• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 4412

Guest
Fått hem en väldigt trevlig rock som tyvärr är för lång i ärmarna i kombination med öppna knapphål. Är det lika kostsamt att lägga upp hos en skräddare som en kavaj? Bryr mig inte om huruvida knapphålen är öppna eller stängda efter proceduren.
Alla rockar bör justeras så att man får rätt armlängd o svar ja, de flesta skräddare gör det för nån hundring:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Spagetti-vinterklädd idag haha.
Mens-Uniform utstyrsel dvs blå kavaj o gråa byxor kryddat med italienska, brittiska o svenska märken:)
Belstaff, Boglioli, Stenströms, OJ, Loake, AC o Morris..
 
Senast redigerad av en moderator:

Yoko

Panerai
2-Faktor
Dammade av den här gamla kavajen från OJ i lördags. Det smärtar mig att jag inte köpte matchande byxor när det begav sig... Ett misstag jag nog aldrig gör om.
Har kavajen en brungrå ton? Har ett par mycket sparsamt använda byxor som kan höra ihop med den kavajen i storlek 48. Hör av dig via PM om det kan vara av intresse.
 

Ekstrand

Cartier
Tja, kollat blacklist och hittat en slips jag behöver i mitt liv. SNÄLLA hjälp mig hitta den!
SLIPS.jpg
SLIPS.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Problemet var ju dock de öppna knapphålen, kan ju se aningen skumt ut då man ej kan flytta dem:rolleyes:
Jag har själv kortat kavajer med öppna knapphål. Ett är säkert iaf, det ser betydlig sämre ut när dom är för långa i ärmarna. Spelar ingen roll hur bra en kavaj/rock sitter, om ärmarna är för långa ser det för stort ut..
 
D

Deleted member 5780

Guest
Klädd för både stan o skogen idag:)
Carcoat från PS, flannellbyxor från OJ o Coniston på fötter..
Snyggt, men det är bara en riktig cityboy som skulle plocka på sig flanellbrallor på skogspromenixen :)
En skjorta på så är du mer dressad än 99% av den manliga befolkningen....
 
D

Deleted member 4412

Guest
Snyggt, men det är bara en riktig cityboy som skulle plocka på sig flanellbrallor på skogspromenixen :)
En skjorta på så är du mer dressad än 99% av den manliga befolkningen....
Precis som jag skrev, klädd både för skogen OCH stan;)
Blev 2st längre promenader i skogen plus lunch/fotboll på Oleary's så jag valde en klädsel som både tål att användas o inte gör bort sej bland folk..
Cityboy må hända men skulle klä mej något sånär liknande även om jag bodde på landsbygden (uppväxt i en mindre håla men alltid gillat skor/kläder).
Men tack för komplimangen om det nu var menat som en:)
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 5780

Guest

Precis som jag skrev, klädd både för skogen OCH stan;)
Blev 2st längre promenader i skogen plus lunch/fotboll på Oleary's så jag valde en klädsel som både tål att användas o inte gör bort sej bland folk..
Cityboy må hända men skulle klä mej något sånär liknande även om jag bodde på landsbygden (uppväxt i en mindre håla men alltid gillat skor/kläder).
Men tack för komplimangen om det nu var menat som en:)
Absolut, snyggt!
Själv var jag på lokala Olearys för första gången häromveckan. Hel och ren verkade räcka för att landa i övre 90:e percentilen avseende klädsel. Kom direkt från kontoret iklädd kostym och kände att det inte direkt var nödvändigt...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Absolut, snyggt!
Själv var jag på lokala Olearys för första gången häromveckan. Hel och ren verkade räcka för att landa i övre 90:e percentilen avseende klädsel. Kom direkt från kontoret iklädd kostym och kände att det inte direkt var nödvändigt...
Nja kostymklädd på Olle's känns som overkill haha. Ska väl vara smoking då om man firar ett sm-guld;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Barnvagspromenad i solen. Torrt, fint o lagom kallt ute, då funkar mocka rätt bra. Mysig söndags-klädsel helt enkelt:)
Brunt, blått med inslag av grönt med just hanskar o chelseaboots i mocka som utgångspunkt..
J Lindeberg rock, Ralphan brallor o C&J skor:)
 
Senast redigerad av en moderator:

Zingo

Rolex
Barnvagspromenad i solen. Torrt, fint o lagom kallt ute, då funkar mocka rätt bra. Mysig söndags-klädsel helt enkelt:)

Brunt, blått med inslag av grönt med just hanskar o chelseaboots i mocka som utgångspunkt..
J Lindeberg rock, Ralphan brallor o C&J skor:)
Trevligt med blått och brun mocka.
Men sen har vi det härmed associar i form av en svart barnvagn. Möjligen ok för skogspromenaden men inom tullarna vore det tämligen lämpligt att satsa på en navy blå barnvagn, gärna i vintage stuk a la 50-tal (med sommardäck på), till den outfiten då det skulle lyfta lystern i rocken och skapa mer harmoni i intrycket.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Trevligt med blått och brun mocka.
Men sen har vi det härmed associar i form av en svart barnvagn. Möjligen ok för skogspromenaden men inom tullarna vore det tämligen lämpligt att satsa på en navy blå barnvagn, gärna i vintage stuk a la 50-tal (med sommardäck på), till den outfiten då det skulle lyfta lystern i rocken och skapa mer harmoni i intrycket.
Mmm visst men jag varken bor inom tullarna eller vill ha nån oduglig hipster-kärra som inte tål en skogspromenad;)
Men åter så lyssnar jag på dina negativa kommentarer (borde väl finnas sämre klädda o dom med sämre koll än mej o hacka på) o försöker ge ett bra svar (trots att jag helst vill be dej dra åt..)
Visst skulle jag kunna "matcha" med en outfit bestående av ett par svarta Lundhags kängor, gråa byxor o svart softshelljacka från Arcteryx eller en till Kronan i blått men jag är en simpel fattig student för tillfället som med små medel gör mitt bästa. Säkerligen inte i dina ögon o sista gången jag svarar på dina nedvärderande o klankande kommentarer.
Ha de!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Mmm visst men jag varken bor inom tullarna eller vill ha nån oduglig hipster-kärra som inte tål en skogspromenad;)
Men åter så lyssnar jag på dina negativa kommentarer (borde väl finnas sämre klädda o dom med sämre koll än mej o hacka på) o försöker ge ett bra svar (trots att jag helst vill be dej dra åt..)
Visst skulle jag kunna "matcha" med en outfit bestående av ett par svarta Lundhags kängor, gråa byxor o svart softshelljacka från Arcteryx eller en till Kronan i blått men jag är en simpel fattig student för tillfället som med små medel gör mitt bästa. Säkerligen inte i dina ögon o sista gången jag svarar på dina nedvärderande o klankande kommentarer.
Ha de!
Jag tror att han var ironisk:)
 

Zingo

Rolex
Jo o det är även jag men att återkommande hacka på en gör en sur till slut. @Zingo verkar dessutom tycka det är lustigt att fåna sej mot mej vilket jag tycker är ett fånigt beteende så därav ber jag honom kort o gott hålla sej från att citera mina inlägg med dumheter;)
Och så var det det här med ironi på nätet, alltid svårt. Ber om ursäkt, skulle givetvis vara meden smiley för att förtydliga (trodde att det var uppenbart att det var ren ironi). Inlägget var ett rent fortsatt skämt om svarta portföljen och bruna skorna. Kanske lite långsökt och kanske ett för känsligt område. Hur som, sorry. Det var stiligt! :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Och så var det det här med ironi på nätet, alltid svårt. Ber om ursäkt, skulle givetvis vara meden smiley för att förtydliga (trodde att det var uppenbart att det var ren ironi). Inlägget var ett rent fortsatt skämt om svarta portföljen och bruna skorna. Kanske lite långsökt och kanske ett för känsligt område. Hur som, sorry. Det var stiligt! :)
Då har vi saken ur världen! Jo visst kan saker lätt misstolkas på nätet så även jag ibland pga just ironi:)
O dom "missarna" som du påpekade är ju fullt korrekta o något jag själv gärna hade gjort något åt om ekonomin hade tillåtit haha.
Ps! Jag själv nämnde ju en sådan vagn (innan jag förstod nackdelarna med dom) o fick ett ännu hårdare svar från frugan haha. Pårtföljen, som sagt var mammas gamla (som funkade ihop med mitt gamla burgundyfärgade kit, skor-handskar) men råkade användas fel 1 ynka gång varav det råkade bli förevigat (skämskudde på!!!)
No hard feelings o jag uppskattar verkligen konstruktiva o nya infallsvinklar på färg/matrial kombinationer:)
Mvh Micke
 
D

Deleted member 4412

Guest
Blå jacka och byxor med bruna boots o handskar med svart (!) galonväska. Nobody is perfect. ;)
IMG_0503.JPG
Stiligt! O snyggt med mörka jeans med uppvik!!
Personligen tycker jag det är snyggare med just mörkblå jeans till mörkblå rock än ljusa (som jag själv kör ibland). Har bara inte orkat köpa ett par än..
Mörkbrunt kit (skor o handskar) till just marinblått (o grått såklart) blir mer formellt o stiligare än tan som är min personliga favoritfärg på läder (jag är ju mer informell o "bruksig"):)
O grym dinka oxå;)
 
Topp