• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

stigge

Omega
2-Faktor
Någon med erfarenhet av Incotex och deras byxor med Carrot fit?
Verkar inte vara så vanligt med den passformen, kanske finns en anledning..?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Så var de här. Riktigt nöjd.
PSX_20170710_164652.jpg
PSX_20170710_164740.jpg
PSX_20170710_164830.jpg
PSX_20170710_164906.jpg
PSX_20170710_165005.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Incotex, John Smedley o GH Bass.
Tröjan i Sea Island Cotton är löjligt mjuk o skön:)
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 4412

Guest
Samma blåa Incotex med en kavaj från Boglioli o härligt patinerade Loake Aldwych:)
 
Senast redigerad av en moderator:
Deras vanliga chinos dvs high comfort tycker jag sitter jävligt bra. Inte för tajta eller för låga i midjan likt deras slacks..

Håller med. Slim fit-chinosen sitter bra, så har köpt på mig ett gäng. Lite jobbiga att få tag på ibland har jag märkt då få återförsäljare tycks ta in/få större mängder. Skin fit undrar jag om någon med BMI över 19 kommer i.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Håller med. Slim fit-chinosen sitter bra, så har köpt på mig ett gäng. Lite jobbiga att få tag på ibland har jag märkt då få återförsäljare tycks ta in/få större mängder. Skin fit undrar jag om någon med BMI över 19 kommer i.
Korrekt, dom jag har är slim fit men jag har aldrig provat regular fit. Enda skillnaden ska väl vara att dom inte är lika insydda från knäet neråt? Jag upplever dock slim fit som rätt rymliga i midjan..
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har någon tips på en bra (och billig) skräddare i Vasastan/ Kungsholmen? Den jag använt mig av tidigare som varit klanderfri har både höjt priset och börjat slarva tyvärr
 
D

Deleted member 4412

Guest
Slog till på ett par slacks idag från Incotex, i en större size än vad jag brukar ha (kört 32/48tidigare o nu 33)
Fan dom sitter ju grymt mysigt!:)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Slog till på ett par slacks idag från Incotex, i en större size än vad jag brukar ha (kört 32/48tidigare o nu 33)
Fan dom sitter ju grymt mysigt!:)
Det är najs att kunna släppa ut buken ibland. Eller bara böja sig ner och knyta skorna utan att riskera att spräcka stjärtsömmen... ;)
 

månljus

Panerai
Skulle köpt en steamer istället, så är den inte i vägen i lägenheten. Kan fixa en resesteamer från svenska The Steamery till dig om du vill, de ligger närmast budget. Använder en större nästan varje dag och de funkar perfekt.
Ernesto, hade för mig att jag läst något om steamers från dig och se där. Har du testat den mindre varianten? Bra?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ernesto, hade för mig att jag läst något om steamers från dig och se där. Har du testat den mindre varianten? Bra?

Jag testade den mindre varianten senast igår och ska steama min skjorta alldeles strax med den :D

Den är bra. En "tank" räcker till ca två skjortor och sladden är lång så du behöver inte stå precis vid eluttaget för att steama. Jag har inget att klaga på.
 

zeke_varg

Omega
IMG_0441.PNG

Den här funkade inte direkt bra. Tog 15min med en skjorta exkl ärmar. Vanligt strykjärn alla dagar i veckan när det gäller skjortstrykning vs denna.

Alla tips på snabbstykning mottages tacksamt.
 
Topp