Körde dragning för 60 pers med en rejäl blaffa på ryggen. Good Times’Jag har gjort min sista presentation med vällingkräk på axeln.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Körde dragning för 60 pers med en rejäl blaffa på ryggen. Good Times’Jag har gjort min sista presentation med vällingkräk på axeln.
Skaplig tease du ger oss!Jag fick hem lite kul idag, håller dock småbarn borta
![]()
Inget bra ljus nu så tyget syns väldigt dåligt, men den är rätt kaxig med en knapp a lá huntsmanSkaplig tease du ger oss!Visa oss vad du har köpt.
![]()
Riktigt fin!Inget bra ljus nu så tyget syns väldigt dåligt, men den är rätt kaxig med en knapp a lá huntsman
![]()
Ja färgen är den samma, men min har ju den röda windowpane samt lite mindre uppbyggda axlar. Tyget är otroligt irl!Riktigt fin!
Den påminner om den här Huntsman, http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20150525/garderobens-hornstenar-den-morka-kostymen/
Ett drygt halvår, men en del av tiden ligger på mig då jag inte hade tid att komma in för sista provningen på ett tag.Missade helt dom röda windowpane, kan tänka mig att det är ruskigt fin irl.
Hur lång tid tog hela processen?
Ser man inte rätt ordentligt mycket fetare ut i den där, på grund av frontfickorna?Vad tror vi om detta?
Mocka på skor är ju skapligt enkelt men en ljus jacka....hm..
Inte ägt någon ljus mockajacka förut utan bara mörka och det har inte vart något problem.
![]()
Jag har det problemet alltid.... oavsett var fickorna sitter.Ser man inte rätt ordentligt mycket fetare ut i den där, på grund av frontfickorna?
Jag har en ännu ljusare mockajacka än det där och det är inga som helst bekymmer.Vad tror vi om detta?
Inte ägt någon ljus mockajacka förut utan bara mörka och det har inte vart något problem.
![]()
Håller med om att modellen inte lämpar sig för personer som har lite pondus runt buken, känner dock inte att jag har det problemet.Ser man inte rätt ordentligt mycket fetare ut i den där, på grund av frontfickorna?
Jag är en mockajacka som nästan är helt vit, inga problem men jag är lite försiktig med när jag använder den och undviker att ha den när jag vet att det ska regna mycket. Har haft den i regn och det gick bra men vill inte utmana ödet för mycket.Vad tror vi om detta?
![]()
Tack för tipset!Jag är en mockajacka som nästan är helt vit, inga problem men jag är lite försiktig med när jag använder den och undviker att ha den när jag vet att det ska regna mycket. Har haft den i regn och det gick bra men vill inte utmana ödet för mycket.
Det är en Stoffa och kan rekommendera att du tar en titt på vad de har, inte mycket dyrare än den du länkade till om jag minns rätt. https://stoffa.co/pages/outerwear
Just modellen, A1 (flight jacket) har sina rötter inom USA och militären.Tack för tipset!
Min jacka är dock inte från Valstar utan länkarna var mer för att visa modellen och Valstar var väl först med den modellen?
Mocka - snyggtVad tror vi om detta?
![]()
Jag vet, (utan att vara dryg).Just modellen, A1 (flight jacket) har sina rötter inom USA och militären.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jackorna användes av piloter och hade en trimmad passform, tänkt att fungera som en wind breaker (planen flög inte så ägt då). Antingen i häst- eller getskinn (capeskin). Under början av 30-talet övergick sedan produktionen till A2, en jacka som användes under andra världskriget och syns ofta på den vita duken.
![]()
![]()
![]()
Kort och gott. Jackorna fungerar bra oavsett om du är i ett flygplan eller på cykeln på väg till jobbet. Därför förstår jag att båda modellerna blev populära.
Ha ha, muddar är inte din grej helt enkeltMocka - snyggt
Beige - snyggt
Muddar - helvetet på jorden
Utan några som helst belägg skulle jag tro att det producerades en hel del jackor för USAs inhemska marknad innan modellen 5-10 år senare snappades upp av just italienska Valstar.Jag vet, (utan att vara dryg).
Tänkte mer på att Valstar nog var först att tillverka A-1 till kunder utan militär koppling.
Vi har ju en del plagg ifrån den militära sidan som tex olika varianter på Field jackor, trenchcoats, osv.
Ganska intressant faktiskt.
Är det Sunspels långärmade t-shirt?Valstar![]()
Sunspel
APC
Ja det stämmer bra!Är det Sunspels långärmade t-shirt?
Snyggt! Hur upplever du den? Sitter och kollar på en Sunspel från END. Hade en Arpenteur som jag var helnöjd med tills damen tvätten den för hårt... Letar något liknande i bra kvalle och den på END ser lovande ut.Ja det stämmer bra!![]()
Tycker det upplever min förväntningar hittills. Dock tycker jag ibland att Sunspel kostar mer än det smakar. Haft en hoodie som släppt i sömmen på ett sätt som känns sådär. Samtidigt känns min college tröja likadan som när det köptes efter ca 10 tvättar.Snyggt! Hur upplever du den? Sitter och kollar på en Sunspel från END. Hade en Arpenteur som jag var helnöjd med tills damen tvätten den för hårt... Letar något liknande i bra kvalle och den på END ser lovande ut.![]()
Absolut inte, återkom gärna med hur dem ärKanske ett tråkigt inlägg men jag fyllde på med lite strumpor idag, tänkte testa skolyx den här gången.![]()
Ni har nog rätt båda två! är rätt säker på att valstar var först att göra A1 jackan i mocka likt den på bildenUtan några som helst belägg skulle jag tro att det producerades en hel del jackor för USAs inhemska marknad innan modellen 5-10 år senare snappades upp av just italienska Valstar.
Som du säger, intressant. Främst för att plaggen faktiskt har tagit sin form efter ordentligt användande.
Första intrycket är positivt. Riktigt sköna.Absolut inte, återkom gärna med hur dem är![]()