• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

mglaum

Panerai
Mabro, Kiton och Mazzarelli
IMG_20171211_114725.jpg
 
Strunta i vad andra tycker. De har nog inte förstått att vissa svettas mer än andra, och de har en oförmåga att sätta sig in i andras situation. Jag använder numera bara undertröjor i bambu, en enorm skillnad mot undertröjor i bomull när det gäller uppsugningsförmåga, snabb torktid samt att svettlukt har svårt att fastna.
Mitt bästa tips: http://shirtfriend.tictail.com/product/kortarmad-v-ringad
Lite dyrt, men tillräckligt djup v-ringat för att ha två knappar uppknäppta, lite stretch (5% elastan). Problemet är att de fortfarande syns lite (om det är ljust) om du har en tunn vit skjorta.
Om man svettas mycket känns det ju spontant dumt ta ta på sig mer kläder och därigenom bli ännu varmare? Har alltid tycket det är märkligt att vilja kränga på sig ett plagg under skjorta och att det borde bli både oskönt och väldigt varmt men det är ju bara jag :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Om man svettas mycket känns det ju spontant dumt ta ta på sig mer kläder och därigenom bli ännu varmare? Har alltid tycket det är märkligt att vilja kränga på sig ett plagg under skjorta och att det borde bli både oskönt och väldigt varmt men det är ju bara jag :)
Personligen tycker jag att det är fult också eftersom det nästan alltid syns på ett eller annat sätt att man har något under skjortan. Jag kan väl iofs köpa det om man har få skjortor och inte vill byta varje dag.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Om man svettas mycket känns det ju spontant dumt ta ta på sig mer kläder och därigenom bli ännu varmare? Har alltid tycket det är märkligt att vilja kränga på sig ett plagg under skjorta och att det borde bli både oskönt och väldigt varmt men det är ju bara jag :)
Obekvämt är det inte. Det rimliga är naturligtvis att man svettas mer med mer kläder, men det är inte bara värme som påverkar svettningar hos vissa. För många är det en trygghet (vilket leder till att man blir mindre nervös, och faktiskt svettas mindre). Så för mig är det inte alltid värmen som är huvudorsaken och då känns det skönt att svettningarna inte syns. Så enkelt kan det vara.
 

UNO

Panerai
8F83EF4C-E148-43EF-A60B-DD948FA4DAC9.jpeg
Pikétröja ?
När tycker ni att Pikétröja är ok och till vilka andra plagg och under vilka förutsättningar ?
 
Topp