Harman Kardon
Silver
Tack! Är sådana moderna? Verkar finnas ett ganska litet utbud. Väldigt casual, snyggt med en ljusblå sådan till ljusa chinos och vita sneakers. Längtar till sommaren!Popover!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Är sådana moderna? Verkar finnas ett ganska litet utbud. Väldigt casual, snyggt med en ljusblå sådan till ljusa chinos och vita sneakers. Längtar till sommaren!Popover!
Modern eller inte så gillar jag det. Det blir en i denim för min del till sommaren.Tack! Är sådana moderna? Verkar finnas ett ganska litet utbud. Väldigt casual, snyggt med en ljusblå sådan till ljusa chinos och vita sneakers. Längtar till sommaren!
Snyggt med denim!Modern eller inte så gillar jag det. Det blir en i denim för min del till sommaren.
Hipsterblus?Vad kallas skjortor som bara är knäppbara halvägs? Typ som en farfarströja.
Det stämmer nog rätt väl men det finns även rätt snygga o coola som de facto smiter under den radarn. Dock äger jag ingen själv, även om jag var sugen på den jag nämnde som hade varit grym ihop med en väst överHipsterblus?
Själv så försöker jag hålla mej ifrån både rådande trender o stora kedjor. Jag föredrar att investera i plagg som jag kan använda i flera år utan att skämmas över om det råkade vara "inne" förra året. Stora loggor (eller loggor överhuvudtaget) o vilket märke det är bryr jag mej heller inte om utan material, passform samt tillverkningsland spelar avgörande roll för mejPopover känns väl ganska trendigt i vissa kretsar. Problemet med att kalla vissa saker trendigt är att mode och influenser är så splittrat nu. Den grenen som ofta hänger i denna tråd gillar en stil medan plaggen du hittar hos de stora kedjorna ofta ser helt annorlunda ut.
Jag köpte 2 John Smedley på NK. De blev direkt mina favoriter som kan användas till allt, men de kostade. Varifrån köper du dina?Kan även tipsa om motsvarande tröjor från engelska John Smedley. Köpte en Indigo blue Marcus crew neck merino sweater.
och så blev det en Hackett crew neck logo jumper också...
Den där pengar liknar en penna jag hade för länge sedan och är nog den bästa jag någonsin haft. Är det inte den med ett övertryck i bleckpatronen som pressar ut bläcket lika bra i taket som ner på ett papper. Jag har för mig att de gjorde reklam för att den hade varit med de amerikanska astronauterna i rymden. Inte vet jag om de satte fast postisar på månen? Jag trodde inte de fanns att få tag i längre.Vineyard vines
![]()
Tycker ändå att just JM har ett ganska bra pris med tanke på att dom är sitt ursprung trogna o fortfarande har sin tillverkning på dom brittiska öarnaJag köpte 2 John Smedley på NK. De blev direkt mina favoriter som kan användas till allt, men de kostade. Varifrån köper du dina?
Om du tycker de är för långa i ärmarna tycker jag du ska göra som jag, köp en kofta utan ärmar. Sen köpte jag en långärmad rundhalsad svart. Svart i koftan också btw.Tycker ändå att just JM har ett ganska bra pris med tanke på att dom är sitt ursprung trogna o fortfarande har sin tillverkning på dom brittiska öarna
Bra skit helt enkelt men tyvärr är Marcus alldeles för lång i ärmarna för mej så trots skön merinoull o bra passform fick den lämna. Det skapade oxå en rädsla att övriga modeller skulle vara långa i ärmarna vilket gjort att jag inte köpt nåt mer från dom. Än så länge..
Vilken modell köpte du?![]()
Indigo blue JS köpte jagfrån uk baserade countryattire.comJag köpte 2 John Smedley på NK. De blev direkt mina favoriter som kan användas till allt, men de kostade. Varifrån köper du dina?
Har hittar nya favoriter: BallantyneIndigo blue JS köpte jagfrån uk baserade countryattire.com
Absolut och jag tycker du har utsökt tidlös smak. Men ibland får jag känslan av att det går trender i det klassiska (jag vet, det låter motsägelsefullt) och att man kan bli lite blind för det. Jag instämmer helt i din filosofi om loggor, kvalité och klassiskt snitt, har nästan helt slutat handla från de vanliga kedjorna och köper nu det mesta från mindre butiker. De stora kedjornas kläder känns plötsligt sinnessjukt överprisade!Själv så försöker jag hålla mej ifrån både rådande trender o stora kedjor. Jag föredrar att investera i plagg som jag kan använda i flera år utan att skämmas över om det råkade vara "inne" förra året. Stora loggor (eller loggor överhuvudtaget) o vilket märke det är bryr jag mej heller inte om utan material, passform samt tillverkningsland spelar avgörande roll för mej![]()
Du köpte alltså en slipover med knappar? Snyggt som fan o en i racing green står på min lista haha.Om du tycker de är för långa i ärmarna tycker jag du ska göra som jag, köp en kofta utan ärmar. Sen köpte jag en långärmad rundhalsad svart. Svart i koftan också btw.
Vad menas med JM? Vadå Marcus? Nåja, jag har ingen aning om vilken modell det är, bara att det står John Smedley i nacken.Denna lilla lapp säger inget heller vad jag kan förstå.
![]()
Racing green står på min med
Du köpte alltså en slipover med knappar? Snyggt som fan o en i racing green står på min lista haha.
Kollar du kvittot står nog modellen där. Marcus heter en modell o JM=John Smedley![]()
Slipover, tack! Jag trodde jag var ganska nördig när det kommer till kläder, men det kommer tillfällen jag känner mig tappad bakom en vagn. Kvitton sparar jag inte när jag är säker på att jag ska behålla plagget så jag får leva i ovisshet.
Du köpte alltså en slipover med knappar? Snyggt som fan o en i racing green står på min lista haha.
Kollar du kvittot står nog modellen där. Marcus heter en modell o JM=John Smedley![]()
Det var en duktig säljare. Jag hade blanknött baksidan på ärmarna på en väldigt dyr kostym som jag köpt två månader tidigare av honom. Jag trodde jag köpte en riktigt skön brukskostym, men han förklarade att tyger är väldigt känsligt. Istället sålde han en slipover när jag sa att jag frös utan kavajen.
Det är den, fast svart.
Snyggt, rejält avundsjuk på er som kommer i dessa.Franska Arpenteur gör en grym höst/vinter popover i ull som jag diggar
![]()
Flannellbrallor o brougekängor till![]()
O jag sotis på dom som aldrig behöver sy upp/in sina kläder. Oxå drygt att ha tjurnacke o sällan kunna knäppa översta knappen o köra slips.Snyggt, rejält avundsjuk på er som kommer i dessa.
Tror nog allas RTW kläder behöver korrigeras... Men de flesta nöjer sig med att det inte sitter perfekt.O jag sotis på dom som aldrig behöver sy upp/in sina kläder. Oxå drygt att ha tjurnacke o sällan kunna knäppa översta knappen o köra slips.
MEN jag är frisk i övrigt (så gott det kan bli) o nöjd över livet ändå![]()
Min midja är för smal jmft axlarna så en anorak blir för bylsig.O jag sotis på dom som aldrig behöver sy upp/in sina kläder. Oxå drygt att ha tjurnacke o sällan kunna knäppa översta knappen o köra slips.
MEN jag är frisk i övrigt (så gott det kan bli) o nöjd över livet ändå![]()
Jag ville nog mest implementera att vi alla nog har våra issues men menTror nog allas RTW kläder behöver korrigeras... Men de flesta nöjer sig med att det inte sitter perfekt.![]()
Det gäller att man inte tar sig vatten över huvudet bara, för det är lätt hänt och jag har helt klart lärt mig av mina misstag. I dag väntar jag länge och en tvätt (om möjligt) innan något hamnar hos skräddaren.Tror nog allas RTW kläder behöver korrigeras... Men de flesta nöjer sig med att det inte sitter perfekt.![]()
Jag är själv rätt bredaxlad jämfört med midjan så en stor grovstickad tröja o tajta jeans funkar inte.. smal midja, grova lår (gammal fotbollsspelare) som är på tok för korta...Min midja är för smal jmft axlarna så en anorak blir för bylsig.
Absolut, menade bara att majoriteten i världen är inte lika intresserade och noggranna om passformen som vi nördar är!Jag ville nog mest implementera att vi alla nog har våra issues men men