Mittersta eller ingen alls för min del, men kör på det som du trivs med givetvis.Knäpper man inte hela vägen på rockar? Trodde det bara gällde kavajer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mittersta eller ingen alls för min del, men kör på det som du trivs med givetvis.Knäpper man inte hela vägen på rockar? Trodde det bara gällde kavajer?
Just vinterrockar har ju en funktion att de ska skydda mot kyla, och därför knäpper jag alla knappar. Har svårt att se (som för kavajer) att de inte är anpassade för att alla knappar ska knäppas. Vad säger @Whedda?Mittersta eller ingen alls för min del, men kör på det som du trivs med givetvis.
Låter verkligen mest rimligt.Just vinterrockar har ju en funktion att de ska skydda mot kyla, och därför knäpper jag alla knappar. Har svårt att se (som för kavajer) att de inte är anpassade för att alla knappar ska knäppas. Vad säger @Whedda?
Som du säger är ju rockar inte, likt kavajer, sydda så att det inte passar att knäppa alla knappar. Tror bara det är mode att inte knäppa alla knappar då många köper för tighta rockar...Just vinterrockar har ju en funktion att de ska skydda mot kyla, och därför knäpper jag alla knappar. Har svårt att se (som för kavajer) att de inte är anpassade för att alla knappar ska knäppas. Vad säger @Whedda?
Laddad och klar för höstvintern!
Kör man knäppt hela vägen ned med dubbel va? Känns inte lika naturligt med öppet där..
'Just vinterrockar har ju en funktion att de ska skydda mot kyla, och därför knäpper jag alla knappar. Har svårt att se (som för kavajer) att de inte är anpassade för att alla knappar ska knäppas. Vad säger @Whedda?
För min del fungerar det bra kombinerat med en halsduk som värmer - något som blir struligt att använda om alla knappt ska knäppas. Funktionen blir knappast lidande, utan tvärtom.Just vinterrockar har ju en funktion att de ska skydda mot kyla, och därför knäpper jag alla knappar. Har svårt att se (som för kavajer) att de inte är anpassade för att alla knappar ska knäppas. Vad säger @Whedda?
I wish!Flanellbrallor och Barbour. Efter det kommer hagelbössor, engelska settrar, fågeljakt, herrgård med tillhörande lövskog samt Land Rover.
Ser ut att ha börjat slitas även på andra sidan av grenen, om ett fint sätt innefattar att sy på en lapp i jeanstyg så är svaret ja. I annat fall nej. Tror inte det går att åtgärda på något annat sätt och jag tror inte det går att fixa på något snyggare sätt. Jag brukar slänga jeansen när det uppstår sådana slitningar.
Något som ni tror en skräddare kan ordna enkelt på ett fint sätt som håller? Det är alltså i grenen på byxan.
Går att lämna in hos skräddare som sätter lapp på insidan och förstärker, sedan brukar i vart fall min skräddare sy en massa fram och tillbaka så att det från utsidan inte syns att det är lappat. Håller efter det i evigheter!
Något som ni tror en skräddare kan ordna enkelt på ett fint sätt som håller? Det är alltså i grenen på byxan.
Har fått mina fixade på samma sätt. Dock tog det inte särskilt lång tid innan det gick hål på nytt ställe.Går att lämna in hos skräddare som sätter lapp på insidan och förstärker, sedan brukar i vart fall min skräddare sy en massa fram och tillbaka så att det från utsidan inte syns att det är lappat. Håller efter det i evigheter!
Undrar samma sak, har ett par jeans som är för stora i midjan och lite för långa, kan man minska dom 1-2 storlekar i midjan hos en skräddare utan att det ser konstigt ut?Hur mycket brukar man kunna ta in byxor i midjan utan att proportionerna blir konstiga? Fungerar till exempel 34" till 32"? Tack på förhand!
Då hade jag fel. Bra att veta till nästa gång. Syns det inte alls? Hur åstadkommer dom det?Går att lämna in hos skräddare som sätter lapp på insidan och förstärker, sedan brukar i vart fall min skräddare sy en massa fram och tillbaka så att det från utsidan inte syns att det är lappat. Håller efter det i evigheter!
Undrar samma sak, har ett par jeans som är för stora i midjan och lite för långa, kan man minska dom 1-2 storlekar i midjan hos en skräddare utan att det ser konstigt ut?
Då hade jag fel. Bra att veta till nästa gång. Syns det inte alls? Hur åstadkommer dom det?
Det känns ju rätt praktiskt att knäppa hela rocken om det är snöstorm, än att bara knäppa en knapp för att man är rädd för att stilpolisen kommer och tar en.Just vinterrockar har ju en funktion att de ska skydda mot kyla, och därför knäpper jag alla knappar. Har svårt att se (som för kavajer) att de inte är anpassade för att alla knappar ska knäppas. Vad säger @Whedda?
Givetvis! Jag kör Michelingubbe-dunjacka och björnfitta när kylan är påtaglig.Stil>funktion
Elvine hade väl en del schysst förut också?För 2k får du nog tumma en hel del på både kvalitet och funktion. Hade en vinterjacka från Encore en gång i tiden, som kostade runt 2k och som var helt ok.
Jag fryser när kylan är påtagligGivetvis! Jag kör Michelingubbe-dunjacka och björnfitta när kylan är påtaglig.
Ärmlängden ser bra ut. Är bilden missvisande?Fick hem höstens och vinterns rock från Herno och Linnégatan 2 igår. Så sjukt nöjd. Upp med ärmlängden ett par cm sen är den Good to go. Det avtagbara fodret kommer bli grymt när rysskylan kommer.
Lite missvisande är den nog allt. Det jag vill ha bort är att ärmen in vissa lägen ligger i handflatan vilket är lite störande enligt mig. Men ingen större justering kommer krävas.Ärmlängden ser bra ut. Är bilden missvisande?
Uniqlo är, för det man betalar, riktigt bra kvalitetsmässigt.Tänkte köpa en dunjacka till vintern. Någon som har idéer på vad jag bör kika närmare på? Uniqlos variant är klart lockande med tanke på prislappen. Någon som har koll på hur de står sig kvalitetsmässigt?