• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Åh! Älskar den här tråden. Men inte skrivit i den tidigare. Tack för inspo :)
Fyndade en kostym i mörk tobaksbrun färg idag. Jag gillar den! Men när använder jag brunt? Lite Sydamerikas narcos vibbar.
Men den är Najs!

Fyndade en kostym i mörk tobaksbrun färg idag. Jag gillar den! Men när använder jag brunt? Lite Sydamerikas narcos vibbar.
Men den är Najs!
Beroende på färgen av brunt kan du använda den lika ofta som blåa kostymer, tycker jag iaf. Men då gillar jag att ta ut svängarna en del å andra sidan

Beroende på färgen av brunt kan du använda den lika ofta som blåa kostymer, tycker jag iaf. Men då gillar jag att ta ut svängarna en del å andra sidan

Så tänker jag också. Det är ett par Rileys i Deli Brown. (Bild lånad från internet)
Skärmavbild 2018-06-26 kl. 21.44.10.png

Men den är Najs!
Gillar med brunt och skulle gärna ha en. Tycker de gör sig bra med blått och buteljgrönt och används närhelst andan faller på :)

Schysst!
Vad har du för färg på skorna till? o_O
Det är lite mitt gissel just nu. Matcha med skor.

Jag gillar såna här:
https://www.careofcarl.com/sv/artik...C2SB3ydCW9cF4Vf0jrLydgjq97f3vI1RoCEqYQAvD_BwE

Blir det inte lite väl Lasse Kronér med sneakers till kostym?

Inte hugga på Lasse nu, har inte han fått väl mkt otack det senaste året?! Va?! :D
Det är som med allt annat - en smakfråga. Jag är så långt från konservativ man kan bli.

Fick hem en overshirt från a days match i canvas igår. Förvånansvärt trevlig och borde bli än bättre vid användning :) Valde färgen navy. Funderar dock på en till men osäker på vilken. Vad anser ni är lättast färgmatcha mot ex marinblå chinos och jeans? Brun eller rödbrun?
899960C2-6D27-43AC-BC7F-F76EB9D4EDC6.jpeg
A73A5076-CD8D-4AA8-B855-AE3B5A3420A6.jpeg

40 % på Etonskjortor på Åhléns (EDIT: butiken i Uppsala) med start idag. Fick bland annat med mig en kortärmad popover. Helt vrickat att de rear ut sommarens kollektion nu, men bara att tacka och ta emot.
Bild från Eton:
eton.jpg

Senast ändrad:
Snygg kostym men jag tycker faktiskt inte att det funkar med dojorna. Det hela skriker eventkonsult. Snäppet värre än Lasse Kronér alltså.
Nu vet jag inte riktigt vad en eventkonsult är/gör.:confused: Men första bildträffen på "eventkonsult" från Google känns ganska långt från @Oscaros klädsel (som är riktigt trevlig, kanske med undantag om man är strikt konservativ och mår dåligt över allt som avviker från klädnormen anno 40-tal! Kan tänka mig att @Carlf känner sig ordentligt illamående så fort han har sett denna utstyrsel ;))
1489288540.jpg

Nu vet jag inte riktigt vad en eventkonsult är/gör.:confused: Men första bildträffen på "eventkonsult" från Google känns ganska långt från @Oscaros klädsel (som är riktigt trevlig, kanske med undantag om man är strikt konservativ och mår dåligt över allt som avviker från klädnormen anno 40-tal! Kan tänka mig att @Carlf känner sig ordentligt illamående så fort han sett denna utstyrsel ;))
1489288540.jpg
Ja fy fan

Fick hem en overshirt från a days match i canvas igår. Förvånansvärt trevlig och borde bli än bättre vid användning :) Valde färgen navy. Funderar dock på en till men osäker på vilken. Vad anser ni är lättast färgmatcha mot ex marinblå chinos och jeans? Brun eller rödbrun?
899960C2-6D27-43AC-BC7F-F76EB9D4EDC6.jpeg
A73A5076-CD8D-4AA8-B855-AE3B5A3420A6.jpeg

Skulle generellt säga att så neutrala färger som möjligt är enklast när man ska kombinera med andra plagg. Och här känns den första mest neutral. Kan dock inte avgöra riktigt vilken som är brun eller rödbrun av dem... :D

Nu vet jag inte riktigt vad en eventkonsult är/gör.:confused: Men första bildträffen på "eventkonsult" från Google känns ganska långt från @Oscaros klädsel (som är riktigt trevlig, kanske med undantag om man är strikt konservativ och mår dåligt över allt som avviker från klädnormen anno 40-tal! Kan tänka mig att @Carlf känner sig ordentligt illamående så fort han har sett denna utstyrsel ;))
1489288540.jpg

Det är ganska många i den här tråden som är så stock-konservativa att minsta avvikelse får dem att sätta cravatten i halsen...

Tillbaka
Topp