• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Dagens klädsel...
1027-jpg.655119

Tänkte traska in i Hestra butiken imorgon då det börjar bli riktigt kallt om händerna.. någon som har några synpunkter på vilka modeller jag bör skaffa eller inte samt samt några tips inför första kvalitetshandskarna?

Jag har 4st Alpha. 2st bombar, 1st skeppar och 1 parka i typ våtdräktsmaterial. Bra kvalité och grymma jackor. För stt svara på din andra fråga om just den jackan du länkar till så nej köp den inte. "Pälsen" ser billig ut och jackans tyg är glansigt på ett sätt som får den också att se billig ut.

Tänkte traska in i Hestra butiken imorgon då det börjar bli riktigt kallt om händerna.. någon som har några synpunkter på vilka modeller jag bör skaffa eller inte samt samt några tips inför första kvalitetshandskarna?

Va där förra veckan och klämde ett par mörkbruna mocka, William tror jag dom hette. Dom har väldigt kompetent personal så fråga om hjälp. Vissa modeller blir en storlek större medans tex mocka blir inte det

Har hittat ett par hål från en mal på en kashmir-kavaj, någon som vet något bra ställe att lämna in I Stockholm för reparation samt ungefärligt pris?
Edit: verkar som att Bauer kan lösa det, lär ju dock inte bli billigt.

Jag har 4st Alpha. 2st bombar, 1st skeppar och 1 parka i typ våtdräktsmaterial. Bra kvalité och grymma jackor. För stt svara på din andra fråga om just den jackan du länkar till så nej köp den inte. "Pälsen" ser billig ut och jackans tyg är glansigt på ett sätt som får den också att se billig ut.
Tack! då avstår jag, för flashigt. Vad är det för modell på den parka du har?

Tack! då avstår jag, för flashigt. Vad är det för modell på den parka du har?
Tycker jag att du gör rätt i.
Jag minns inte modellnamnet men kan fota den vi tillfälle å posta här. Har aldrig sett den jackan i Sverige dock. Själv köpte jag den i USA men vet att en polare köpte en likadan i Juggan så kanske går att få tag i via deras europeiska hemsida?

Passform Passform Passform
RÄTT längd på fingrar, resten tajt, tumma handskar töjer sig.
Notera, rätt längd på fingrarna ger kalla men snygga handskar, vill du vara varm om fingerspetsarna måste det vara ett utrymme för luften..

Jag har vart väldigt nöjd med mina hestra i hjortskinn, denta tror jag modellen heter. Merinoull som värmer, bra kvalle och mjukt skinn. Kostar 6-700kr men är väl värda det.

Va där förra veckan och klämde ett par mörkbruna mocka, William tror jag dom hette. Dom har väldigt kompetent personal så fråga om hjälp. Vissa modeller blir en storlek större medans tex mocka blir inte det
Jag har vart väldigt nöjd med mina hestra i hjortskinn, denta tror jag modellen heter. Merinoull som värmer, bra kvalle och mjukt skinn. Kostar 6-700kr men är väl värda det.
RÄTT längd på fingrar, resten tajt, tumma handskar töjer sig.
Notera, rätt längd på fingrarna ger kalla men snygga handskar, vill du vara varm om fingerspetsarna måste det vara ett utrymme för luften..
Tackar för era svar, hann inte åka in dit idag men får se till att göra det under veckan, tänkte beställa nu ifrån Care of Carl men går nog in dit istället så att jag får rätt passform och professionell hjälp.
Mvh

Tackar för era svar, hann inte åka in dit idag men får se till att göra det under veckan, tänkte beställa nu ifrån Care of Carl men går nog in dit istället så att jag får rätt passform och professionell hjälp.
Mvh
Kan man hålla dom rena håller bra handskar länge, risken att slarva bort dom är dock en aspekt.

Har letat efter en vintage shearling-jacka från ett visst märke och hittade skiten på ebay. Glad som en lärka klippte jag till. När skiten är skickad inser jag att det är amerikanska storlekar och att den är typ 4 storlekar för stor.

Jag gillar oversize:ade jackor men helvete - vad fan gör jag med denna?

Har letat efter en vintage shearling-jacka från ett visst märke och hittade skiten på ebay. Glad som en lärka klippte jag till. När skiten är skickad inser jag att det är amerikanska storlekar och att den är typ 4 storlekar för stor.

Jag gillar oversize:ade jackor men helvete - vad fan gör jag med denna?
Bild och storlek? Är ju säkert nån här som är sugen. Har för mig att vi har omkring samma storlek annars hade jag varit spekulant.

Om någon fick tag på silkesbyxorna från Erdem x HM i M/L och ångrat sig så köper jag dem gärna! Fick bara tag på skjortan.

Har någon tips på en schysst vinröd/ mörkröd mössa? ribbstickad, uppvikt kant och inte för hög, men inte heller hipster smula som inte täcker öronen.

Provade en daks/ drakes eller vad märket heter förra året och det var världens tomteluva, så den är utesluten.

Har någon tips på en schysst vinröd/ mörkröd mössa? ribbstickad, uppvikt kant och inte för hög, men inte heller hipster smula som inte täcker öronen.

Provade en daks/ drakes eller vad märket heter förra året och det var världens tomteluva, så den är utesluten.

Tror att jag såg en på Jupiter i Sturegallerian vid kassan. Såg inte ut som en smula eller luva. Prova!

Schott B-3, istället för large är det XXXL.
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

Men jag vill ju inte sälja den, vill att den ska passa god damit! :)

Gjorde samma miss när jag beställde en Baracutajacka från UK som har samma storlekar, var dock ny så det kostade bara några hundra i returfrakt/läropengar.
Jag tog dessutom i och beställde en 50 istället för 48 för jag hört att dom var små i storlekarna, herrejävlar vad stor den var :)

Gjorde samma miss när jag beställde en Baracutajacka från UK som har samma storlekar, var dock ny så det kostade bara några hundra i returfrakt/läropengar.
Jag tog dessutom i och beställde en 50 istället för 48 för jag hört att dom var små i storlekarna, herrejävlar vad stor den var :)

Hahahaha fattar det. Min storlek är 52-54. I denna ville jag ha 56 (vill ha oversize och tjocka tröjor under). (Är 194 cm lång på 95 kg). Denna är 62. Gissar på 3 storlekar för stor ungefär. Får hoppas att jag kan ta in midja och ärmar och att det räcker. Axlarna går enligt skräddare inget att göra åt.

Är den bokstavligt talat ett tält får jag väl försöka sälja den.

Hittade farfars fars gamla frack och en smoking hemma hos pappa ikväll. Nästan så man börjar grina :)

Får man tro farsan rätt är fracken skräddarsydd i Borgholm på Öland runt 1910.

Ska ta med båda plaggen till skräddaren under vintern, hoppas det går att göra något vettigt med dem, kosta vad det kosta vill.

Tillbaka
Topp