• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

8F83EF4C-E148-43EF-A60B-DD948FA4DAC9.jpeg
Pikétröja ?
När tycker ni att Pikétröja är ok och till vilka andra plagg och under vilka förutsättningar ?
Som tidigare sagt: till jeans, chinos och shorts. På fritiden samt det avslappnade jobbet under sommarmånaderna. I övrigt på semseterresan.

Fick ett par flanellbyxor från Suitsupply på gårdagens julaftonsfirande hos mina föräldrar (firar idag hos svärföräldrarna). De skär dock in något i rumpan.

Är detta något som åtgärdas med tiden genom att de anpassar sig? Om nej, är det värt att testa att byta till ett annat exemplar av samma modell? Kan det korrigeras hos en skräddare?

Fick ett par flanellbyxor från Suitsupply på gårdagens julaftonsfirande hos mina föräldrar (firar idag hos svärföräldrarna). De skär dock in något i rumpan.

Är detta något som åtgärdas med tiden genom att de anpassar sig? Om nej, är det värt att testa att byta till ett annat exemplar av samma modell? Kan det korrigeras hos en skräddare?
Bästa är att be en skräddare titta på dom. Svårt att säga men tror inte det finns så mycket tyg att spela med kring ändalykten.

Köp en storlek större och ta in i midja och ben om det behövs. Stringbyxor är varken snyggt eller skönt.

Jag hade samma problem dock efter korrigering hos skräddare, känns ibland som det är en tjock reva mot stjärten. Tror det har att göra med ett design fel.

Ps
Dom är ej för tighta i dagens mått

Bästa är att be en skräddare titta på dom. Svårt att säga men tror inte det finns så mycket tyg att spela med kring ändalykten.

Tack. Ska försöka få någon hemma att ta en bild på sömsmånen.

Köp en storlek större och ta in i midja och ben om det behövs. Stringbyxor är varken snyggt eller skönt.

Tack. Kanske får göra det om det inte går att korrigera dessa.

Jag hade samma problem dock efter korrigering hos skräddare, känns ibland som det är en tjock reva mot stjärten. Tror det har att göra med ett design fel.

Ps
Dom är ej för tighta i dagens mått

Tack. Var det ett problem som uppstod i och med korrigeringen eller fanns det även innan?

Tack. Ska försöka få någon hemma att ta en bild på sömsmånen.

Tack. Kanske får göra det om det inte går att korrigera dessa.

Tack. Var det ett problem som uppstod i och med korrigeringen eller fanns det även innan?
Uppstod iom korrigering, tror ej det fanns innan men då var de fallskärmar. En skräddare kommer troligtvis kunna hjälpa dig ta bort det

Tillbaka
Topp