• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 4412

Guest
Ni som kör Mackintosh, övertyga mej gärna hur jävla bra dom är:)
Har en carcoat från PS nu men siktet har alltid varit inställt på en riktig Mac.
Nu har man ju råd när man bantat klockkontot haha
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ni som kör Mackintosh, övertyga mej gärna hur jävla bra dom är:)
Har en carcoat från PS nu men siktet har alltid varit inställt på en riktig Mac.
Nu har man ju råd när man bantat klockkontot haha
Har alltid velat ha en Mackintosh men varje gång jag provat en blir jag helt galen på ärmhålen som är sjukt högt skurna. Ser snyggt ut när man bara hänger med armarna rakt ner men det är inte optimalt att inte kunna sträcka ut dem rakt fram. Att ha en kavaj under är bara att glömma.

Edit: dessutom tycker jag att den typen av rock ska ha raglanärmar.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 4412

Guest
Har alltid velat ha en Macintosh men varje gång jag provat en blir jag helt galen på ärmhålen som är sjukt högt skurna. Ser snyggt ut när man bara hänger med armarna rakt ner men det är inte optimalt att inte kunna sträcka ut dem rakt fram. Att ha en kavaj under är bara att glömma.

Edit: dessutom tycker jag att den typen av rock ska ha raglanärmar.
Blev den här iaf:)
IMG_7771.JPG

Gillar färgen så hoppas bara att den passar..
 

stigge

Omega
2-Faktor
Ni som kör Mackintosh, övertyga mej gärna hur jävla bra dom är:)
Har en carcoat från PS nu men siktet har alltid varit inställt på en riktig Mac.
Nu har man ju råd när man bantat klockkontot haha
Lite sent kanske då du han beställa.
Men gå upp en storlek och är du varm skulle jag rek. att kolla på deras modeller med tyg ifrån Loro Piana istället för deras gummerade bomullstyg. Det andas inte för fem öre och är ganska stela i sin karaktär.
 

Leif

Cartier
Sneakers idag, klart utanför min comfort zone.
Piké: Armani
Jeans: Ralph Lauren
Skor: Common Project
Klocka: Rolex datejust 16013

20170725_131813.jpg
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 4412

Guest
Lite sent kanske då du han beställa.
Men gå upp en storlek och är du varm skulle jag rek. att kolla på deras modeller med tyg ifrån Loro Piana istället för deras gummerade bomullstyg. Det andas inte för fem öre och är ganska stela i sin karaktär.
Vill ju ha nåt som tål regn plus att den med Loro Piana tyget var i charcoal, o jag köpte nyss en jacka i den färgen.
Får prova den när den kommer imorn o är den tajt fåre bli en större. Dock antar jag att ärmarna måste sys upp som vanligt..
 

stigge

Omega
2-Faktor
Vill ju ha nåt som tål regn plus att den med Loro Piana tyget var i charcoal, o jag köpte nyss en jacka i den färgen.
Får prova den när den kommer imorn o är den tajt fåre bli en större. Dock antar jag att ärmarna måste sys upp som vanligt..
Finns andra färger i Loro Piana tyget och regn är inga problem, är deras Storm System:)
Hoppas den passar och inte blir för varm.
 
Topp