Den typen av tydliga spretsmarkörer är väl påväg ut, så man skulle kunna säga att du är i framkant.
Kan inte ni som är i framkant upplysa mig om vad som är på väg in då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den typen av tydliga spretsmarkörer är väl påväg ut, så man skulle kunna säga att du är i framkant.
Marinblå ostrukturerad kavaj med vit Oxford skjorta och gröna chinosBehöver lite inspiration! Jag, tillsammans med två vänner, ska ha en 30-års fest nu i slutet på maj och vi valde av någon anledning udda kavaj. Inspirationen till vad jag ska klä mig i är som bortblåst. Har ni några tips på framförallt materialval och färg? Även konkreta klädmärken är att önska. Lokalen är en gammal magasinbyggnad upprustad för fest och evenemang och datumet som sagt i slutet av maj så vädret kan vara lite ostadigt.
Är inte en Rolex på länk lite mossigt? Det måste väl finns andra klockor som är mer trendriktiga eller hur tänker man kring klockan i april 2018?Och idag.
Va? Är du helt från vettet?Är inte en Rolex på länk lite mossigt? Det måste väl finns andra klockor som är mer trendriktiga eller hur tänker man kring klockan i april 2018?
Mossig kommentarÄr inte en Rolex på länk lite mossigt? Det måste väl finns andra klockor som är mer trendriktiga eller hur tänker man kring klockan i april 2018?
Nej, jag undrade seriöst. Rolex gamla uttryck borde ge modebranschen längtan efter nya intryck och uttryck. Menar ni att Rolex på länk alltid är rätt? Det kan väl inte vara första gången någon ifrågasätter modeaccessoarer och tänker nytt? Säg vad som gäller? Rolex alltid rätt?Va? Är du helt från vettet?
Jag tycker att klockan på bilderna med snygga kostymer drog ner helheten. Det finns mycket snyggare klockor som lyfter istället. Jag är medveten om ikonstatusen, men jag vill med mitt inlägg gärna veta om Rolex på länk försvaras för att den är en ikon eller för att modevärlden faktiskt tycker att den passar in 2018 på våren. Det är en ärlig fråga bara, helt utan elak underton.Mossig kommentar
Jag tycker att klockan på bilderna med snygga kostymer drog ner helheten. Det finns mycket snyggare klockor som lyfter istället. Jag är medveten om ikonstatusen, men jag vill med mitt inlägg gärna veta om Rolex på länk försvaras för att den är en ikon eller för att modevärlden faktiskt tycker att den passar in 2018 på våren. Det är en ärlig fråga bara, helt utan elak underton.
Nej, jag undrade seriöst. Rolex gamla uttryck borde ge modebranschen längtan efter nya intryck och uttryck. Menar ni att Rolex på länk alltid är rätt? Det kan väl inte vara första gången någon ifrågasätter modeaccessoarer och tänker nytt? Säg vad som gäller? Rolex alltid rätt?
Snyggt!Och idag.
Då @Fabian representerar Rose & Born så skulle jag anta att den kommer från just Rose & BornSnyggt!
Skjortan ser grym ut, vad är det för märke?
Jag är med på ditt tänk. Svårt dock att kritisera något så populärt som en fin klassisk plexisubÄr inte en Rolex på länk lite mossigt? Det måste väl finns andra klockor som är mer trendriktiga eller hur tänker man kring klockan i april 2018?
Om vi nu buntar ihop klädintresserade kan man lugnt säga att de inte matchar klockorna lika bra som en klockintresserad skulle. Inte förvånande men ofta tänker jag att de borde haft en annan generation eller modell. Man kan inte snöa in på allt.Modebranschen för mig är inte det Fabian representerar. Mode-branschen för mig är typ: Balenciaga, Vetements, Gucci etc. men även Supreme och Palace. Det vill säga kläder som tilltalar en större massa och fokuserar på trender och hype. Det Fabian representerar är snarare dressat herrmode vilket har en mer klassisk approach. (Och klassiska klockor passar då som handen i handsken).
Men även med det sagt, så är Rolex gångbart även om du ser ut som en Gypsy sport modell likaväl som om du bara har Loro Piana kläder. Min åsikt såklart.
Och vice versa.Om vi nu buntar ihop klädintresserade kan man lugnt säga att de inte matchar klockorna lika bra som en klockintresserad skulle. Inte förvånande men ofta tänker jag att de borde haft en annan generation eller modell. Man kan inte snöa in på allt.
Verkligen inte, tror diskussionen blev bredare än en person här. Fabian är ju dessutom en hybrid.Och vice versa.
Balansen är det viktiga och det är inte direkt ett problem Fabian har.
Trä är ju knappast hållbart till en klocka, lär ha klart mer miljöpåverkan än stål.Jag tänkte inte på person alls. Jag tänkte i mitt inlägg kring aktuellt mode och klockval och framför allt vilka val som modeintresserade gör. Just nu är min uppfattning att canvas straps i bra kvalité och i flera färger kommer mer. Personligen gör jag färre val utifrån vad som anses moderiktigt och fler utifrån vad som passar in i sammanhanget. T ex satt jag i en mindre men viktig konferens iklädd en dyr italiensk kostym och träklocka för 150 kr. Trä är en miljösymbol så jag undrar lite varför det inte slår igenom mer. Det är inte alltid som den dyraste klockan i samlingen passar.
Tyvärr är den såld men jag seglade länge en träbåt från 1928. Den var i ett utmärkt bra bruksskick. Regalskeppet Wasa tillverkas före första klockan, 1628 och träet håller än. Visst kan trä vara bättre för miljön än stål, men det beror så klart på många faktorer. Sköter man om sina grejer håller de längre. Man kan varva en fin träklocka med andra t ex som ofta är brukligt i våra kretsar. Nu vill jag inte fastna i träklockor eftersom det bara var ett exempel på användningsområden där olika typer av klockor passar in. Ett annat exempel på det är att jag ibland har behov av att inte sända "dyra" signaler. Här finns det mycket spännande vintage.Trä är ju knappast hållbart till en klocka, lär ha klart mer miljöpåverkan än stål.
Skulle snarare säga att en träklocka sänder ut mycket värre signaler än valfri Rolex.Jag tänkte inte på person alls. Jag tänkte i mitt inlägg kring aktuellt mode och klockval och framför allt vilka val som modeintresserade gör. Just nu är min uppfattning att canvas straps i bra kvalité och i flera färger kommer mer. Personligen gör jag färre val utifrån vad som anses moderiktigt och fler utifrån vad som passar in i sammanhanget. T ex satt jag i en mindre men viktig konferens iklädd en dyr italiensk kostym och träklocka för 150 kr. Trä är en miljösymbol så jag undrar lite varför det inte slår igenom mer. Det är inte alltid som den dyraste klockan i samlingen passar.
Det blir svårt att jämföra med en båt... Tänk på att klockan troligtvis kommer utsättas för vatten.Tyvärr är den såld men jag seglade länge en träbåt från 1928. Den var i ett utmärkt bra bruksskick. Regalskeppet Wasa tillverkas före första klockan, 1628 och träet håller än. Visst kan trä vara bättre för miljön än stål, men det beror så klart på många faktorer. Sköter man om sina grejer håller de längre. Man kan vara en fin träklocka med andra t ex som ofta är brukligt i våra kretsar. Nu vill jag inte fastna i träklockor eftersom det bara var ett exempel på användningsområden där olika typer av klockor passar in. Ett annat exempel på det är att jag ibland har behov av att inte sända "dyra" signaler. Här finns det mycket spännande vintage.
Skulle snarare säga att en träklocka sänder ut mycket värre signaler än valfri Rolex.
Oklart om just Wasa kan defineras som "välskött"Tyvärr är den såld men jag seglade länge en träbåt från 1928. Den var i ett utmärkt bra bruksskick. Regalskeppet Wasa tillverkas före första klockan, 1628 och träet håller än. Visst kan trä vara bättre för miljön än stål, men det beror så klart på många faktorer. Sköter man om sina grejer håller de längre. Man kan vara en fin träklocka med andra t ex som ofta är brukligt i våra kretsar. Nu vill jag inte fastna i träklockor eftersom det bara var ett exempel på användningsområden där olika typer av klockor passar in. Ett annat exempel på det är att jag ibland har behov av att inte sända "dyra" signaler. Här finns det mycket spännande vintage.
Till skillnad från en båtDet blir svårt att jämföra med en båt... Tänk på att klockan troligtvis kommer utsättas för vatten.
Ärmarna går ju att fixa enkelt. Hur sitter kragen? Nu är det ju ingen slipsskjorta, men kragen bör ju sitta lagom tajt oavsett. Axlarna ser schysta ut på bild!Hej,
Behöver lite råd och tips angående skjortor. Jag har alltid haft svårt att hitta bra strl på vardagsskjortor. Köpte idag en Ralph slimfit Oxford strl S, vad säger ni funkar den eller borde jag lämna tillbaka den? Den är väl på gränsen för lång i ärmarna, kan ju alltid sy om dom..
Hur långa ska ärmarna vara om dom ska vara perfekta? Kragen är tajt, men får precis ett finger emellan.Ärmarna går ju att fixa enkelt. Hur sitter kragen? Nu är det ju ingen slipsskjorta, men kragen bör ju sitta lagom tajt oavsett. Axlarna ser schysta ut på bild!
Manschetten bör nå punkten där handled övergår till hand, ungefär. På bilden ser det ut som om ärmarna är några cm för långa och det blir lite bylsigt över armarna.Hur långa ska ärmarna vara om dom ska vara perfekta? Kragen är tajt, men får precis ett finger emellan.