• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Roxen

Cartier
Tur att alla är olika då. Själv bryr jag mig sällan om vad som är inne eller ute, tycker att livet blir enklare så.

Givet alla bilder så bryr sig nog de flesta i tråden uppenbarligen om vad som är ”inne och ute” givet att alla är väldigt moderiktigt klädda. Menade såklart inte att kritisera quiltade kläder som sådana utan snarare den stekar-stil som var poppis förut då alla gled omkring bestyckade i dessa jägar-pajar. Minns du?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Givet alla bilder så bryr sig nog de flesta i tråden uppenbarligen om vad som är ”inne och ute” givet att alla är väldigt moderiktigt klädda. Menade såklart inte att kritisera quiltade kläder som sådana utan snarare den stekar-stil som var poppis förut då alla gled omkring bestyckade i dessa jägar-pajar. Minns du?
Visst minns jag. Minns även Buffalo-skor och annat trams folk haft på sig. Min uppfattning är att bröderna på forumet är bra mycket mer välklädda än så :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Givet alla bilder så bryr sig nog de flesta i tråden uppenbarligen om vad som är ”inne och ute” givet att alla är väldigt moderiktigt klädda. Menade såklart inte att kritisera quiltade kläder som sådana utan snarare den stekar-stil som var poppis förut då alla gled omkring bestyckade i dessa jägar-pajar. Minns du?
Handlar ju givetvis om hur det matchas. Quiltade barbour jackor är inte så snyggt, nej. Men man matchar ju inte heller västen med ett par röda brallor ;)
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Kanske fel ställe att fråga
Men ni som köper/säljer kläder
Hur skickar ni? Köper ni en REK låda (kostar ju en slant) eller finns det något enklare sätt typ en påse man kan köpa och skicka i?

Säljer och köper en hel del (både här och på Tradera/Ebay). Jag brukar använda mig av Postnords tjänst skicka lätt. Skriver ut Avi och klistrar på hemma. Packar i tjockare plastpåse eller kartong (vad som finns hemma vid tillfället). Frakten blir både billigare och spårbar. REK vid dyrare grejer, men skriver även då ut denna hemma.
 

kalufsen

Panerai
Någon som kör/kört Eidos Ragosta? Länge velat testa en så slog till igår men inte hämtat ännu, hoppas den sitter och är så bra som jag tror den är. Markus kör 20-70% just nu.

Storm System från Loro P också.

E9EE49B4-6D5A-48EC-B3CD-752862A2475C.png
 
Någon som kör/kört Eidos Ragosta? Länge velat testa en så slog till igår men inte hämtat ännu, hoppas den sitter och är så bra som jag tror den är. Markus kör 20-70% just nu.

Storm System från Loro P också.

E9EE49B4-6D5A-48EC-B3CD-752862A2475C.png
Heads up för detta dock: "We offer free shipping worldwide. We do not accept returns for any sale products"
Det har väl varit diskussion om detta och det är väl så att det inte ens är tillåtet att ha det så med hänvisning till distansavtalslagen?
 

kalufsen

Panerai
Heads up för detta dock: "We offer free shipping worldwide. We do not accept returns for any sale products"
Det har väl varit diskussion om detta och det är väl så att det inte ens är tillåtet att ha det så med hänvisning till distansavtalslagen?
Snackade med Markus igår redan och har på print att jag kan returnera om den inte passar så det är lugnt, men precis som du säger så har det varit diskussion men distanslagen gäller oavsett vad som sägs. Bor i Sthlm så skall hälsa på imorgon så inga konstigheter men tack för heads upen :)
 
D

Deleted member 9585

Guest
Tänkte måttbeställa ett bälte från Equus och har fastnat lite på vilken bredd jag borde ta, bör man köra 3.5 cm eller smalare?
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Tjena!

Skulle behöva en rekommendation på en bra ändringsskräddare i Göteborg. Min favorittweedkavaj har lite väl fyrkantiga axlar för att kännas helt fräsch. Borde ju gå att ordna eller. Har gått till Angelas/Haga syateljé tidigare, men de har änna tappat skärpan/bytt ägare.

Tips mottages tacksamt. @Singular kanske?
 

Aelgen

Omega
Tjena!

Skulle behöva en rekommendation på en bra ändringsskräddare i Göteborg. Min favorittweedkavaj har lite väl fyrkantiga axlar för att kännas helt fräsch. Borde ju gå att ordna eller. Har gått till Angelas/Haga syateljé tidigare, men de har änna tappat skärpan/bytt ägare.

Tips mottages tacksamt. @Singular kanske?
Jag har varit hos Cityskräddarna vid Kaserntorget. Har funkat bra men har bara gjort enklare saker som uppläggning av byxor, kortat ärmarna på skjortor samt sytt in skjortor. Enda skräddaren jag varit hos i stan så har inte så mycket att jämföra med. Tycker de kan vara lite långsamma ibland, har oftast tagit 2 veckor oavsett vad jag lämnat in. Sen har det aldrig varit tidspress så har heller inte bett dem skynda på.
 

zeke_varg

Omega
Mitt tips på approach med skräddaren är ge och ta. Jag har lämnat in och sagt att ”ta det när ni har en lucka med mindre att göra” el ”kan ni kolla på denna nu tror ni, det skulle uppskattas”.

Har fått tips på köp av kläder som de kan få till bra. Även rek på sånt jag bör stå över (kommit in med internetköp)

Tror att det vore guld om fler har den linjen. Förtroende och skills.

Är säker på att det finns många skräddare med skills men är helt kassa på att sälja sina tjänster på ett långsiktigt sätt. Kul om fler går runt i kläder som passar deras kropp och inte bara klädhängaren på affären. Mindre förändringar gör susen många gånger..
 

galácticon

Patek
2-Faktor

Singular

Rolex
2-Faktor
Tjena!

Skulle behöva en rekommendation på en bra ändringsskräddare i Göteborg. Min favorittweedkavaj har lite väl fyrkantiga axlar för att kännas helt fräsch. Borde ju gå att ordna eller. Har gått till Angelas/Haga syateljé tidigare, men de har änna tappat skärpan/bytt ägare.

Tips mottages tacksamt. @Singular kanske?
Axlar är bannemig alltid svårt, eftersom det nästan oundvikligt drar iväg i pris. Kom förbi så ska jag ge lite tips!
 

Sonos

Omega
Okej tänkte ta tag i att beställa en väst nu när det verkligen börjar bli kallt ute! Fått hjärnsläpp om vilken färg jag bör välja för att "matcha" bäst..https://www.uniqlo.com/us/en/men-ultra-light-down-vest-400502.html?dwvar_400502_color=COL02&cgid=

Har en marinblå rock som den ska framförallt användas till som lager.
Har själv en marinblå rock och kör den där Uniqlo västen i marinblått. Funkar helt ok. Kragen på västen är ju lite i största laget men för priset funkar det bra.
 
Var hittar ni inspo till outfits? Är inne i en rejäl svacka och sneglar omedvetet lite mot streetwear nu och köper saker som 17-åriga ortenkillar vanligtvis går klädda i, tex Dsquared osv. Vill klä mig vanligt, typ pullover, skjorta, jeans etc men det känns inte ”nog”. Har ett behov av att visa dyra loggor nu som jag aldrig haft förut. Svacka i självförtroende kanske? Hjälp mig ta mig ur detta med hjälp av lite inspiration!
 

Exekys

Cartier
Var hittar ni inspo till outfits? Är inne i en rejäl svacka och sneglar omedvetet lite mot streetwear nu och köper saker som 17-åriga ortenkillar vanligtvis går klädda i, tex Dsquared osv. Vill klä mig vanligt, typ pullover, skjorta, jeans etc men det känns inte ”nog”. Har ett behov av att visa dyra loggor nu som jag aldrig haft förut. Svacka i självförtroende kanske? Hjälp mig ta mig ur detta med hjälp av lite inspiration!

Jag hittar all inspiration på Instagram, följer ett gäng som har en stil jag gillar. Care of Carl har en del tips och trix i sin Carl Magazine - allt från kostym till fiskartröjor.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Var hittar ni inspo till outfits? Är inne i en rejäl svacka och sneglar omedvetet lite mot streetwear nu och köper saker som 17-åriga ortenkillar vanligtvis går klädda i, tex Dsquared osv. Vill klä mig vanligt, typ pullover, skjorta, jeans etc men det känns inte ”nog”. Har ett behov av att visa dyra loggor nu som jag aldrig haft förut. Svacka i självförtroende kanske? Hjälp mig ta mig ur detta med hjälp av lite inspiration!
Gott o blandat: http://agnelli-esque.com :)
 
Topp