• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag fick hem lite kul idag, håller dock småbarn borta ;)
78F8440D-59E0-4044-9E3D-D9431F629CF6.jpeg
Skaplig tease du ger oss! ;) Visa oss vad du har köpt. :)

Om ni inte har varit inne där innan så kan jag rekommendera asket.com.
Har x antal av deras T-shirt och de har varit riktigt bra. Även lite halsdukar och tröjor. Mycket mycket bra för det priset. Deras chinos var också väldigt bra. Många olika storlekar i flera led. De har även ett showroom på Regeringsgatan om man vill pröva.

Vill tipsa om och rekommendera märket LuLu Lemon.

Kanadensiskt märke urspr som är väldigt populärt just nu.
Köpte just en uppsättningen loungekläder i deras flagship store i NYC.
Har dem när jag flyger, men passar minst lika bra till halvcasual på jobbet, eller som backup (extra kläder på resor).
Köpte deras svarta 4 strecth-pants samt matchande long sleve shirt. Mycket följsamma men byxorna ser ut som kostymbyxor fast stretch utan några sömmar som känns och sjukt sköna och luftiga.
Kvalitet är utmärkt och modernt material i mycket hög kvalitet.

https://info.lululemon.com/about

Nån som testat?

Vad tror vi om detta?
Mocka på skor är ju skapligt enkelt men en ljus jacka....hm..o_O
Inte ägt någon ljus mockajacka förut utan bara mörka och det har inte vart något problem.
B56CA958-F979-4E38-BE05-B189F7B54995.jpeg

Ser man inte rätt ordentligt mycket fetare ut i den där, på grund av frontfickorna?
Håller med om att modellen inte lämpar sig för personer som har lite pondus runt buken, känner dock inte att jag har det problemet.
Stylade bilder på Jackmodellen
(Personlig tycker jag att modellen borde ha en stl större)
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/valstar-valstarino-suede-jacket-light-brown.html

Lite fler bilder på modellen
http://dieworkwear.com/post/14514798204/valstar-and-ring-jackets-blousons
https://www.permanentstyle.com/wp-content/uploads/2017/12/valstarino-and-flannels.jpg

Senast ändrad:
Vad tror vi om detta?
Mocka på skor är ju skapligt enkelt men en ljus jacka....hm..o_O
Inte ägt någon ljus mockajacka förut utan bara mörka och det har inte vart något problem.
B56CA958-F979-4E38-BE05-B189F7B54995.jpeg
Jag är en mockajacka som nästan är helt vit, inga problem men jag är lite försiktig med när jag använder den och undviker att ha den när jag vet att det ska regna mycket. Har haft den i regn och det gick bra men vill inte utmana ödet för mycket.
Det är en Stoffa och kan rekommendera att du tar en titt på vad de har, inte mycket dyrare än den du länkade till om jag minns rätt. https://stoffa.co/pages/outerwear

Jag är en mockajacka som nästan är helt vit, inga problem men jag är lite försiktig med när jag använder den och undviker att ha den när jag vet att det ska regna mycket. Har haft den i regn och det gick bra men vill inte utmana ödet för mycket.
Det är en Stoffa och kan rekommendera att du tar en titt på vad de har, inte mycket dyrare än den du länkade till om jag minns rätt. https://stoffa.co/pages/outerwear
Tack för tipset!
Min jacka är dock inte från Valstar utan länkarna var mer för att visa modellen och Valstar var väl först med den modellen?

Tack för tipset!
Min jacka är dock inte från Valstar utan länkarna var mer för att visa modellen och Valstar var väl först med den modellen?
Just modellen, A1 (flight jacket) har sina rötter inom USA och militären.

C1951417-3748-4E76-AA1E-C2F5BCC6C03E.jpeg
76465863-1AC5-4F70-89D4-446FF82497AA.jpeg
4215114F-93F7-4A38-9A9A-43FA6B06796A.jpeg
0012AF95-953A-4FB5-BE72-F453FA438246.jpeg

Jackorna användes av piloter och hade en trimmad passform, tänkt att fungera som en wind breaker (planen flög inte så ägt då). Antingen i häst- eller getskinn (capeskin). Under början av 30-talet övergick sedan produktionen till A2, en jacka som användes under andra världskriget och syns ofta på den vita duken.

12598E09-0F85-4243-9E08-070E65ED0761.jpeg
0995E6F0-9239-4FB9-BBD7-2F8B9743B7CA.jpeg
56FD1A47-C00A-4F42-A4E5-2D0286DC33E3.jpeg

Kort och gott. Jackorna fungerar bra oavsett om du är i ett flygplan eller på cykeln på väg till jobbet. Därför förstår jag att båda modellerna blev populära.

Just modellen, A1 (flight jacket) har sina rötter inom USA och militären.

C1951417-3748-4E76-AA1E-C2F5BCC6C03E.jpeg
76465863-1AC5-4F70-89D4-446FF82497AA.jpeg
4215114F-93F7-4A38-9A9A-43FA6B06796A.jpeg
0012AF95-953A-4FB5-BE72-F453FA438246.jpeg

Jackorna användes av piloter och hade en trimmad passform, tänkt att fungera som en wind breaker (planen flög inte så ägt då). Antingen i häst- eller getskinn (capeskin). Under början av 30-talet övergick sedan produktionen till A2, en jacka som användes under andra världskriget och syns ofta på den vita duken.

12598E09-0F85-4243-9E08-070E65ED0761.jpeg
0995E6F0-9239-4FB9-BBD7-2F8B9743B7CA.jpeg
56FD1A47-C00A-4F42-A4E5-2D0286DC33E3.jpeg

Kort och gott. Jackorna fungerar bra oavsett om du är i ett flygplan eller på cykeln på väg till jobbet. Därför förstår jag att båda modellerna blev populära.
Jag vet, (utan att vara dryg).:)
Tänkte mer på att Valstar nog var först att tillverka A-1 till kunder utan militär koppling.

Vi har ju en del plagg ifrån den militära sidan som tex olika varianter på Field jackor, trenchcoats, osv.
Ganska intressant faktiskt.

Senast ändrad:
Jag vet, (utan att vara dryg).:)
Tänkte mer på att Valstar nog var först att tillverka A-1 till kunder utan militär koppling.

Vi har ju en del plagg ifrån den militära sidan som tex olika varianter på Field jackor, trenchcoats, osv.
Ganska intressant faktiskt.
Utan några som helst belägg skulle jag tro att det producerades en hel del jackor för USAs inhemska marknad innan modellen 5-10 år senare snappades upp av just italienska Valstar.

Som du säger, intressant. Främst för att plaggen faktiskt har tagit sin form efter ordentligt användande.

Snyggt! Hur upplever du den? Sitter och kollar på en Sunspel från END. Hade en Arpenteur som jag var helnöjd med tills damen tvätten den för hårt... Letar något liknande i bra kvalle och den på END ser lovande ut. :)
Tycker det upplever min förväntningar hittills. Dock tycker jag ibland att Sunspel kostar mer än det smakar. Haft en hoodie som släppt i sömmen på ett sätt som känns sådär. Samtidigt känns min college tröja likadan som när det köptes efter ca 10 tvättar.

Utan några som helst belägg skulle jag tro att det producerades en hel del jackor för USAs inhemska marknad innan modellen 5-10 år senare snappades upp av just italienska Valstar.

Som du säger, intressant. Främst för att plaggen faktiskt har tagit sin form efter ordentligt användande.
Ni har nog rätt båda två! är rätt säker på att valstar var först att göra A1 jackan i mocka likt den på bilden :D

Tillbaka
Topp