• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Köpte lite skjortor från berg och berg. Denna linneskjorta är riktigt soft
20180420_094246.jpg
20180420_075236.jpg
Jävligt schysst! Undrar två saker: hur genomskinlig upplever du den IRL samt längden, går den att köra utanpå byxorna eller måste man köra instoppat?

Jävligt schysst! Undrar två saker: hur genomskinlig upplever du den IRL samt längden, går den att köra utanpå byxorna eller måste man köra instoppat?
Tackar!
Den är lite mer genomskinlig än en vanlig bomull men inte så att du ser genom den.
Längen är rätt lång, så den går bara att köra instoppat:)

Jag har varit i V-ås några ggr sista året (tävlat i en sport) och jag kan garantera att jag inte sett några Gurkha-byxor i Västerås. Exceptionellt långt från t.o.m.
Men "braxor" - låter rätt, ehm, gammeldags.

Jag har varit i Västerås ett sjuttiotal gånger. Bara i år. Och jag har sett mängder av gurka-brax!

Brax är kanske ett gammalt uttryck, när jag var grabb på 50-talet var det standardslang dock. ;)

Snyggt. Men jag hänger inte med på hur du snörar slipsen pöjk. Kortänden brukar jag försöka dölja men jag kanske är hopplöst mossig.
Jag kör alltid en four in hand och drar isär lite så man ser den smala, och också gärna får vars lite längre än den breda :)
Viktigaste är dock att man har en pocket...

Edit: tänkte att en bild säger mer...
Hade bråttom på morgonen så både knut och bild blev rätt kassa, men man ser ändå slipse
AE769FD4-8BBD-454E-9E68-1C5C6A1E8C1F.jpeg
1735EF12-ACA9-4181-80CE-44745CEFEB46.jpeg

Slips Berg & Berg, skjorta Eton, kostym och hängslen Lund & Lund, klocka Vintage Tropic omega :)

Senast ändrad:
Idag plockade jag ut min vintage Baracuta G9. Förmodligen från 70-talet men i väldigt trevligt skick. Trots detta så används den nästan aldrig vilket är synd och skam på en sån klassiker. Men den har ju inget större monetärt värde så den får väl hänga kvar i garderoben :) Ber om ursäkt för den risiga bilden.
rps20180425_120110_717.jpg

Tillbaka
Topp