• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 4412

Guest
Lite sent kanske då du han beställa.
Men gå upp en storlek och är du varm skulle jag rek. att kolla på deras modeller med tyg ifrån Loro Piana istället för deras gummerade bomullstyg. Det andas inte för fem öre och är ganska stela i sin karaktär.
Fan du hade verkligen rätt. Snortajt...
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag tänkte bli en kavajbärare. Eftersom jag gillar fynd (läs. är snål) och inte är ett vant kavajdjur så känner jag mig lite vilsen. Tänker mig något som funkar till otvättade jeans + tshirt/skjorta, italienska stuket kanske? Enkelknäppt, två knappar. Vilka tillverkare är trevliga kring 3-4k? Har spanat lite på OJs rea, men jag missade allt roligt. Yoox blir en djungel för mig som har dålig koll på bra tillverkare.

Tacksam för lite stöd :D
 

Oew

Rolex
Jag tänkte bli en kavajbärare. Eftersom jag gillar fynd (läs. är snål) och inte är ett vant kavajdjur så känner jag mig lite vilsen. Tänker mig något som funkar till otvättade jeans + tshirt/skjorta, italienska stuket kanske? Enkelknäppt, två knappar. Vilka tillverkare är trevliga kring 3-4k? Har spanat lite på OJs rea, men jag missade allt roligt. Yoox blir en djungel för mig som har dålig koll på bra tillverkare.

Tacksam för lite stöd :D
Beror helt på din stil, men finns några grymma Eidos kavajer kvar på saks och saksoffith. Några alternativ, sista är grym!!
http://m.saks.com/pd.jsp?productCod...3340&P_name=Eidos&Ntt=eidos&N=0&bmUID=lS8oIqT
http://m.saks.com/pd.jsp?productCod...8437&P_name=Eidos&Ntt=eidos&N=0&bmUID=lS8oI_W
http://m.saks.com/pd.jsp?productCod...5228&P_name=Eidos&Ntt=eidos&N=0&bmUID=lS8oJUA
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag tänkte bli en kavajbärare. Eftersom jag gillar fynd (läs. är snål) och inte är ett vant kavajdjur så känner jag mig lite vilsen. Tänker mig något som funkar till otvättade jeans + tshirt/skjorta, italienska stuket kanske? Enkelknäppt, två knappar. Vilka tillverkare är trevliga kring 3-4k? Har spanat lite på OJs rea, men jag missade allt roligt. Yoox blir en djungel för mig som har dålig koll på bra tillverkare.

Tacksam för lite stöd :D
Jag skulle vänta tills Suitsupply öppnar (september?) sin butik i Stockholm (om du bor i närheten).
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ah, får se om jag hittar något trevligt min storlek. Är Edios, kavajer true to size enl. dig? Jag är en 46a i OJs kavajer t.ex.

Stort tack!
 

Vicnic

Omega
Vad tror ni om denna som komplement till en Barbour Bristol i olivgrön till höst/vinter? Vet inte riktigt vad jag tycker om det de guldfärgade detaljerna, för femenint?

SmartSelectImage_2017-07-28-18-26-01.png
 
D

Deleted member 5780

Guest
Vad tror ni om denna som komplement till en Barbour Bristol i olivgrön till höst/vinter? Vet inte riktigt vad jag tycker om det de guldfärgade detaljerna, för femenint?

SmartSelectImage_2017-07-28-18-26-01.png
Eller så klipper du en svart Belstaff Roadmaster med svarta knappar. Sitter bättre på de flesta och känns ett kliv upp i kvalitet. Finns på rea på Zoovillage för 3600:- om du är snabb.
 

Vicnic

Omega
Håller med om att den kanske inte är superrolig med tanke på min Bristol. Någon lite längre variant (är 195) i blå/svart är väl det som kan vara aktuellt. Tack för input!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tråkigt :(
Gick du på din normal storlek?
Deras plagg är lite märkliga i storlekarna och sitter tight över axlar och armhålan. På vissa av deras modeller krävs de tom 2stl upp.
Japp, körde en 48:a men ska nog byta till en 52:a då 50 verkar vara typ lika tajt..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Eller så klipper du en svart Belstaff Roadmaster med svarta knappar. Sitter bättre på de flesta och känns ett kliv upp i kvalitet. Finns på rea på Zoovillage för 3600:- om du är snabb.
Dom e rätt nice men jag tröttna på bältet o krängde min här. Dock är dom rätt stora i storlekarna..
 

Lorre23

Omega
Ska på bröllop i sommar och tänkte införskaffa mig en ny slips. Är virkad slips/slips med rakt avslut okej på bröllop eller är den för informell? Klädkod är kavaj
 

Ejnork

Cartier

Depp-Erik

Cartier
Kavaj = kostym (med slips).
WHAAAAT?! Om man förväntas ha kostym med slips så heter väl klädkoden kostym???

Jag har alltid trott att det är skillnaden mellan dem. Kavaj = Kavaj (på mindre formella tillställningar även ok med udda byxor), skjorta som kan vara färgad/mönstrad och ingen slips. Bruna skor OK.
Kostym=Full kostym med slips, vit skjorta, svarta skor.

Ska själv på ett bröllop idag med klädkod kavaj, hade planerat att ha kostym utan slips.... I och för sig avslappnade människor på detta bröllop.
 
Topp