• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ärmarna är kortade nertill
Vad var fel med skjortorna? På riktigt alltså? Själv hade jag inte varit nöjd med färgen på knapparna och färgen på tråden men det sticker ju inte ut från skjortan direkt... Vad missar jag?
. Jag fick för mig att de kortas vid axelpartiet. Är jag ute och cyklar?

Har de alltså kortat manschetten?
Är väl inte jättevanligt.....
Förresten, kör inte alla uppvikt iaf, i din hemstad;)

• Like
Reactions: ZQT
Har inte drakes en scarf som är blå/grön med hundar? Har för mig att den var sjukt snygg!

Jodå, superfin.

Ärmarna är kortade nertill
. Jag fick för mig att de kortas vid axelpartiet. Är jag ute och cyklar?

Ja, det sker nästan aldrig att en skjorta kortas i axeln om det inte specifikt anges - det är ett jävla pill. Enklaste kortningen är att helt enkelt bara flytta manschetten medan man om man vill vara lite snajdigare dessutom flyttar sprundet (och ev formar lite i vidden).

Snabb fråga. är i behov av en ny kostym till ett bröllop i sommar!

något bra märke någon kan rekommendera?

vill landa på mellan 7000 - 10.000kr

Tobias Eriksson hade tänkt mig landa på helst runt 7000kr ( mer spar pengar till klockor), och nej tanken är att jag ska använda den på ett flertal bröllop. Gabucci är ju alltid lika roligt att besöka ;) . var mer inne på något modemärke(hugoboss,tiger,jlindeberg) men kanske får mer för pengarna på andra ställen?

Går ju såklart att gå ner i pris också.. ville väl även veta vilka märken som gör dugliga kostymer :)

Om du önskar komma billigare undan vilket absolut går med vettigt resultat, framförallt om du inte bär kostym varje dag (vilket jag inte tolkar det som att du gör) så skulle jag titta på Oscar Jacobson eller besöka GBG och då Spiga 3 eller Linnegatan 2 som har fina prylar.

Ja nästa stora fråga för mig är vilken färg.. På inbjudan står det visserligen bara kostym, så tar för givet att jag får välja själv :)

Behöver en tunn jacka som man kan ha över kavajen på morgonen/kvällen till/från jobbet, har kollat typ Aspesi men de som Gabucci har verkar vara lite kortare?

Behöver en tunn jacka som man kan ha över kavajen på morgonen/kvällen till/från jobbet, har kollat typ Aspesi men de som Gabucci har verkar vara lite kortare?

Jag testade Aspesi av den anledningen, för kort för mig tyvärr
slutade med att jag handlade på OJ
gör det enkelt och köp någonting att ha under kavajen istället så slipper du krångla

ALLTSÅ VAD I HELVETE? Jag har precis hämtat tre skjortor hos skräddaren då ärmarna behövde kortas. Skjortorna slets med i all hast och jag skulle komma förbi igen om något var galet.

Inte fan ska det se ut så här?
image.jpg

sanslöst fult gjort.

Minifield vento är något kortare.

3b7aa5720590b3dd9c453f22406a1d23.jpg

Vore jag dig så skulle jag satsa på Aspesi M65 Replica - http://www.aspesi.com/65-Replica-Wa...5393,default,pd.html?start=9&cgid=men-jackets Mer användbar och bra mycket snyggare.

M65:an, ja den ser ju ok ut... Finns den att köpa i Sverige någonstans?

Jag testade Aspesi av den anledningen, för kort för mig tyvärr
slutade med att jag handlade på OJ
gör det enkelt och köp någonting att ha under kavajen istället så slipper du krångla

Har en väst att ha under men den hjälper inte om det regnar ;)

M65:an, ja den ser ju ok ut... Finns den att köpa i Sverige någonstans?
Har en väst att ha under men den hjälper inte om det regnar ;)

Inte online längre, vad jag vet i alla fall. Gabucci & Nitty Gritty sålde den tidigare, NK kan väl eventuellt ha den i butik. Just minifield är slim-fit, väst under fungerar inte för mig. M65 replica är inte slim-fit & det ser jag bara som positivt.

Inte online längre, vad jag vet i alla fall. Gabucci & Nitty Gritty sålde den tidigare, NK kan väl eventuellt ha den i butik. Just minifield är slim-fit, väst under fungerar inte för mig. M65 replica är inte slim-fit & det ser jag bara som positivt.

Tillsammans med rolex-replikan då eller? De som först tillverkade m65 an gör det inu... Vari ligger skillnaden egentligen?

Till kostym har man såklart rock. Tunnt och ofodrat torde det finnas gott om.

Tillsammans med rolex-replikan då eller? De som först tillverkade m65 an gör det inu... Vari ligger skillnaden egentligen?

Funktionalitet, material & design skulle jag säga.

Märklig parallell till en kopia av Rolex måste jag även tillägga. Hur tänker du där?

Har du något exempel? Helst inte superstrikt utan gärna lite "sportigare" i enighet med de föreslagna innan. Trench-aktigt funkar också

Typ något i denna stilen men en längd som täcker kavajen

Skärmavbild 2015-05-29 kl. 12.25.30.png
Skärmavbild 2015-05-29 kl. 12.25.35.png

Har du något exempel? Helst inte superstrikt utan gärna lite "sportigare" i enighet med de föreslagna innan. Trench-aktigt funkar också

Nu hamna man på pottkanten... Har själv en helt ofodrad sak i bomull från OJ i "car coat" modell. Sportig vet jag inte men lite kortare så den funkar som jacka utan kostym också. Dock köpt på rea för en massa år sedan.

• Like
Reactions: ZQT
Nu hamna man på pottkanten... Har själv en helt ofodrad sak i bomull från OJ i "car coat" modell. Sportig vet jag inte men lite kortare så den funkar som jacka utan kostym också. Dock köpt på rea för en massa år sedan.

Se ovan för bilder som sätter ord på min bristfälliga beskrivning

Tillbaka
Topp