• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ska kika, är ute efter nått som funkar både som lager och för sig själv :)


Belstaff har ett par riktigt schyssta quiltade undervästar.
Kostar lite mer, men samtidigt får du en väst som du kan bära många vintrar framöver :)
Barbour har också schyssta västar :)

2337728_fpx.jpg barbour-dept-400-navy-barbour-lowerdale-vest-product-1-15962485-103170033.jpeg barbour-mens-lowerdale-quilted-vest-4e4.jpg
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag kanske har frågat förut i denna tråden, men hur är Uniqlos tröjor i storlekarna? Om jag har medium vanligtvis (i svenska storlekar) är det medium man bör köra på? Mer specifikt tänker jag på crew-neck tröjorna i kashmir.
 
D

Deleted member 9585

Guest
Jag kanske har frågat förut i denna tråden, men hur är Uniqlos tröjor i storlekarna? Om jag har medium vanligtvis (i svenska storlekar) är det medium man bör köra på? Mer specifikt tänker jag på crew-neck tröjorna i kashmir.
Jag har Uniqlos t-shirtar och har min vanliga storlek.. tänk på att det är lite kortare och smalare än vanliga svenska plagg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag kanske har frågat förut i denna tråden, men hur är Uniqlos tröjor i storlekarna? Om jag har medium vanligtvis (i svenska storlekar) är det medium man bör köra på? Mer specifikt tänker jag på crew-neck tröjorna i kashmir.
Celio har både v och rundhalsade kaschmirtröjor för 59:90€. Jag köpte tre stycken när jag var i Spanien för ett par veckor sedan. celio.com och dom är normala i storlek och passform
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Tack för råden ang. storlekar! Beställer förmodligen en kashmirtröja från Uniqlo i M i veckan då (hört att kvalitet-pris ration är rätt bra).
Tack för tipset ang. Celio, ska kolla upp det.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fick en leverans från Luxire idag. Hade beställt 3 skjortor med rejält hög button down-krage för att ha till crew neck-tröjor. 609 pix styck!
Sjukt mycket skjorta för pengen! Inte bara för att du får en måttbeställd skjorta, utan du kan ändra massor med detaljer utan extra kostnad, t ex kragens hårdhet och kragsnibbens längd.:)
Bara kolla här hur mycket valmöjligheter som fanns enbart för kragen:
Point Length: 3.82
Spread: 3.5
Back neck band height: 1.5
Front neck band height: 1.25
Back of collar button: no
Collar Back Height: 2.25
Collar Structure: Unfused Medium
Neck Band Structure: Unfused Stiff
Front Buttons: One Button
Tie Space: 0.25
Front Neck Band Shape: Round
1.jpg
GTZ_47150_1.jpg
LF_6511_1.jpg
GTZ_49854_1-.jpg
 
Senast ändrad:

daveid

Cartier
2-Faktor
En till fråga, behöver man betala någon tull när man köper från Uniqlo och dom skickar det till Sverige? Såg nu att det stog:
Charges
Order Total (incl. VAT): 87.85 €
Sales tax 17.57 €

under charges, är tull då redan inkluderat i priset eller läggs det på i tullen? (Sorry om OT)
 

Anden

Cartier
2-Faktor
En till fråga, behöver man betala någon tull när man köper från Uniqlo och dom skickar det till Sverige? Såg nu att det stog:
Charges
Order Total (incl. VAT): 87.85 €
Sales tax 17.57 €

under charges, är tull då redan inkluderat i priset eller läggs det på i tullen? (Sorry om OT)
Uniqlo skickar väl från EU-land (dvs ingen extra moms/tull)?
 

MartinGFX

Cartier
Fick en leverans från Luxire idag. Hade beställt 3 skjortor med rejält hög button down-krage för att ha till crew neck-tröjor. 609 pix styck!
Sjukt mycket skjorta för pengen! Inte bara för att du får en måttbeställd skjorta, utan du kan ändra massor med detaljer utan extra kostnad, t ex kragens hårdhet och kragsnibbens längd.:)
Bara kolla här hur mycket valmöjligheter som fanns enbart för kragen:
Point Length: 3.82
Spread: 3.5
Back neck band height: 1.5
Front neck band height: 1.25
Back of collar button: no
Collar Back Height: 2.25
Collar Structure: Unfused Medium
Neck Band Structure: Unfused Stiff
Front Buttons: One Button
Tie Space: 0.25
Front Neck Band Shape: Round
1.jpg
GTZ_47150_1.jpg
LF_6511_1.jpg
GTZ_49854_1-.jpg
Hur mäter du armarna när du beställer från Luxire?

Tänkt skicka efter ett par skjortor men de har två olika guider... I den ena mäter de från mitten av nacken och den andra från axeln...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hur använder man ens ett sådant mått korrekt? Jag föredrar:

Axelbredd - XX cm
Ärmlängd (axelsöm till ärmslut) - XX cm
Ja du, funkar för mig De flesta (?) skjorttillverkarna utgår väl ändå från detta mått. Det charmiga med Luxire är att det alltid går att mejla dem hur man vill ha det. Och så länge du meddelar dem din uppfattning om mått så kommer det att funka.
(Axelbredden är för övrigt ett separat mått)
 

Roxen

Cartier
Är inte quiltade västar/jackor rätt ute? Känns som förlegad stekar-stil... Eller har jag fel? Skulle inte kunna tänka mig annat än plain dunväst under rock.
 

MartinGFX

Cartier
Skumt. När jag kollar på hemsidan hittar jag denna instruktion:
lux.jpg
Har funderat på att beställa från Luxire många gånger men deras hemsida är så förbannat provocerande.
Och nu har de valt att stänga ner den nya(?) mtm.luxire.com sidan där man åtminstone kunde navigera utan att vilja hiva datorn genom fönstret.
 
  • Like
Reactions: Oew

Miami

Rolex
2-Faktor
Kanske fel ställe att fråga
Men ni som köper/säljer kläder
Hur skickar ni? Köper ni en REK låda (kostar ju en slant) eller finns det något enklare sätt typ en påse man kan köpa och skicka i?
 
Topp