• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

krosjo

Omega
Skärmavbild 2017-10-18 kl. 21.14.38.png

Frågar här också (sorry!), är det någon som har jackan på bilden? Som dessutom kan tänkas sälja?
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Någon som har tips på var jag kan hitta en rocka av kortare modell? Jag är runt 170 cm och rätt smal så bär inte upp en rock i normallängd. Hade en kortare variant för ett par år sedan som funkade, tänkte hitta något liknande men hittar inga vettiga varianter som hamnar en bit ovanför knäna.
Har du kollat Filippa K?
 
Vad anser gänget här inne, är man helt off med en bomullskostym på hösten? Nu lär väl gemene man inte direkt reflektera över det i sig men för ens egen del kan det ju vara intressant att veta hur man uppfattas bland initierade :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vad anser gänget här inne, är man helt off med en bomullskostym på hösten? Nu lär väl gemene man inte direkt reflektera över det i sig men för ens egen del kan det ju vara intressant att veta hur man uppfattas bland initierade :)

Bryr mig väldigt lite vad andra tycker, och i synnerhet de som anser sig initierade. Tycker själv något i den här stilen funkar utmärkt till höst:

The gigi
YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwNjU3Nzk7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjFiOTIxZWNhYTI1YzJhZjFlMjk4NTJhOGFkMjU4ODM5NTM2ZjZiMzAiO30=


Boglioli

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwNjU3ODM7czoxOiJ3IjtpOjk2MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjNjNWM5YjNkOGVkMzA0MDZmNzc4ODQ1ZjlmNGQzNDdmZjhjYTIzNzIiO30=






För att...?
 
  • Like
Reactions: PIC
Vad anser gänget här inne, är man helt off med en bomullskostym på hösten? Nu lär väl gemene man inte direkt reflektera över det i sig men för ens egen del kan det ju vara intressant att veta hur man uppfattas bland initierade :)

Jag kan tycka att en sådan kostyms vara eller icke-vara borde sättas i ett sammanhang. Om det är en fin höst eller vinterdag så varför inte, det kan vara väldigt snyggt. Om det är en grådassig ruskdag med regn och blåst finns det kanske snyggare alternativ. Kläder efter väder, gäller inte bara funktionen ;)

In other news, jag skulle behöva ett svart läderfordral till min laptop. Den har dock ett udda mått, 14". Testade Mulberry's Large Tech Bag som är gjord för en 13" Macbook Air och det var precis att det inte passade. Har någon en idé? Finns det kanske tillverkare som gör sådana fordral MTM?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jag kan tycka att en sådan kostyms vara eller icke-vara borde sättas i ett sammanhang. Om det är en fin höst eller vinterdag så varför inte, det kan vara väldigt snyggt. Om det är en grådassig ruskdag med regn och blåst finns det kanske snyggare alternativ. Kläder efter väder, gäller inte bara funktionen ;)

In other news, jag skulle behöva ett svart läderfordral till min laptop. Den har dock ett udda mått, 14". Testade Mulberry's Large Tech Bag som är gjord för en 13" Macbook Air och det var precis att det inte passade. Har någon en idé? Finns det kanske tillverkare som gör sådana fordral MTM?
@Kvisten ?
 

Aelgen

Omega
Någon som har tips på var jag kan hitta en rocka av kortare modell? Jag är runt 170 cm och rätt smal så bär inte upp en rock i normallängd. Hade en kortare variant för ett par år sedan som funkade, tänkte hitta något liknande men hittar inga vettiga varianter som hamnar en bit ovanför knäna.
Du kan kika på Suitsupply. Tycker att en del av deras rockar är väl korta i modellerna för mig (182 cm), men lite osäker på om de slutar "en bit ovanför knäna" på dig. Fri frakt och fri retur så kan ju vara värt ett test.
Annars finns ju MTM tjänster som Pelote t.ex som syr upp rockar efter dina mått till en ganska rimlig.
 

Camo00

Patek
Är det nån här som har koll på Manolo/Ströms nya flannellbyxa? Finns den bara på Ströms i Sthlm? Vilken är största storlek?
 
Ja. Om man gillar byxor med högre midja ( eller om man ser på det ur ett historiskt perspektiv: normal höjd) så är de rätt väg att gå. Kvaliteten är mycket bra sett till priset. Om jag ska ha någon invändning så är det att den grå nyansen är lite mörk. En aning ljusare tycker jag funkar bättre som uddabyxor till en mörkblå blazer. En kombo som jag själv är väldigt förtjust i. Om du är ute efter byxor med hög midja kan jag också rekomendera Oscar Jacobsons modell Darius.
 

Camo00

Patek
Ja. Om man gillar byxor med högre midja ( eller om man ser på det ur ett historiskt perspektiv: normal höjd) så är de rätt väg att gå. Kvaliteten är mycket bra sett till priset. Om jag ska ha någon invändning så är det att den grå nyansen är lite mörk. En aning ljusare tycker jag funkar bättre som uddabyxor till en mörkblå blazer. En kombo som jag själv är väldigt förtjust i. Om du är ute efter byxor med hög midja kan jag också rekomendera Oscar Jacobsons modell Darius.
Tackar!!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Visserligen bomull men just manchester är väl stadigt förankrat som en åretrunt kvalitet. Personligen är sommaren den årstid då jag bär manchesterkostymer/kavajer minst.

Diskussionen handlade om bomullskostymer i allmänhet och om det funkade på hösten i synnerhet. Och eftersom en manchesterkostym är en bomullskostym så tyckte jag det passade in. Inte mer märkvärdigt än så.
 
Topp