Sist jag kollade så var det kritik som främst rörde hur trevlig tanten är (eller inte är), inte kritik rörande arbetet.Erikssons skrädderi i Lund har fått mkt skit på google reviews, så jag har aldrig vågat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sist jag kollade så var det kritik som främst rörde hur trevlig tanten är (eller inte är), inte kritik rörande arbetet.Erikssons skrädderi i Lund har fått mkt skit på google reviews, så jag har aldrig vågat.
Brukar också köra Super Skrädderi i Malmö och har alltid blivit nöjd.Super Skrädderi på Kärleksgatan i Malmö ska enligt ryktet vara bäst i Malmö. Jag har använt Erikssons skrädderi i Lund också utan synpunkter, men det har bara varit för uppläggning av ärmar och byxor så kan inte uttala mig om mer avancerade ingrepp.
Jag har inget belägg för påstående, men jag har tolkat att man ska vara skeptisk mot både ris och ris kring omdömen av den typen.Är det?
Finns typ ”överallt”. Prisnivå?Något som har tips var jag kan hitta en blå/navy medaljongmönstrad slips?
Jo det finns lite överallt men inte just det jag söker, tänker mig kring 1000lappen högst, skulle vilja ha nått sånt här: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/drakes-silk-medallion-8-cm-tie-green--3.htmlFinns typ ”överallt”. Prisnivå?
Nåt likt detta? https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/drakes-woven-jaquard-medallion-8-cm-tie-navy-.htmlJo det finns lite överallt men inte just det jag söker, tänker mig kring 1000lappen högst, skulle vilja ha nått sånt här: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/drakes-silk-medallion-8-cm-tie-green--3.html
Fast då med blå och vita medaljonger typ
Jo såg dessa men tyckte medaljongerna inte var lika fräna
Ska kika, tack!Kollat Granqvist? http://granqviststore.se/
Bra resultat på Munro, skulle säga att du troligtvis kan få ett bättre resultat närmare det du vill ha med Munro än de andra leverantörerna men det beror även till stor del av vem som måttar! Har nog runt 15 plagg från Munro som jag alla är nöjd medFrågar igen: nån som kan berätta lite mer om munro mtm kostymer? Kvalité? Hur bra blev resultatet? Funderar på mtmvia caruso eller corneliani istället, men kostar nästan dubbelt så mycket...
Nu tar jag examen om några dagar och ska sedan börja jobba på ett jobb där kostym gäller (Revision). Nu undrar jag på hur ni rekommenderar att man går tillväga inför det. Tänker att det är dags att skapa en ny garderob där jag säljer av de flesta kavajer man äger. Skjortor också.
Tänker därmed att man kanske skall köpa 3-5 kostymer i olika färger av grå och marinblå. Sen kanske 5 skjortor i vitt och ljusblått till att börja med från någon MTM firma, exempelvis tailorstore.
Har ni några tips från när ni själva var i liknande situation? Tips på butiker?
Jag är fattig student och kommer inte att jobba till sommaren. Så tänker mig en budget på ca 10000kr. Skor har jag orimliga mängder av så det behövs inte oroas för, även slipsar och näsdukar osv.
Edit: Tips på bra skräddare i Lund eller centralt i Malmö?
Munro kostar mig 9-10k, medan caruso/corneliani är närmre 15k.Bra resultat på Munro, skulle säga att du troligtvis kan få ett bättre resultat närmare det du vill ha med Munro än de andra leverantörerna men det beror även till stor del av vem som måttar! Har nog runt 15 plagg från Munro som jag alla är nöjd med
Håller med, därav skulle bara skjortorna vara MTM medan kostymerna skulle vara RTW med enkla ingrepp från en skräddare. Just nu verkar det som att det blir 2 kostymer och ca 5 MTM skjortor. Har ca 5-10 kavajer och tror nog det är lugnt med bruten kavaj på jobbet så man kanske inte behöver så många kostymer som jag tänkte först.jättesvårt (omöjligt?) att hitta det antalet kläder för den summan om det ska vara MTM. Köp 2st billiga kostymer och satsa på skrädderi. som nämnt har både HM och Brothers säkert vettiga alternativ som inte ruinerar en. Beroende på studentstad vet jag att många lokala mindre herrekiperingar i tex. lund och Uppsala brukar ha billiga kostymer med.
Håller med, därav skulle bara skjortorna vara MTM medan kostymerna skulle vara RTW med enkla ingrepp från en skräddare. Just nu verkar det som att det blir 2 kostymer och ca 5 MTM skjortor. Har ca 5-10 kavajer och tror nog det är lugnt med bruten kavaj på jobbet så man kanske inte behöver så många kostymer som jag tänkte först.
Gjorde en smoking från Munro via Lund&Lund för några år sedan och är supernöjd. Även Suitsupply tillverkar via Munro och har en jätteprisvärd MTM-tjänst som börjar på 5 999kr för helkanvas enligt butikschefen jag pratade med i Stockholm tidigare i dag.Frågar igen: nån som kan berätta lite mer om munro mtm kostymer? Kvalité? Hur bra blev resultatet? Funderar på mtmvia caruso eller corneliani istället, men kostar nästan dubbelt så mycket...
Om man inte har en ohygglig tur med passformen så är det mycket värt att få skjortan måttsydd efter sin egen överkropp så man kan ta av sig kavajen utan att skämmas.Finns det något egenvärde i att skjortorna ska vara "MTM"? Fenomenet som sådant är förvisso rätt modernt men är man ute efter bruksskjortor i bulk av hygglig kvalitet, åtminstone i termer av slitstyrka, är de brittiska postorderjättarna svåra att konkurrera med.
Ja fast nä. Att det skulle vara så svårt att hitta en duglig skjorta är bara något man lyckats slå i alla unika snöflingor.Om man inte har en ohygglig tur med passformen så är det mycket värt att få skjortan måttsydd efter sin egen överkropp så man kan ta av sig kavajen utan att skämmas.
Jag tycker Shirtonomy är bra och Tailorstore ok om man väljer de lite bättre tygerna.
Är man något så när seriös i t.ex. sin styrketräning brukar det bli knepigt rätt snabbtJa fast nä. Att det skulle vara så svårt att hitta en duglig skjorta är bara något man lyckats slå i alla unika snöflingor.
Det är inte svårt alls. Men det stora antal män som handlar kläder som är sydda till någon annans kropp borde upptäcka hur stor skillnad det faktiskt gör när en skjorta sitter riktigt riktigt bra.Ja fast nä. Att det skulle vara så svårt att hitta en duglig skjorta är bara något man lyckats slå i alla unika snöflingor.
Yes, Swatch är mkt väl godkänt till kostym, 34 mm Air-King likaså.Swatch och kostym är nice
Senaste tillskottet från Blugiallo, kavaj (full kanvas) i linne/bomull från Angelico (320g) i hopsack, lite spräcklig i färgen vilket jag tyckte va schysst. Valde helt okonstruerad, 2.5 knappar, något bredare slag, utanpåliggande fickor och dasslock.
Tänker mig ett par ljusare chinos/ullbyxor till detta och en ljusblårandig skjorta
Håller med, därav skulle bara skjortorna vara MTM medan kostymerna skulle vara RTW med enkla ingrepp från en skräddare. Just nu verkar det som att det blir 2 kostymer och ca 5 MTM skjortor. Har ca 5-10 kavajer och tror nog det är lugnt med bruten kavaj på jobbet så man kanske inte behöver så många kostymer som jag tänkte först.
Fint. Bättre bild på tyget?Senaste tillskottet från Blugiallo, kavaj (full kanvas) i linne/bomull från Angelico (320g) i hopsack, lite spräcklig i färgen vilket jag tyckte va schysst. Valde helt okonstruerad, 2.5 knappar, något bredare slag, utanpåliggande fickor och dasslock.
Tänker mig ett par ljusare chinos/ullbyxor till detta och en ljusblårandig skjorta
Ca 5500 har jag för mig. Vet faktiskt inte var de sys upp, det har dom säkert berättat men inget jag lagt på minnet.Vad får man ge för en sådan ungefär? Var sys de upp?
Fint. Bättre bild på tyget?
Svinbra juCa 5500 har jag för mig. Vet faktiskt inte var de sys upp, det har dom säkert berättat men inget jag lagt på minnet.
Hur pass anpassningsbara är dom gällande knäppningen, jag hade velat få ned den några cm pga min udda kroppstyp.Senaste tillskottet från Blugiallo, kavaj (full kanvas) i linne/bomull från Angelico (320g) i hopsack, lite spräcklig i färgen vilket jag tyckte va schysst. Valde helt okonstruerad, 2.5 knappar, något bredare slag, utanpåliggande fickor och dasslock.
Hur pass anpassningsbara är dom gällande knäppningen, jag hade velat få ned den några cm pga min udda kroppstyp.
Snygg kavaj i övrigt, ser ut att sitta bra på dig samt ett fint tyg