• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har kikat på en beige linne-kavaj till sommaren. Har siktat in mig på en från LBM och en från Boglioli. Båda är snarlika, mindre detaljer hit och dit, men Boglioli kostar dryga 2000kr mer. Nån som har erfarenhet av respektive märke?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har kikat på en beige linne-kavaj till sommaren. Har siktat in mig på en från LBM och en från Boglioli. Båda är snarlika, mindre detaljer hit och dit, men Boglioli kostar dryga 2000kr mer. Nån som har erfarenhet av respektive märke?
Äger 3 Boglioli. Har under en kort tid haft en från LBM 1911, men den såldes snabbt iom att jag tyckte att ärmarna var alldeles för smala för mig. Så min erfarenhet är att LBM 1911 är lite mer slimmade. Angående kvalitet vågar jag inte uttala mig om LBM (iom att jag aldrig använde den), däremot tycker jag att Boglioli är mycket pang för pengen om du kan få den för runt 2-3000 (kolla Yoxx t ex https://www.yoox.com/se/men/shoponl...utes={'ctgr':['gcc2'],'mtrl':['ln']}&season=X ).
 

hannes

Omega
Har kikat på en beige linne-kavaj till sommaren. Har siktat in mig på en från LBM och en från Boglioli. Båda är snarlika, mindre detaljer hit och dit, men Boglioli kostar dryga 2000kr mer. Nån som har erfarenhet av respektive märke?
Vågar inte uttala mig om skillnaden i kvalité mellan märken. Men är själv mycket nöjd med den Boglioli jag fick hem här i veckan, perfekt avslappnad italiensk stil.
Här kan du fynda Boglioli till mycket bra priser http://www.threedifferent.com/en/mo...arch=boglioli&orderby=price&orderway=asc&n=32
 

hannes

Omega
Bra priser! Hur är storlekarna? jag är lång och smal, vågar man gå på vanliga storleken?
Jag är också lång och smal, använder S/46 på alla andra överdelar. Boglioli storlek S passar mig nästan perfekt, kan inte svara hur storleken skiljer sig mellan de olika modellerna. Finns säkert medlemmar på forumet som har mera erfarenhet av märket!
 

gurta_g

Cartier
Jag är också lång och smal, använder S/46 på alla andra överdelar. Boglioli storlek S passar mig nästan perfekt, kan inte svara hur storleken skiljer sig mellan de olika modellerna. Finns säkert medlemmar på forumet som har mera erfarenhet av märket!

Okej, chansar på xl/52. Att skräddaren får jobba är inga konstigheter :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vågar inte uttala mig om skillnaden i kvalité mellan märken. Men är själv mycket nöjd med den Boglioli jag fick hem här i veckan, perfekt avslappnad italiensk stil.
Här kan du fynda Boglioli till mycket bra priser http://www.threedifferent.com/en/mo...arch=boglioli&orderby=price&orderway=asc&n=32
Jag är också lång och smal, använder S/46 på alla andra överdelar. Boglioli storlek S passar mig nästan perfekt, kan inte svara hur storleken skiljer sig mellan de olika modellerna. Finns säkert medlemmar på forumet som har mera erfarenhet av märket!
Bra priser! Men kan man verkligen lita på deras storleksöversättningar? De verkar ange alla storlekar i S, M, L, XL osv. Deras "sizing chart" verkar ju lika för alla tillverkare. Jag har t ex aldrig sett någon Bogliolikavaj med annat än italienska storlekar (46, 48, 50, 52 osv).
 

hannes

Omega
Bra priser! Men kan man verkligen lita på deras storleksöversättningar? De verkar ange alla storlekar i S, M, XL osv. Jag har t ex aldrig sett någon Bogliolikavaj med annat än italienska storlekar (46, 48, 50, 52 osv).
Jo det är konstigt att de i webbshoppen visar storlekarna i som S, M, L etc. då det på kavajerna nog är italienska storlekar. Den jag beställde var på sidan strl. S och i kavajen står det 46.
 

hannes

Omega
Nästan lite för bra priser??
Är själv väldigt oerfaren då det kommer till denhär typen av märken. Jag försökte hitta omdömen före jag beställde, inte många reviews, men på styleforum finns det en tråd ägnad åt sidan, enligt den så är sidan legit. Dock är senaste posten från 2013... vore ju trist om man beställt en kopia, speciellt då jag är så nöjd med den..
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Och varmt som fan och svettigt. Och svårtvättat. Och ömtåligt och nopprigt.
Perfekt på en finare pullover, mindre perfekt på en hoodie att slita runt med.

Då har vi olika uppfattning om materialet. Jag tycker inte att det är vare sig särskilt varmt eller ömtåligt. Fast bomull är ju mer anvmndarvänligt, för att inte tala om polyester.
 

Oew

Rolex
Och varmt som fan och svettigt. Och svårtvättat. Och ömtåligt och nopprigt.
Perfekt på en finare pullover, mindre perfekt på en hoodie att slita runt med.
Kashmir är perfekt på allt förutom kalsonger och strumpor! Tycker dessutom det är lika lätt/svårskött som ull och det har aldrig varit ett problem
 

Oew

Rolex
Jag fick hem lite kul idag, håller dock småbarn borta ;)
78F8440D-59E0-4044-9E3D-D9431F629CF6.jpeg
 
Topp