• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

hannes

Omega
Skulle säga att det är bra om du provar först. Jag har 50 i min kavaj därifrån. Vanligtvis bär jag 46/48... Har provat olika plagg från Barena och har kunnat ha 46, 48 och 50.

Skriver verkligen under på denna.
Du måste testa storlekarna innan. Jag har min storlek (54) och den var alldeles åt h-vete för stor. Min är handgjord, vet inte om det påverkar fluktueringen något?

Nu har jag tagit in den och kortat ärmarna och den sitter perfekt.
Tack för tipsen, tyvärr måste jag nog resa rätt långt för att få pröva barena IRL, man kan ju oftast returnera rätt smidigt.
 

Oew

Rolex
Mina favorit manschetter och favoritklockan
B514F998-2997-44F3-AEA1-BB6D11D22533.jpeg
 
Gissar att det finns erfaret folk här så testar att slänga ut en fråga:
Ska göra en längre tjänsteresa (Kina) och undrar lite över vad ni brukar resa i för kläder, ska ju helst vara bekvämt men möts upp av leverantören vid flygplatsen så vill ju inte riktigt dyka upp i mjukisar :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Gissar att det finns erfaret folk här så testar att slänga ut en fråga:
Ska göra en längre tjänsteresa (Kina) och undrar lite över vad ni brukar resa i för kläder, ska ju helst vara bekvämt men möts upp av leverantören vid flygplatsen så vill ju inte riktigt dyka upp i mjukisar :)
Ett tips är att resa i en skjorta och en hyfsat ostrukturerad kavaj, och ha med dig en fräsch skjorta i handbagaget. Byt om innan du går ut i ankomsthallen.
 

Yrsnö

Cartier
Gissar att det finns erfaret folk här så testar att slänga ut en fråga:
Ska göra en längre tjänsteresa (Kina) och undrar lite över vad ni brukar resa i för kläder, ska ju helst vara bekvämt men möts upp av leverantören vid flygplatsen så vill ju inte riktigt dyka upp i mjukisar :)

Har haft ett par längre tjänsteresor till Kina, jag reser alltid i kavaj och udda byxor. Tar ett par bekväma byxor som inte blir skrynkliga av att sitta flera timmar och samma sak med skjortan. Har kavajen i handbagaget ifall det blir kallt på flyget och då är man även redo när man kommer fram ifall de är möte direkt.
Jag brukar också köra t-shirt under skjortan vid långflygningarna, hoppar in på toa innan jag går ur flygplatsen och tar av den då håller sig skjortan mycket fräschare.

Av erfarenhet har jag alltid extra kläder i handbagaget ifall incheckade väskan försvinner, eller ifall något oväntat händer(som sist när en kille spiller sin is-latte över mig och min vita skjorta när han går ombord och bara "oops" sedan går vidare...)

Ett annat alternativ är att ha kostym + skjorta i handbagaget och byta om på flygplatsen när man är framme.
 

Oew

Rolex
Gissar att det finns erfaret folk här så testar att slänga ut en fråga:
Ska göra en längre tjänsteresa (Kina) och undrar lite över vad ni brukar resa i för kläder, ska ju helst vara bekvämt men möts upp av leverantören vid flygplatsen så vill ju inte riktigt dyka upp i mjukisar :)
På längre resor så har jag ofta tweedkavaj och ett par sköna byxor. De är tåliga och har stor plats i fickorna.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Gissar att det finns erfaret folk här så testar att slänga ut en fråga:
Ska göra en längre tjänsteresa (Kina) och undrar lite över vad ni brukar resa i för kläder, ska ju helst vara bekvämt men möts upp av leverantören vid flygplatsen så vill ju inte riktigt dyka upp i mjukisar :)
Vid längre flygningar tycker jag det är guld värt att kunna byta om till en T-shirt och någon form av bekväma byxor för att kunna vila, utan att behöva bry sig om skrynkliga kläder.

Skulle du dessutom ha privilegiet att flyga business så är det inga problem att sova större delen av resan.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Okej, Berg & Berg har droppat ny kollektion/linje, kavajer och kostymer. Någon som har någon åsikt? Själv tyckte jag den dubbelknäppta och den bruna PoW såg riktigt bra ut.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Spanade in Luca R IG och såg där hur man enkelt viker sin kavaj utan att den blir skrynklig. Reser även jag alltid och endast med handbagage :)
Det underlättar om man har kläder av hyggliga material. Försökte för manga år sedan I ungt oförstånd vika en billig kavaj från Brothers, den såg ju ut som att någon kört over den med gräsklipparen sen.
Jag som är semi-gubbe reser ju med en Samsonite-rullväska med vettig intern avdelning där kavaj, byxor och skjortor halls på plats på ett ok sätt.
Ska man vara trendig och kuta runt med en LV weekendbag eller liknande som kidsen med koll, ja då får man bli bättre på att vika än vad jag är.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Gissar att det finns erfaret folk här så testar att slänga ut en fråga:
Ska göra en längre tjänsteresa (Kina) och undrar lite över vad ni brukar resa i för kläder, ska ju helst vara bekvämt men möts upp av leverantören vid flygplatsen så vill ju inte riktigt dyka upp i mjukisar :)
Reser ALLTID den typen av flighter I typ softa chinos el jeans samt skjorta/tröja. Byter om I ankomsthallen om så krävs men tolv timmar I kostym på en nattflight gör jag inte I onödan.
 
Gissar att det finns erfaret folk här så testar att slänga ut en fråga:
Ska göra en längre tjänsteresa (Kina) och undrar lite över vad ni brukar resa i för kläder, ska ju helst vara bekvämt men möts upp av leverantören vid flygplatsen så vill ju inte riktigt dyka upp i mjukisar :)

Chinos och skjorta, uddakavaj. Det är verkligen lösningen. Brallorna får gärna vara av lite följsammare tyg, då blir de inte lika skrynkliga, jag har goda erfarenheter av att resa i Meyers byxor. Om man är lite kall av sig så är en tunn tröja och kanske en lätt halsduk guld värt. Tröjan har dessutom fördelen att även om skjortan har blivit lite skrynklig så kommer det inte att synas när du kommer fram. :)
 

kalufsen

Panerai
Det underlättar om man har kläder av hyggliga material. Försökte för manga år sedan I ungt oförstånd vika en billig kavaj från Brothers, den såg ju ut som att någon kört over den med gräsklipparen sen.
Jag som är semi-gubbe reser ju med en Samsonite-rullväska med vettig intern avdelning där kavaj, byxor och skjortor halls på plats på ett ok sätt.
Ska man vara trendig och kuta runt med en LV weekendbag eller liknande som kidsen med koll, ja då får man bli bättre på att vika än vad jag är.
Är inte gammal men har lämnat weekendbag köret, varför bära på något när man kan dra det :)
 

Zingo

Rolex
Den dagen man lyckas övertala kvinnliga kollegor att bara resa med handbagage.. knappt att man lyckas med det vid dagsutflykter. :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är inte gammal men har lämnat weekendbag köret, varför bära på något när man kan dra det :)
Bär aldrig något när det gäller flyg, så länge det inte är riktigt korta turer. Meck + risk för debacle både mtp att man iaf på pissflygningar ofta ombeds checka in samt att folk beter sig som svin och tvekar inte en sekund för att totalt köra över en weekendbag med sin grisiga rullväska när de ska stoppa in den i hatthyllan och det råkar vara lite trångt.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Bär aldrig något när det gäller flyg, så länge det inte är riktigt korta turer. Meck + risk för debacle både mtp att man iaf på pissflygningar ofta ombeds checka in samt att folk beter sig som svin och tvekar inte en sekund för att totalt köra över en weekendbag med sin grisiga rullväska när de ska stoppa in den i hatthyllan och det råkar vara lite trångt.
Det är därför vi luttrade resenärer använder en grisig rullväska och ingen förvuxen LV-handväska som bara lockar till sig ficktjuvar.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Den dagen man lyckas övertala kvinnliga kollegor att bara resa med handbagage.. knappt att man lyckas med det vid dagsutflykter. :D
Jag brukar ha med mig mindre packning för sju dagar business i Kina än frugan har när hon ska på dagspa med tjejkompisarna...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tämligen imponerande måste jag säga, även om jag har en ansats att alltid packa lite tycker jag det blir ganska mycket när man "täckt" upp alla dagar och händelser. Behöver helt klart träna på detta :)
Har en maxad kabinväska (funkar på SAS/Star Alliance men inte på Air France tex) från Samsonite som lätt rymmer 2 kostymer, 4-5 skjortor, träningskläder samt 1-2 extra skor samt alla småprylar som inte passar I portföljen.
Men då är den jäkligt full sen. Brukar skippa träningsskor och köra barfota I gymmet...
 
Topp