• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

kalufsen

Panerai
Kavaj: Ring J
Skjorta: Saman A
Slips & Näsduk: BergBerg

7F6B789D-8003-4DC6-BFB5-ECB87C6E1EAC.jpeg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hade en klar bild av vad jag ville ha. Tur det, med tanke på alla valmöjligheter. Lätt att sväva iväg och göra det clownigt... Idag avslutade vi allt och på måndag åker beställningen iväg.

E4E2A105-64A5-4A8D-BD49-0A790D085390.jpeg


För den intresserade är nedan en del av valen:

Kavaj
Blå krita
Okonstruerad axel
Welted bröstficka
Patch pocket
Innerfoder i skogsgrönt
Monogram på innerfickan i babyrosa
Rullad treknäppning
Midnattsblåa knappar

Byxa
Hög midja
Höjd stuss (pga hög midja)
Djupa frontveck
4 cm slag
Side adjusters

För den med dålig fantasi eller den som föredrar bilder framför text är Drake’s bild ett hum + lite extra detaljer såsom djupa frontveck ;)

D7BF526E-7B2B-4993-8017-8F14DB09E6E1.png
 

hannes

Omega
Hade en klar bild av vad jag ville ha. Tur det, med tanke på alla valmöjligheter. Lätt att sväva iväg och göra det clownigt... Idag avslutade vi allt och på måndag åker beställningen iväg.

E4E2A105-64A5-4A8D-BD49-0A790D085390.jpeg


För den intresserade är nedan en del av valen:

Kavaj
Blå krita
Okonstruerad axel
Welted bröstficka
Patch pocket
Innerfoder i skogsgrönt
Monogram på innerfickan i babyrosa
Rullad treknäppning
Midnattsblåa knappar

Byxa
Hög midja
Höjd stuss (pga hög midja)
Djupa frontveck
4 cm slag
Side adjusters

För den med dålig fantasi eller den som föredrar bilder framför text är Drake’s bild ett hum + lite extra detaljer såsom djupa frontveck ;)

D7BF526E-7B2B-4993-8017-8F14DB09E6E1.png
Låter fantastiskt, lova att posta bilder då den är klar!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Om man vill köpa en praktisk men ändå snygg vinterjacka av hög kvalitet, vad ska man köpa? Min rock är sådär när man behöver vara ute länge eller temperaturen kryper iväg. Har en tjockare rock också men den är så fruktansvärt tung. Tänkte köpa något funktionellt istället.
 

sventon

Omega
Om man vill köpa en praktisk men ändå snygg vinterjacka av hög kvalitet, vad ska man köpa? Min rock är sådär när man behöver vara ute länge eller temperaturen kryper iväg. Har en tjockare rock också men den är så fruktansvärt tung. Tänkte köpa något funktionellt istället.
https://www.naturkompaniet.se/uber-regulator-coat-ii-savile <- denna skulle jag rekommendera, har en tidigare version som jag gillar skarpt!

EDIT: Alternativt något annat från Uber då du vill ha en lättare jacka/parka. De har riktigt bra passform och är väldigt sköna att ha på sig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
https://www.naturkompaniet.se/uber-regulator-coat-ii-savile <- denna skulle jag rekommendera, har en tidigare version som jag gillar skarpt!

EDIT: Alternativt något annat från Uber då du vill ha en lättare jacka/parka. De har riktigt bra passform och är väldigt sköna att ha på sig.
Hur varma är en sån? Den var snygg iaf! Funderade annars på typ en woolrich eller något men vet inte hur de står sig utöver ett högt pris och ”starkt varumärke”.
 

sventon

Omega
Hur varma är en sån? Den var snygg iaf! Funderade annars på typ en woolrich eller något men vet inte hur de står sig utöver ett högt pris och ”starkt varumärke”.
Min uppfattning är att de är väldigt varma. Har dock aldrig svettats i min vid normal aktivitet som promenad (även kånkandes med barnvagn) på stan eller så. Använder den mellan +5-10C ner till -20-30C. Jag är rätt varmblodig så det är väl svårt att precisera mer än så :)

EDIT: https://www.naturkompaniet.se/uber-regulator-coat-ii <- denna kan nog passa om du vill ha en tunnare variant. Den är inte i ull.
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Min uppfattning är att de är väldigt varma. Har dock aldrig svettats i min vid normal aktivitet som promenad (även kånkandes med barnvagn) på stan eller så. Använder den mellan +5-10C ner till -20-30C. Jag är rätt varmblodig så det är väl svårt att precisera mer än så :)

EDIT: https://www.naturkompaniet.se/uber-regulator-coat-ii <- denna kan nog passa om du vill ha en tunnare variant. Den är inte i ull.
Den är speccad för +10 till -5 ser jag,blir kanske lite väl nära temperaturmässigt till min ullrock, skulle nog velat ha något som klarar typ -10-15 eller mer.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag ska iväg 8 nätter på kryss och tänkte att med undertröja kanske man kan ha en och samma skjorta 2 dagar, förutsatt det inte blir för mycket dans ( tenderar bli så efter några skumpor ).
Jag tackar för tipsen och kommer att handla dem i Miami innan resan. Hittar jag inga så överlever jag nog ändå.
Bread and Boxer funkar
Den är speccad för +10 till -5 ser jag,blir kanske lite väl nära temperaturmässigt till min ullrock, skulle nog velat ha något som klarar typ -10-15 eller mer.
Haglöfs Floda ll Down Parka. Den har räddat mig under många bandymatcher :)
 
Topp