• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Oew

Rolex
Var hittar ni inspo till outfits? Är inne i en rejäl svacka och sneglar omedvetet lite mot streetwear nu och köper saker som 17-åriga ortenkillar vanligtvis går klädda i, tex Dsquared osv. Vill klä mig vanligt, typ pullover, skjorta, jeans etc men det känns inte ”nog”. Har ett behov av att visa dyra loggor nu som jag aldrig haft förut. Svacka i självförtroende kanske? Hjälp mig ta mig ur detta med hjälp av lite inspiration!
Tycker den här tråden är bra
https://www.styleforum.net/threads/...ar-casual-style.253842/page-1629#post-9101743
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Var hittar ni inspo till outfits? Är inne i en rejäl svacka och sneglar omedvetet lite mot streetwear nu och köper saker som 17-åriga ortenkillar vanligtvis går klädda i, tex Dsquared osv. Vill klä mig vanligt, typ pullover, skjorta, jeans etc men det känns inte ”nog”. Har ett behov av att visa dyra loggor nu som jag aldrig haft förut. Svacka i självförtroende kanske? Hjälp mig ta mig ur detta med hjälp av lite inspiration!
Gör dig av med sociala medier, sluta jämföra dig själv med andra, var dig själv och klä dig efter det.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Länge velat om vilken ytterrock som skulle in i år. Valet landade på PW raglan. Mycket mycket bra som vanligt från märket.
0BD97185-FE53-4916-A08B-FC020C7FDD0E.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en från softgoat som låter som det du söker efter. Numera verkar den finnas i flera varianter och är lite osäker på exakt vilken det är jag har men den är tjock och varm iaf.

https://www.softgoat.com/sv/accessories/mens-woven-scarf-dark-grey

Letar efter en ny halsduk, grå eller kanske brun och ska vara tjock! Har även en fallenhet för cash...
Tips? Kollat in denna bl.a
https://www.drakes.com/natural-kings-cashmere-lightweight-oversized-scarf
Har en marinblå från Johnstons of Elgin som jag gillar, men skulle egentligen vilja ha en tjockare, och den från Drakes verkar i varje fall vara väldigt stor.
 
  • Like
Reactions: Oew

willbur

Rolex
2-Faktor
Var hittar ni inspo till outfits? Är inne i en rejäl svacka och sneglar omedvetet lite mot streetwear nu och köper saker som 17-åriga ortenkillar vanligtvis går klädda i, tex Dsquared osv. Vill klä mig vanligt, typ pullover, skjorta, jeans etc men det känns inte ”nog”. Har ett behov av att visa dyra loggor nu som jag aldrig haft förut. Svacka i självförtroende kanske? Hjälp mig ta mig ur detta med hjälp av lite inspiration!
Läs Kingmagazine och Café, de tipsar om massor av stiltips. King och Stiljournalen kör också poddar som kan ge inspiration :)
 

Golbica

Omega
ngn som har erfarenhet från ™ lewin skjortor? funderar på att beställa o testa några slim fit men blir osäker om det är slim fit i skandinaviska mått?
 

Niclas

Omega
Snälla alla skjortbärare, tipsa mig om en bra undertröja som INTE syns under en tunn finskjorta.
Jag har provat alla vanliga casualmärke ex CK, Dressman, Levis etc och mina önskemål är betydligt högre.
TUNNA sömmar, dem flesta har ju 5mm tjock v-ringning och stora muffar i ärmslutet. Gärna stretchmaterial så man slipper överflödigt tyg.

Har googlat lite på Spanx ( det är inte primärt att hålla in överkottsfett :) ) men dyra med typ 650:- per linne, Zalando har Schiesser men saknar min storlek, Sloggi vet jag inte var jag kan köpa ( ICA har bara dam ).
Bor inte i Sthlm men tips på kedjor eller webbutik önskas.
Vi tar det igen, Stretch, tunna sömmar, v-ringad och vit.

Dessutom lite brådis, ska på kryssning i Karibien till helgen.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Snälla alla skjortbärare, tipsa mig om en bra undertröja som INTE syns under en tunn finskjorta.
Jag har provat alla vanliga casualmärke ex CK, Dressman, Levis etc och mina önskemål är betydligt högre.
TUNNA sömmar, dem flesta har ju 5mm tjock v-ringning och stora muffar i ärmslutet. Gärna stretchmaterial så man slipper överflödigt tyg.

Har googlat lite på Spanx ( det är inte primärt att hålla in överkottsfett :) ) men dyra med typ 650:- per linne, Zalando har Schiesser men saknar min storlek, Sloggi vet jag inte var jag kan köpa ( ICA har bara dam ).
Bor inte i Sthlm men tips på kedjor eller webbutik önskas.
Vi tar det igen, Stretch, tunna sömmar, v-ringad och vit.

Dessutom lite brådis, ska på kryssning i Karibien till helgen.
Aldrig undertröja, och särskilt inte i Karibien.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Snälla alla skjortbärare, tipsa mig om en bra undertröja som INTE syns under en tunn finskjorta.
Jag har provat alla vanliga casualmärke ex CK, Dressman, Levis etc och mina önskemål är betydligt högre.
TUNNA sömmar, dem flesta har ju 5mm tjock v-ringning och stora muffar i ärmslutet. Gärna stretchmaterial så man slipper överflödigt tyg.

Har googlat lite på Spanx ( det är inte primärt att hålla in överkottsfett :) ) men dyra med typ 650:- per linne, Zalando har Schiesser men saknar min storlek, Sloggi vet jag inte var jag kan köpa ( ICA har bara dam ).
Bor inte i Sthlm men tips på kedjor eller webbutik önskas.
Vi tar det igen, Stretch, tunna sömmar, v-ringad och vit.

Dessutom lite brådis, ska på kryssning i Karibien till helgen.
Varför ska du ha en undertröja?
 

Niclas

Omega
För att slippa lökringar ? Har inte varit på sådan här semester förut så vill vara förberedd.
Iof Amerikanskt fartyg och dem gillar ju nog AC .

OK, skippa min stundande resa, frågan gäller även i Svenska förhållande.
 

km007

Omega
Snälla alla skjortbärare, tipsa mig om en bra undertröja som INTE syns under en tunn finskjorta.
Jag har provat alla vanliga casualmärke ex CK, Dressman, Levis etc och mina önskemål är betydligt högre.
TUNNA sömmar, dem flesta har ju 5mm tjock v-ringning och stora muffar i ärmslutet. Gärna stretchmaterial så man slipper överflödigt tyg.

Har googlat lite på Spanx ( det är inte primärt att hålla in överkottsfett :) ) men dyra med typ 650:- per linne, Zalando har Schiesser men saknar min storlek, Sloggi vet jag inte var jag kan köpa ( ICA har bara dam ).
Bor inte i Sthlm men tips på kedjor eller webbutik önskas.
Vi tar det igen, Stretch, tunna sömmar, v-ringad och vit.

Dessutom lite brådis, ska på kryssning i Karibien till helgen.

Har precis samma fråga som dig, har kört med HM´s vita V-ringade t-shirtar och kan bara säga att de suger...

Så jag beställde Ejis ett amerikanskt märke som dök upp i mitt FB flöde, skickade t-shirten till en kompis i USA som sedan skickade den vidare till mig i sviden, tänkte jag kunde spara lite tull och moms, det visade sig att det kostade 22 dollar att skicka den från USA, T-shirten kostade 35 dollar, så den landade på 57 dollar lite dyrt om du frågar mig, men funkar den så kan det ju vara värt att handla om man kommer till USA.
Har inte testat t-shirten ännu, men kan säga så mycket att den är mycket V-ringad så det är bra, plus att det är typ "dubbelt" med tyg vid armhålorna antar att det är för att ta svetten (som jag inte har problem med) och så skall den vara slim, jag beställde en L men den verkar vara stor, jag väger cirka 93 kg.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Snälla alla skjortbärare, tipsa mig om en bra undertröja som INTE syns under en tunn finskjorta.
Jag har provat alla vanliga casualmärke ex CK, Dressman, Levis etc och mina önskemål är betydligt högre.
TUNNA sömmar, dem flesta har ju 5mm tjock v-ringning och stora muffar i ärmslutet. Gärna stretchmaterial så man slipper överflödigt tyg.

Har googlat lite på Spanx ( det är inte primärt att hålla in överkottsfett :) ) men dyra med typ 650:- per linne, Zalando har Schiesser men saknar min storlek, Sloggi vet jag inte var jag kan köpa ( ICA har bara dam ).
Bor inte i Sthlm men tips på kedjor eller webbutik önskas.
Vi tar det igen, Stretch, tunna sömmar, v-ringad och vit.

Dessutom lite brådis, ska på kryssning i Karibien till helgen.
Strunta i vad andra tycker. De har nog inte förstått att vissa svettas mer än andra, och de har en oförmåga att sätta sig in i andras situation. Jag använder numera bara undertröjor i bambu, en enorm skillnad mot undertröjor i bomull när det gäller uppsugningsförmåga, snabb torktid samt att svettlukt har svårt att fastna.
Mitt bästa tips: http://shirtfriend.tictail.com/product/kortarmad-v-ringad
Lite dyrt, men tillräckligt djup v-ringat för att ha två knappar uppknäppta, lite stretch (5% elastan). Problemet är att de fortfarande syns lite (om det är ljust) om du har en tunn vit skjorta.
 

Niclas

Omega
Jag ska iväg 8 nätter på kryss och tänkte att med undertröja kanske man kan ha en och samma skjorta 2 dagar, förutsatt det inte blir för mycket dans ( tenderar bli så efter några skumpor ).
Jag tackar för tipsen och kommer att handla dem i Miami innan resan. Hittar jag inga så överlever jag nog ändå.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag ska iväg 8 nätter på kryss och tänkte att med undertröja kanske man kan ha en och samma skjorta 2 dagar, förutsatt det inte blir för mycket dans ( tenderar bli så efter några skumpor ).
Jag tackar för tipsen och kommer att handla dem i Miami innan resan. Hittar jag inga så överlever jag nog ändå.
Då är ju bambu helt perfekt. Tack vare de antibakteriella egenskaperna gör det att skjortan kan bäras fler gånger (även om det blir för mycket dans:)).
 
Topp