• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

En ny dag går oss till mötes.
Caruso, Holiday & Brown, Mazzarelli, LVC 501 1961
IMG_20171228_081011.jpg

Grym slirre! Vart finner man en sådan?

Brukar köra en tandborste på mockaplagg, har inte investerat i nån större borste. Grövre med mässing eller gummi kör jag på skorna.

Tror du har rätt mockan mår bäst utan men är orolig att man får lite vatten på den så vipps var den fläckig. Kemtvätt finns ju såklart men känns inte som den bästa lösningen.

Tror jag köper lite mer super invulner och testar.
Har du frågat tillverkaren vad de rekommenderar?
Har något svagt minne (?) av att @Whedda skrev att Stoffa inte rek. att använda impregnering på deras mockaplagg beroende på
kvalitén på deras mocka, så det verkar variera beroende på mockan som används.

Har du frågat tillverkaren vad de rekommenderar?
Har något svagt minne (?) av att @Whedda skrev att Stoffa inte rek. att använda impregnering på deras mockaplagg beroende på
kvalitén på deras mocka, så det verkar variera beroende på mockan som används.
Det finns risk att mockan blir flammig.

Jag hade inte använt mig av produkter. Nu äger jag ingen mockajacka (än så länge), men samma regel gäller för min skinnjacka.

Beroende på vem du frågar kommer du att få olika svar.

Känns som att det är dåligt med rea i år, de flesta körde kanske slut på "kvoten" på Black Friday?

Någon som vet om (och när) dessa kommer köra ngn rea:

Skoaktiebolaget
Care of Carl
Gabucci
Grafford
Lester
Berg & Berg

?

Senast ändrad:
Det finns risk att mockan blir flammig.

Jag hade inte använt mig av produkter. Nu äger jag ingen mockajacka (än så länge), men samma regel gäller för min skinnjacka.

Beroende på vem du frågar kommer du att få olika svar.
Har själv en mockajacka (Jofama) som jag har impregnerat med spray och det har inte vart något problem alls.
Användandet av impregnering verkar bero på kvalitén på mockan så därför är min rek. att kolla med tillverkaren annars
är risken stor att du får olika svar på ett forum beroende på folks erfarenheter av sina egna jackor och dessa kan skilja från den du äger.

Känns som att det är dåligt med rea i år, de flesta körde kanske slut på "kvoten" på Black Friday?

Någon som vet om (och när) dessa kommer köra ngn rea:

Skoaktiebolaget
Care of Carl
Gabucci
Grafford
Lester
Berg & Berg

?
Jag fick mail idag om att berg och berg kör rea den 3e

Alfred Trousers
Light Grey

Wool/Silk/Cash. Scarf
Navy/Red/Green/Yellow

Frithiof Handmade Shirt
Blue

Ribbed Cashmere Hat
Orange

Handrolled Wool/Silk Tie
Blue

Curt Long Sleeve Polo
Navy

Bertil Donegal Sweater
Grey

Carpincho Gloves
Tobacco

Bjarne Merino Polo
Sand

Vachetta Belt
Toffee

9cm Madder Tie
Green

Gunnar Boxers
Navy/White

Nu är berg och bergs rea igång. Passade på att beställa lite fler av deras sköna ylle-strumpor och ett par braller. Kan även tipsa om att det går att använda "bb10xvg" som är en 10 % kod ovanpå den pågående rean

Jag är sugen på en schysst kvalitetsrock i mörkblå/marinblå. Budget 5-6k kanske. Viktigt den är lite slimmad i midjan då jag är ganska bredaxlad men smal runt midjan.

Tips nån?

Jag är sugen på en schysst kvalitetsrock i mörkblå/marinblå. Budget 5-6k kanske. Viktigt den är lite slimmad i midjan då jag är ganska bredaxlad men smal runt midjan.

Tips nån?
Mitt tips skulle i så fall vara Acne's Gavin. Är riktigt nöjd med min, bra skuren och tillräckligt varm för att klara även dagar som rör sig kring ett par minusgrader.
https://www.acnestudios.com/au/en/gavin/22A173-885.html
Prismässigt ligger den lite norr över ditt spann men de kanske har den på rea i nån av deras butiker?

En fråga till er som kan det här med å matcha färger. Vad passar bäst färgmässigt till ett par marinblå chinos? Det kan vara skjorta ,tshirt eller en tröja

Tillbaka
Topp