• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Oavsett så känns det surt med en asymmetrisk glapp/spricka/tillverkningsfel på ett par bågar i prisklass premium. Ok om de kom från GeKås fyndhylla liksom.
Lösningen heter Meflecto och är patenterad av Persol. Den är designad för att vara just flexibel.

A saddle nose bridge and the patented flexible Meflecto temples ensure extreme comfort.

Ställ frågan till Persol. För min del gör det ingenting, funktionen fungerar som den ska. Posta gärna svaret här.

Lösningen heter Meflecto och är patenterad av Persol. Den är designad för att vara just flexibel.

A saddle nose bridge and the patented flexible Meflecto temples ensure extreme comfort.

Ställ frågan till Persol. För min del gör det ingenting, funktionen fungerar som den ska. Posta gärna svaret här.
Inte riktigt så engagerad. Men då vet vi. Synd att vissa kunder tror att bågarna är trasiga bara. Inte direkt något man vinner designpris på. :)

Inget fel med muddar, har det på en av mina läderjackor och den här lamapäls-bombern
A76EB198-F371-4475-8D49-37F6C1D64DA8.png

Någon som kan tipsa om bra paraplyer?

Såg att det finns ett svenskt märke: Carl Dagg https://www.carldagg.com
Men hittar inget om dem egentligen, förutom en artikel på Manolo.se så vet inte om man vågar chansa på det eller om man ska välja något mer beprövat märke (vilket?) :oldman:

Någon som vet vilka glajjer Herr Weinås har på sin senaste bild?

Någon som kan tipsa om bra paraplyer?

Såg att det finns ett svenskt märke: Carl Dagg https://www.carldagg.com
Men hittar inget om dem egentligen, förutom en artikel på Manolo.se så vet inte om man vågar chansa på det eller om man ska välja något mer beprövat märke (vilket?) :oldman:
Går de att få med skaft i whangee? Där har du mitt svar.
Fortsätter att plusa London Undercover.
https://londonundercover.co.uk/products/city-gent-whangee-w1-black-umbrella
F813AC62-7A7D-4866-A5C2-92C834168C6C.jpeg

För att bidra något i tråden. Dessa 3 är secondhand-fynd. 100 spänn styck. Vissa justeringar ska göras hos skräddaren. Men överlag är jag ganska nöjd, är inte så van vid vadderade axlar. Men jag upplever inte dem som för stora.
Den första är en Belloni med en ull/kashmirblandning från loro plana.
20180328_214923.jpg

Nästa är en Oscar Jacobson helt i ull med diskret blå ruta. Den här ska korta ärmar på samt ta in i midjan.
20180328_215050.jpg

20180328_215156.jpg

Och sist men inte minst en till Oscar Jacobson i ull/kashmir fiskbensmönstrad med lappar på armbågarna. Samma här, korta ärmar lite och ta in i midjan.
20180328_215323.jpg

20180328_215217.jpg

Och du @Banankontakt jag har ett Fox och älskar det. Kolla in dem på Linnégatan.

För att bidra något i tråden. Dessa 3 är secondhand-fynd. 100 spänn styck. Vissa justeringar ska göras hos skräddaren. Men överlag är jag ganska nöjd, är inte så van vid vadderade axlar. Men jag upplever inte dem som för stora.
Den första är en Belloni med en ull/kashmirblandning från loro plana.
20180328_214923.jpg

Nästa är en Oscar Jacobson helt i ull med diskret blå ruta. Den här ska korta ärmar på samt ta in i midjan.
20180328_215050.jpg

20180328_215156.jpg

Och sist men inte minst en till Oscar Jacobson i ull/kashmir fiskbensmönstrad med lappar på armbågarna. Samma här, korta ärmar lite och ta in i midjan.
20180328_215323.jpg

20180328_215217.jpg

Och du @Banankontakt jag har ett Fox och älskar det. Kolla in dem på Linnégatan.
Första är riktigt fin, även om den ser lite liten ut. Går så klart att lätta upp uppbyggdnaden kring axlarna men kostar en del att få det vettigt gjort.

Tillbaka
Topp