Inte dumt att bli medveten.Klocksnack har ju fan skadat en för livet. Aldrig att jag skulle ha tänkt på sånt här före KS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte dumt att bli medveten.Klocksnack har ju fan skadat en för livet. Aldrig att jag skulle ha tänkt på sånt här före KS
Haha, ack så rätt!Inte dumt att bli medveten.
Det beror nog på vilken silversmed man hittar och vad de har i lager. Det går nog att hitta billigt, fast jag hellre vill betala mycket mer för hantverket.@stelah ,Har inte kikat upp det, men antar över den tänkta budgeten
Olof Lundh visar hur man spice:ar upp en kostym
Med rodeoclown-gruppboendebältet menar du? Ja det var verkligen fint.
Inget nytt. Det har han kört med jättelänge. https://www.cafe.se/olof-lundh-skarp-intervju/Fruktansvärt.
Som något liknande som detta...? För 249,- Dock ej silver utan smyckestål.Någon som har tips på snyggt armband i stål eller (kanske helst)silver? Får gärna kosta några hundra snarare än några tusen. Ska likna detta på ett ungefär:
Det går säkert att hitta för några hundringar ute på internätet... men då är det säkert gjutet och ifrån asien. Skulle jag göra en stycketillverkad i sterling så skulle jag nog räkna ett pris ifrån åtminstone 1500,-Det beror nog på vilken silversmed man hittar och vad de har i lager. Det går nog att hitta billigt, fast jag hellre vill betala mycket mer för hantverket.
Det som tar mest tid är troligen själva stämplingen, t.ex. i vårt UF-företag när vi skulle stämpla företagsnamnet PANGAIA tog det lika lång tid som resten av processen. Armbandet i sig är egentligen en rak kvadratisk/rektangulär silverbit som böjs till, slipas och till slut får en finish. Tror att All Blues ev. gjöt sina första armband, vilket jag till viss del tyckte tog bort en del av charmen av det handgjordaDet beror nog på vilken silversmed man hittar och vad de har i lager. Det går nog att hitta billigt, fast jag hellre vill betala mycket mer för hantverket.
Bild? Jag har inga problem med att använda bruna skor till min skinnjacka. Men allt handlar om detaljer. Min skinnjacka har en brun kärna.
Bra kulör!MTM brallor i irländsk linne. Inte hunnit justera dom än men mer än nöjd!!
Från?MTM brallor i irländsk linne. Inte hunnit justera dom än men mer än nöjd!!
Beställda via www.olof82.com, eller rättare sagt så beställde jag några par när han körde trunk show i Sthlm
C&J i brun cordovanBra kulör!
Vad är det för loafers? Churchs?
Bra alternativ tack för tipset! Vet inte om det skimrar aningen mer av silver vilket jag nog tycker är snyggast. Hittade ett grymt snyggt nu men kostar mer än tänkt.. tål att funderas på.Som något liknande som detta...? För 249,- Dock ej silver utan smyckestål.
Jag kan ingenting om silversmide, men jag håller med dig om att det är charmen av det handgjorda som skapar värdet. 1500 kr skulle jag gärna betala för handgjort. men då ska det synas. Hur stämplar man in något i ett silversmycke? Är det en stans i ett hårdare material som man slår in i det mjukare silvret?Det som tar mest tid är troligen själva stämplingen, t.ex. i vårt UF-företag när vi skulle stämpla företagsnamnet PANGAIA tog det lika lång tid som resten av processen. Armbandet i sig är egentligen en rak kvadratisk/rektangulär silverbit som böjs till, slipas och till slut får en finish. Tror att All Blues ev. gjöt sina första armband, vilket jag till viss del tyckte tog bort en del av charmen av det handgjorda
1500 kr är grymt billigt för ett handgjort. Jag har sett industritillverkade som är dyrare.Det går säkert att hitta för några hundringar ute på internätet... men då är det säkert gjutet och ifrån asien. Skulle jag göra en stycketillverkad i sterling så skulle jag nog räkna ett pris ifrån åtminstone 1500,-
MTM brallor i irländsk linne. Inte hunnit justera dom än men mer än nöjd!!
Fin färg! Utmärkta sommarbrallor!
Slog även till på en väska därifrån som är riktigt grym. Gjord av Chapman i Cumbria..
Säkert så, beror säkert på tillverkarens namn och så. Jag tänkte iof 1500 som ett "ifrån pris". Sedan lite beroende på utformning, vikt etc...1500 kr är grymt billigt för ett handgjort. Jag har sett industritillverkade som är dyrare.
Då tänkte vi på samma sätt . Ju fler nedlagda timmar, desto dyrare. Det är sen gammalt och samma som med klockor.Säkert så, beror säkert på tillverkarens namn och så. Jag tänkte iof 1500 som ett "ifrån pris". Sedan lite beroende på utformning, vikt etc...
Nästan alltid bättre med svarta skor/boots...Bruna läderskor med svart läderjacka? Big no?
Vår silversmed hade en stämpel för respektive bokstav, därav det svåra med att få alla bokstäver jämna och med lika mellanrum. Silver är ett relativt mjukt material, vet inte vilket material stämplarna var i doxkJag kan ingenting om silversmide, men jag håller med dig om att det är charmen av det handgjorda som skapar värdet. 1500 kr skulle jag gärna betala för handgjort. men då ska det synas. Hur stämplar man in något i ett silversmycke? Är det en stans i ett hårdare material som man slår in i det mjukare silvret?
Inte dyrare, kostnaden blir bara något högre.Då tänkte vi på samma sätt . Ju fler nedlagda timmar, desto dyrare. Det är sen gammalt och samma som med klockor.
Utgiften om vi ska vara petiga!Inte dyrare, kostnaden blir bara något högre.
Det går säkert att beställa en stans för hela företagsnamnet, men det skapar riktig feeling när det blir lite snett. Då ser man hantverket bakom. Det blir lätt lite dött när det blir för bra.Vår silversmed hade en stämpel för respektive bokstav, därav det svåra med att få alla bokstäver jämna och med lika mellanrum. Silver är ett relativt mjukt material, vet inte vilket material stämplarna var i doxk
Klokt sagt! Nu ser jag M.L. inlägget. Utgift är nog korrekt uttryck som en företagsekonomisk bokföringsterm, men långt från hammarslag, svett och ömmande tummar.Inte dyrare, kostnaden blir bara något högre.
Haha, helt sant!Klokt sagt! Nu ser jag M.L. inlägget. Utgift är nog korrekt uttryck som en företagsekonomisk bokföringsterm, men långt från hammarslag, svett och ömmande tummar.
Håller med, mer charm och faktiskt något jag hade betalat mer för.Det går säkert att beställa en stans för hela företagsnamnet, men det skapar riktig feeling när det blir lite snett. Då ser man hantverket bakom. Det blir lätt lite dött när det blir för bra.
En stans gör hål, en härdad stålstämpel är säkert det som använts. Lite snett är i min värld detsamma som lite småslarvigt men där kan få man tycka olika. Men dött blir det aldrig om det är gjort förhand.Det går säkert att beställa en stans för hela företagsnamnet, men det skapar riktig feeling när det blir lite snett. Då ser man hantverket bakom. Det blir lätt lite dött när det blir för bra.