Gör jag numera dock, tror jag kommer undan med det då Lalle har DD på läder, dessutom köpte jag skjortorna under tiden jag inte hade en Rolex.Sant! Tur att man inte äger Rolex
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gör jag numera dock, tror jag kommer undan med det då Lalle har DD på läder, dessutom köpte jag skjortorna under tiden jag inte hade en Rolex.Sant! Tur att man inte äger Rolex
Lalle kör väl 14270?Gör jag numera dock, tror jag kommer undan med det då Lalle har DD på läder, dessutom köpte jag skjortorna under tiden jag inte hade en Rolex.
Stämmer, nu även DD på läder.Lalle kör väl 14270?
Det, någon dressare eller två samt en dd; https://www.instagram.com/p/Bc1ietPHYfI/?hl=en&taken-by=lalljohnLalle kör väl 14270?
Nu tycker jag att du var lite väl orättvis. Nu har jag mest button down-skjortor från CT, fina grejor. Men även de fåtal kostymskjortor jag har från CT och TM har jag inte reagerat på att jag skulle uppleva att de är sämre (snarare tvärtom) än (minst) dubbelt så dyra skjortor från svenska butiker (definitivt inte kragarna). Men jämför du med skjortor som är 4-5+ ggr så dyra skulle jag förvänta mig bättre manschetter på dessa än vissa av mina från CT och TM. Nu är mina skjortor från dessa inköpta för typ 5 år sedan så detta kan naturligtvis ha förändrats.Jag förstår precis din tanke - de brittiska postorderjättarna är sjukt duktiga på att göra bra skjortor för bra peng. svåra att konkurrera där. Men kragarna och manschetterna är så hemska att personalen på ICA har snyggare arbetsoveraller.
Kan du utveckla vilka tillverkare du syftar på ovan gällande skjortorna från svenska butiker? Kan tänka mig att en hel del av utbudet står sig slätt mot TM Lewin och CR som du säger, men det är ju skillnad mellan tillverkare och tillverkare.Nu tycker jag att du var lite väl orättvis. Nu har jag mest button down-skjortor från CT, fina grejor. Men även de fåtal kostymskjortor jag har från CT och TM har jag inte reagerat på att jag skulle uppleva att de är sämre (snarare tvärtom) än (minst) dubbelt så dyra skjortor från svenska butiker (definitivt inte kragarna). Men jämför du med skjortor som är 4-5+ ggr så dyra skulle jag förvänta mig bättre manschetter på dessa än vissa av mina från CT och TM. Nu är mina skjortor från dessa inköpta för typ 5 år sedan så detta kan naturligtvis ha förändrats.
Nu var det så längesen jag köpte skjortor från svensk butik, men t ex Bläck från MQ och J. Lindeberg. Stenströms tyckte jag inte heller höll någon märkbart högre kvalitet jmf med CT.Kan du utveckla vilka tillverkare du syftar på ovan gällande skjortorna från svenska butiker? Kan tänka mig att en hel del av utbudet står sig slätt mot TM Lewin och CR som du säger, men det är ju skillnad mellan tillverkare och tillverkare.
Usch!Stämmer, nu även DD på läder.
Nu tycker jag att du var lite väl orättvis. Nu har jag mest button down-skjortor från CT, fina grejor. Men även de fåtal kostymskjortor jag har från CT och TM har jag inte reagerat på att jag skulle uppleva att de är sämre (snarare tvärtom) än (minst) dubbelt så dyra skjortor från svenska butiker (definitivt inte kragarna). Men jämför du med skjortor som är 4-5+ ggr så dyra skulle jag förvänta mig bättre manschetter på dessa än vissa av mina från CT och TM. Nu är mina skjortor från dessa inköpta för typ 5 år sedan så detta kan naturligtvis ha förändrats.
Tack! Blev en kostymSpiga 3 kör 50% utförsäljning, start idag 23/5 klockan 18:00 online för den som är intresserad!
Är ju synd att de envisas med att ha knapparna så högt upp, fattar verkligen inte det fenomenet på rtwUtförsäljning av boglioli: https://ownly.shop/collections/ownly-shop-boglioli-sport-coat-feature
Vissa ser bra ut, men jag kan inget om deras modeller, så osäker på hur dom sitter. Plus måtten känns lite udda? 102cm runt bröstet på en strl 50 känns inte rätt.Är ju synd att de envisas med att ha knapparna så högt upp, fattar verkligen inte det fenomenet på rtw
Ja det här ser inte bra ut enligt mig. Dessutom tycker jag de tar hela okonstruerade-grejen för långt, flannel och kash tycker jag inte passar.Vissa ser bra ut, men jag kan inget om deras modeller, så osäker på hur dom sitter. Plus måtten känns lite udda? 102cm runt bröstet på en strl 50 känns inte rätt.
Sitter de verkligen ovanligt högt upp? Inget jag reagerat på gällande mina Bogliolikavajer.Är ju synd att de envisas med att ha knapparna så högt upp, fattar verkligen inte det fenomenet på rtw
Din verkar vara någon annan modell som har lägre knäppning, den jag la upp har myclet högre. Skulle dock säga att din också är åt det höga hålletSitter de verkligen ovanligt högt upp? Inget jag reagerat på gällande mina Bogliolikavajer.
Vad tror panelen, fungerar detta? Bomullskavaj.
Eller 100% ull
Spetsiga slag (och i min mening för breda) på en bomullskavaj skulle jag undvika. Ullkavajen ser trevlig ut i form, men inget mönster jag själv skulle köpa (men gillar du det - köp!). Båda kavajerna kunde gärna fått vara längre.Vad tror panelen, fungerar detta? Bomullskavaj.
Eller 100% ull
Lägg gärna upp en bild på en kavaj som du tycker har en optimal höjd på knäppningen!Din verkar vara någon annan modell som har lägre knäppning, den jag la upp har myclet högre. Skulle dock säga att din också är åt det höga hållet
ExempelvisLägg gärna upp en bild på en kavaj som du tycker har en optimal höjd på knäppningen!
Kan inget annat än att instämma. Boglioli är inte vad dom än gång var, ägarbyte om och om igen + att alla vill ta märket i olika riktningar. passformen generellt sätt är off, axlar, över bröstet och som du påpekade sitter knappen högt upp som förstör fallet.Är ju synd att de envisas med att ha knapparna så högt upp, fattar verkligen inte det fenomenet på rtw
Samtliga kostymer i ”modern modetappning” tilltalar mig personligen inte ett dugg. Kavajerna har små slag, är alldeles för korta, har alldeles för hög knapphöjd... samtliga proportioner är helt off. Byxorna är lågt skurna med kort gren samt alldeles för smal ben- och fotvidd.När ni proffs ändå diskuterar Lalle/Dressman, var tycker ni om de kostymerna? Gillar särskilt den bruna, men marinblå är väl "bättre", antar jag. Har typ aldrig kostym.
https://dressmann.com/sv/p/kostymer/kavaj/dlj-suit-blazer-brown-twill/7213475_F820
Samtliga kostymer i ”modern modetappning” tilltalar mig personligen inte ett dugg. Kavajerna har små slag, är alldeles för korta, har alldeles för hög knapphöjd... samtliga proportioner är helt off. Byxorna är lågt skurna med kort gren samt alldeles för smal ben- och fotvidd.
Det blir rätt mycket "bang for buck", slag och axlar tycker jag ser bra ut i förhållande till priset!När ni proffs ändå diskuterar Lalle/Dressman, var tycker ni om de kostymerna? Gillar särskilt den bruna, men marinblå är väl "bättre", antar jag. Har typ aldrig kostym.
https://dressmann.com/sv/p/kostymer/kavaj/dlj-suit-blazer-brown-twill/7213475_F820
Fin popover! och bra (klassiskt) utförande på resterande plagg.På tal om diskussionen här. Fick feeling och beställde lite prylar från Lalles kollektion. Ska bli spännande, bra pris är det ju onekligen. Och jag tror inte LJ gör något skräp.