som rekommenderas? Fler alternativ? Skräddaren får gärna ligga mellan Rådhuset och typ Rose & Born eller där omkring, orkar inte ta tuben utan lämnar gärna in när jag ändå är i närheten.
 

Fredig

Cartier
Vad kostar detta hos en bra skräddare i Sthlm?

• Skjortärm
• Kavajärm
• Byxlängd
• Sy in kavaj
• Sy in byxmidja

Är van med kompispriser från Västerås men antar att jag får vänja mig nu när jag flyttar till Sthlm...

Är det bara Vivianne som rekommenderas? Fler alternativ? Skräddaren får gärna ligga mellan Rådhuset och typ Rose & Born eller där omkring, orkar inte ta tuben utan lämnar gärna in när jag ändå är i närheten.

Är detta en hint om en ny R&B medlem? ;)
 

MartinGFX

Cartier
Vad kostar detta hos en bra skräddare i Sthlm?

• Skjortärm
• Kavajärm
• Byxlängd
• Sy in kavaj
• Sy in byxmidja

Är van med kompispriser från Västerås men antar att jag får vänja mig nu när jag flyttar till Sthlm...

Är det bara Vivianne som rekommenderas? Fler alternativ? Skräddaren får gärna ligga mellan Rådhuset och typ Rose & Born eller där omkring, orkar inte ta tuben utan lämnar gärna in när jag ändå är i närheten.
Vivian ligger ju på hörnet bakom Rose & Born så borde väl vara rätt smidigt? ;) Var inne och lämnade lite grejor hos henne i helgen, spännande att se vad det kostar.

Varit runt hos en del andra skräddare i Stockholm och priserna ligger väl runt följande:
- Skjortärm ~ 200kr
- Kavajärm ~ 500kr, runt tusingen om det är riktiga knapphål.
- Byxlängd ~ 200kr
- Sy in kavaj ~ tror jag gav 500kr senast
- Sy in byxmidja ~ 200-250kr ish
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vivian ligger ju på hörnet bakom Rose & Born så borde väl vara rätt smidigt? ;) Var inne och lämnade lite grejor hos henne i helgen, spännande att se vad det kostar.

Varit runt hos en del andra skräddare i Stockholm och priserna ligger väl runt följande:
- Skjortärm ~ 200kr
- Kavajärm ~ 500kr, runt tusingen om det är riktiga knapphål.
- Byxlängd ~ 200kr
- Sy in kavaj ~ tror jag gav 500kr senast
- Sy in byxmidja ~ 200-250kr ish

Hade inte koll på var det låg men då ligger det ju perfekt! Så inga fasta priser hos henne?

Tack för siffrorna! Är dubbla mot vad jag betalat tidigare. Men å andra sidan är ju allt dyrare i Sthlm samtidigt som lönerna är högre ;)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Hade inte koll på var det låg men då ligger det ju perfekt! Så inga fasta priser hos henne?

Tack för siffrorna! Är dubbla mot vad jag betalat tidigare. Men å andra sidan är ju allt dyrare i Sthlm samtidigt som lönerna är högre ;)
Ja det var riktigt dyra priser. Betalade 250:- för upplägg av kavajärm plus intag rygg sist... Ej i ankdammen Sthlm såklart.
 
Vivian ligger ju på hörnet bakom Rose & Born så borde väl vara rätt smidigt? ;) Var inne och lämnade lite grejor hos henne i helgen, spännande att se vad det kostar.

Varit runt hos en del andra skräddare i Stockholm och priserna ligger väl runt följande:
- Skjortärm ~ 200kr
- Kavajärm ~ 500kr, runt tusingen om det är riktiga knapphål.
- Byxlängd ~ 200kr
- Sy in kavaj ~ tror jag gav 500kr senast
- Sy in byxmidja ~ 200-250kr ish
Återkom gärna med vad du fick betala. Vad ska du ändra? Jag behöver själv justera längden på några skjortor (ärmen), så behöver veta att skräddaren gör ett bra jobb. Borde inte vara ett svårt ingrepp iofs.
 

MartinGFX

Cartier
Återkom gärna med vad du fick betala. Vad ska du ändra? Jag behöver själv justera längden på några skjortor (ärmen), så behöver veta att skräddaren gör ett bra jobb. Borde inte vara ett svårt ingrepp iofs.
Jag lämnade in fyra par byxor som ska kortas och ändra benvidd. En skjorta som ska kortas i ärmarna samt en kavaj som även den ska kortas i ärmarna. Alla vinterns reaklipp samtidigt med andra ord...

Med alla justeringar jag måste göra (ganska atletisk kropp) har jag insett att det kanske rent av lönar sig att börja köra MTM.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ett till tips dagen till ära. Eton Green Ribbon denim. Finns just nu i strl 39, 40 & 41. Jag har en själv & är helnöjd. 50% hos www.gatt.se. 649:- pistoler.

https://www.gatt.se/kategorier/skjorta/casual/green-slim-skjorta-bla?att=Mzk=

080400502__bla28--1.jpg


12976641_605558906263142_659253584_n.jpg

08047661728_3.jpg


Här är allt från Eton till 50% - https://www.gatt.se/rea?utm_source=nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=17v4-rea50&subname=Eton
Fick hem den idag. Tackar för tipset då den satt bra och är sjukt snygg!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har goda erfarenheter av såväl vivians skrädderi som syateljé shamoon i Stockholm. Översätter man deras kostnad i jämförelse med hantverket är det värt varenda krona. Ändringsskrädderi tar tid och kostar därefter. Korta ärmar uppifrån tar tex nästan 2 timmar att göra.
 
Topp