D
Deleted member 5780
Guest
Exakt, mycket lättare än att ta kroppsmått.Mät en skjorta du har och kör på de måtten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt, mycket lättare än att ta kroppsmått.Mät en skjorta du har och kör på de måtten.
Glöm inte att räkna med att tyget troligtvis krymper vid tvätt.Mät en skjorta du har och kör på de måtten.
Håller med tidigare inlägg som tipsar om måttsytt, men slänger in Luxire i ekvationen också. Bra utbud av tyger och riktigt prisvärt. Du kan också skicka in en skjorta som passar riktigt bra, och få en uppsydd efter exakt de måtten.Har ni tips på ett märke som har schyssta skjortor till ganska bra pris? Jag tänker mig Ralph Lauren som exempel. Man har ett märke liksom. En skjorta som sitter bra, man kan köpa flera i olika färger för man vet att köper man samma storlek passar den alltid bra. Nu undrar ni varför jag inte bara köper rl och är nöjd. Saken är den att jag har svårt med rl och den där hästen av nån anledning.
Edit: alltså inte kostym skjortor. En casual snygg skjorta med bra passform.
Det sköter leverantör tror jagGlöm inte att räkna med att tyget troligtvis krymper vid tvätt.
Det kanske händer men jag har aldrig varit med om att en skjorta krympt. Jeans, t-shorts och tröjor har jag varit med om dragit ihop sig vid tvätt men aldrig någon skjorta.Glöm inte att räkna med att tyget troligtvis krymper vid tvätt.
Det är mer regel än undantag för min del.Det kanske händer men jag har aldrig varit med om att en skjorta krympt. Jeans, t-shorts och tröjor har jag varit med om dragit ihop sig vid tvätt men aldrig någon skjorta.
Det sköter leverantör tror jagmen värt att dubbelkolla
Det kanske händer men jag har aldrig varit med om att en skjorta krympt. Jeans, t-shorts och tröjor har jag varit med om dragit ihop sig vid tvätt men aldrig någon skjorta.
Beställde med exakta mått från Tailorstore och skjortan krympte ~en centimeter i tvätten. När jag kontaktade dem så meddelade att den centimetern låg inom deras accepterade intervall.Det är mer regel än undantag för min del.
Vet att förr hade åtminstone tailorstore en garanti på att skjortan skulle sitta bra vilket innebar att även om man själv tagit dåliga mått så kunde man få en ny utan extra kostnad. Gällde bara första skjortan. Men det kanske inte är något som dem har kvar?Beställde med exakta mått från Tailorstore och skjortan krympte ~en centimeter i tvätten. När jag kontaktade dem så meddelade att den centimetern låg inom deras accepterade intervall.
Har köpt en skjorta därifrån men tyckte inte om det alls. Även fast jag inte tog det billigaste tyget så slets den väldigt snabbt. Mina Eton som köptes samtidigt ser typ nya ut i jämförelse.Inte relevant kanske men personligen bojkottar jag tailorstore pga deras ständigt felaktiga såväl som missvisande reklam om "skräddarsytt". Barnsligt möjligen men stör mig hårt. Påtalat det för dem men då kom de med usla ursäkter om att skillnaden var svårdefinerad och marginell...
Jo absolut. Men detta var inte min första skjorta...Vet att förr hade åtminstone tailorstore en garanti på att skjortan skulle sitta bra vilket innebar att även om man själv tagit dåliga mått så kunde man få en ny utan extra kostnad. Gällde bara första skjortan. Men det kanske inte är något som dem har kvar?
Andra januari hos Gabucci, fick precis mail. Osäker om det endast gäller dom som är reggade medlemmar.När sätter rean hos
-Gabucci
-Linnégatan2
-baltzar
Någon som har koll?
Tack! Fick det precis också.Andra januari hos Gabucci, fick precis mail. Osäker om det endast gäller dom som är reggade medlemmar.
Provade att beställa från Tailorstore för ungefär ett år sedan. Blev inte nöjd alls, skjortan satt halvdant trots noggrann måttning, dessutom fanns det inte möjlighet att måttbeställa enligt ärmvidd. Det är inte okej när låret får plats i ärmarna. Orkade inte ens gå till en skräddare.Shirtoronomy för tunnare Oxford, tailorstore för tjockare. Min favorit är tailorstore, dock är shirtotonomys jeansskjorta oslagbar
Man får vad man betalar för, helt klart. Väldigt hjälpsam kundtjänst dock, jag har hade problemet att det var tight runt armarna istället, fick ny skjorta direkt.Provade att beställa från Tailorstore för ungefär ett år sedan. Blev inte nöjd alls, skjortan satt halvdant trots noggrann måttning, dessutom fanns det inte möjlighet att måttbeställa enligt ärmvidd. Det är inte okej när låret får plats i ärmarna. Orkade inte ens gå till en skräddare.
Lyckades riktigt bra att köra ett mönster på slipsen och en på kavajen. Snyggt!En ny dag går oss till mötes.
Caruso, Holiday & Brown, Mazzarelli, LVC 501 1961
![]()
Jag hade nog kört på det men googlat först...Har köpt en mockajacka och mockahandskar och undrar om dessa ska impregneras? Jag antar det, men använder man samma som för skorna? Jag har super invulner hemma men är osäker. Mockan på handskarna och jackan är väldigt mjuka och lena (mer än mina skor).
Började med vantarna. Ser ok ut, mockan tappade lite lyster men det kanske ger sig med lite lätt kammning.Jag hade nog kört på det men googlat först...
Regn, kladd etc = kört ändå![]()
Började med vantarna. Ser ok ut, mockan tappade lite lyster men det kanske ger sig med lite lätt kammning.
Hittade inget vettigt på google, bara om skor. Jackan kostar en bra bit mer än handskarna så är lite orolig över det. Den är dessutom mycket mjukare och lenare.
Brukar köra en tandborste på mockaplagg, har inte investerat i nån större borste. Grövre med mässing eller gummi kör jag på skorna.Finns lite delade meningar gällande impregnering av mockajackor.
Impregneringen skyddar inte bara mot väta utan även mot smuts. När jag har gjort det så här jag kört med en transparant spray och har inte påverkat min i utseendet. Men jag gissar på att skinnet mår bäst av att vara utan.
Glöm inte att införskaffa en mockakam och borsta ganska regelbundet (borstar bort smuts)![]()
Samma problem här. Bara för att man har större midjemått än man borde, så måste inte ärmhålen vara xxxl... :/Provade att beställa från Tailorstore för ungefär ett år sedan. Blev inte nöjd alls, skjortan satt halvdant trots noggrann måttning, dessutom fanns det inte möjlighet att måttbeställa enligt ärmvidd. Det är inte okej när låret får plats i ärmarna. Orkade inte ens gå till en skräddare.
Jag gillar min softgoat! https://www.softgoat.com/sv/men/sweaters/turtle_neck/mens-turtle-neck-navyEftersöker en marinblå turtleneck, helst i kashmirblandning. Smärtgräns några tusenlappar. Fanns en väldigt fin från the gigi på rea från NG men den är slutsåld. Har ni några rekommendationer?
Eftersöker en marinblå turtleneck, helst i kashmirblandning. Smärtgräns några tusenlappar. Fanns en väldigt fin från the gigi på rea från NG men den är slutsåld. Har ni några rekommendationer?