Får man inte bestämma måtten på ärmhålen? Blir ju inte särskilt mycket måttsytt då!Samma problem här. Bara för att man har större midjemått än man borde, så måste inte ärmhålen vara xxxl... :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får man inte bestämma måtten på ärmhålen? Blir ju inte särskilt mycket måttsytt då!Samma problem här. Bara för att man har större midjemått än man borde, så måste inte ärmhålen vara xxxl... :/
En ny dag går oss till mötes.
Caruso, Holiday & Brown, Mazzarelli, LVC 501 1961
Tack! Jag köpte faktiskt den och några andra på styleforum.net nya oanvända relativt billigt, men vet dessvärre inte vart man finner det i butik.Grym slirre! Vart finner man en sådan?
Har du frågat tillverkaren vad de rekommenderar?Brukar köra en tandborste på mockaplagg, har inte investerat i nån större borste. Grövre med mässing eller gummi kör jag på skorna.
Tror du har rätt mockan mår bäst utan men är orolig att man får lite vatten på den så vipps var den fläckig. Kemtvätt finns ju såklart men känns inte som den bästa lösningen.
Tror jag köper lite mer super invulner och testar.
Det finns risk att mockan blir flammig.Har du frågat tillverkaren vad de rekommenderar?
Har något svagt minne (?) av att @Whedda skrev att Stoffa inte rek. att använda impregnering på deras mockaplagg beroende på
kvalitén på deras mocka, så det verkar variera beroende på mockan som används.
Och sämre lär det bli inom den svängen.Känns som att det är dåligt med rea i år, de flesta körde kanske slut på "kvoten" på Black Friday?
Någon som vet om (och när) dessa kommer köra ngn rea:
Skoaktiebolaget
Care of Carl
Gabucci
Grafford
Lester
Berg & Berg
?
Har själv en mockajacka (Jofama) som jag har impregnerat med spray och det har inte vart något problem alls.Det finns risk att mockan blir flammig.
Jag hade inte använt mig av produkter. Nu äger jag ingen mockajacka (än så länge), men samma regel gäller för min skinnjacka.
Beroende på vem du frågar kommer du att få olika svar.
Camoshita 3r2, Barba bd, Mattabisch
Fruktansvärt sugen på den.. Förhoppningsvis tar den slut innan jag inte kan hålla mig längreOch sämre lär det bli inom den svängen.
Här är det köpläge i alla fall:
Private White VC pea coat
https://www.privatewhitevc.com/manchester-wool-peacoat-030201020006-01s.html
Jag fick mail idag om att berg och berg kör rea den 3eKänns som att det är dåligt med rea i år, de flesta körde kanske slut på "kvoten" på Black Friday?
Någon som vet om (och när) dessa kommer köra ngn rea:
Skoaktiebolaget
Care of Carl
Gabucci
Grafford
Lester
Berg & Berg
?
Hittade faktiskt en väldigt fin på Paul and friends, kan rekommendera. Dryga tusenlappen.Eftersöker en marinblå turtleneck, helst i kashmirblandning. Smärtgräns några tusenlappar. Fanns en väldigt fin från the gigi på rea från NG men den är slutsåld. Har ni några rekommendationer?
Vill inte verka dryg men jeans och slips är väl en udda kombo? Dressa upp och ned samtidigt typCamoshita 3r2, Barba bd, Mattabisch
Det kan tyckas. Mer eller mindre det enda jag bär faktiskt, jag trivs med det och tycker att det fungerar givet att jeansen sitter högt och har ett fall som passar med siluetten. Men man tycker olika.Vill inte verka dryg men jeans och slips är väl en udda kombo? Dressa upp och ned samtidigt typ
Tack, klippte denna:Nu är berg och bergs rea igång. Passade på att beställa lite fler av deras sköna ylle-strumpor och ett par braller. Kan även tipsa om att det går att använda "bb10xvg" som är en 10 % kod ovanpå den pågående rean
IB-slips!Tack, klippte denna:
Lite ljus kanske men får duga!IB-slips!
Lite ljus kanske men får duga!
Jag är sugen på en schysst kvalitetsrock i mörkblå/marinblå. Budget 5-6k kanske. Viktigt den är lite slimmad i midjan då jag är ganska bredaxlad men smal runt midjan.
Tips nån?
Länk?Kan inte uttala mig om kvalitéten, men OJ Saul ser grymt schysst ut.
Mitt tips skulle i så fall vara Acne's Gavin. Är riktigt nöjd med min, bra skuren och tillräckligt varm för att klara även dagar som rör sig kring ett par minusgrader.Jag är sugen på en schysst kvalitetsrock i mörkblå/marinblå. Budget 5-6k kanske. Viktigt den är lite slimmad i midjan då jag är ganska bredaxlad men smal runt midjan.
Tips nån?
https://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/saul_coat
Fördelen med Mörkblått är att man kan köra vad fasen som helst till det, jag tycker vitt, ljusblott och rosa är jävligt schysst i skjortväg.En fråga till er som kan det här med å matcha färger. Vad passar bäst färgmässigt till ett par marinblå chinos? Det kan vara skjorta ,tshirt eller en tröja
Tack för svaret. Om vi vänder på frågan då. Vad ska man INTE ha för färg till marinblått?https://www.oscarjacobson.com/sv/artikel/saul_coat
Fördelen med Mörkblått är att man kan köra vad fasen som helst till det, jag tycker vitt, ljusblott och rosa är jävligt schysst i skjortväg.
Svart är svårt till mörkblått.Tack för svaret. Om vi vänder på frågan då. Vad ska man INTE ha för färg till marinblått?
edit: ditt svar var tydligt nog kanske haha