• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 5780

Guest
IMG_2175.PNG
IMG_2174.PNG

Känns inte grön el brun som att det skär sig om man har blå/grå kostym med skjorta under av varierande färger (enkelfärgade)? Är det för avigt?
Jag hade kört på, i tur och ordning och om du inte har det sedan tidigare:
1. Mörkblå - passar till ALLT.
2. Mörkgrå - passar till det mesta men kan bli lite monokromt
3. Brun - riktigt snyggt till blå toner
4. Grön
5. Svart
6. Beige / kamel
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Det fulaste plaggen som finns men ack så bekvämt...mjukisbyxorna.
Inget som jag ens vill gå ut och hämta posten i men väldigt bekvämt och glida rundor i hemma en tidig söndagsmorgon.

Någon som har ett något förslag på några bekväma av tjockare tyg?
Har tidigare haft några NBA från Footlocker som inte verkar finnas kvar i sortimentet.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Det fulaste plaggen som finns men ack så bekvämt...mjukisbyxorna.
Inget som jag ens vill gå ut och hämta posten i men väldigt bekvämt och glida rundor i hemma en tidig söndagsmorgon.

Någon som har ett något förslag på några bekväma av tjockare tyg?
Har tidigare haft några NBA från Footlocker som inte verkar finnas kvar i sortimentet.
Tycker själv att Bread & Boxers mjukisbrallor är överlägsna. Men de är inte jättetjocka i tyget - själv tycker jag det är en fördel.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det fulaste plaggen som finns men ack så bekvämt...mjukisbyxorna.
Inget som jag ens vill gå ut och hämta posten i men väldigt bekvämt och glida rundor i hemma en tidig söndagsmorgon.

Någon som har ett något förslag på några bekväma av tjockare tyg?
Har tidigare haft några NBA från Footlocker som inte verkar finnas kvar i sortimentet.
Nike tech fleece.
Peak har en del annars.
 

Guden

Cartier
Det fulaste plaggen som finns men ack så bekvämt...mjukisbyxorna.
Inget som jag ens vill gå ut och hämta posten i men väldigt bekvämt och glida rundor i hemma en tidig söndagsmorgon.

Någon som har ett något förslag på några bekväma av tjockare tyg?
Har tidigare haft några NBA från Footlocker som inte verkar finnas kvar i sortimentet.
Köpte precis 2 par mjukis i tjockare tyg, från HM.
Inget att klaga på, helt ok. Värt att prova.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det fulaste plaggen som finns men ack så bekvämt...mjukisbyxorna.
Inget som jag ens vill gå ut och hämta posten i men väldigt bekvämt och glida rundor i hemma en tidig söndagsmorgon.

Någon som har ett något förslag på några bekväma av tjockare tyg?
Har tidigare haft några NBA från Footlocker som inte verkar finnas kvar i sortimentet.

Astrendigt med mjukisbyxor till "vanliga" kläder nu ju :)
Köpte själv ett par (typ) mjukisbyxor från CAMO häromdagen.
Typ nåt åt detta hållet: http://shop.camofactory.com/collect...ts/classic-elastic-trousers-eclypse-navy-wool
Köpte dock mina på Yoox för halva det där och de är tänkta att användas utanför hemmet :)
 
D

Deleted member 5780

Guest

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det fulaste plaggen som finns men ack så bekvämt...mjukisbyxorna.
Inget som jag ens vill gå ut och hämta posten i men väldigt bekvämt och glida rundor i hemma en tidig söndagsmorgon.
Någon som har ett något förslag på några bekväma av tjockare tyg?
Har tidigare haft några NBA från Footlocker som inte verkar finnas kvar i sortimentet.
För hemmabruk: inget slår ett par sköna pyjamasbyxor i flanell. Jag gillar de från Brooks Brothers. Just nu är det dessa som gäller.
2ttyuiuiy.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
IMG_2175.PNG
IMG_2174.PNG

Känns inte grön el brun som att det skär sig om man har blå/grå kostym med skjorta under av varierande färger (enkelfärgade)? Är det för avigt?
Gillar färgerna på alla tre rockar.
Mörkgrönt lirar bra med alla kostymfärger du nämner. Som bonus går mörkgrönt bra till svart också.
Brunt och grått/blått funkar också bra tillsammans i min värld.
Den första gillar jag färgen på riktigt mycket. Ser inte att det skulle vara problem att köra den till mörkgrå/mörkblå/grå kostymer.
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Fått hem en väldigt trevlig rock som tyvärr är för lång i ärmarna i kombination med öppna knapphål. Är det lika kostsamt att lägga upp hos en skräddare som en kavaj? Bryr mig inte om huruvida knapphålen är öppna eller stängda efter proceduren.
 
Fick ett infall och blev riktigt sugen på en slips från Hermés, någon här som har från dem och kan säga något om den upplevda kvaliteten samt vilket mönster ska man egentligen köra av alla deras klassiska och är det väl vågat att dra till med skrikröd eller organge?
 
Topp