Erik83
Basic
Men kanon! Får springa in och kolla då antar att det var den i centrum du var på?Jag var inne på Åhléns Uppsala. Sorry, jag kunde varit tydligare med att det var i fysisk butik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men kanon! Får springa in och kolla då antar att det var den i centrum du var på?Jag var inne på Åhléns Uppsala. Sorry, jag kunde varit tydligare med att det var i fysisk butik.
Pressveck och cqp kan väl knappt ses som en avvikelse idag?Det är ganska många i den här tråden som är så stock-konservativa att minsta avvikelse får dem att sätta cravatten i halsen...
Pressveck och cqp kan väl knappt ses som en avvikelse idag?
Japp, stämmer. God jakt!Men kanon! Får springa in och kolla då antar att det var den i centrum du var på?
Ser bra ut. Inte perfekt, men tillräckligt bra.Fick hem 5 skjortor från CT idag och är sjukt nöjd. Jämfört med de dressmann, hm och andra skitskjortor jag haft under studietiden är detta riktigt bra. Passformen är grym också. (Enligt mig som är noob)
Tack för tipset om CT. Blir att beställa 5 par till så har man 10 innan man börjar jobba.
Förvånansvärt trevlig krage. Annars stämmer jag in med @LindrianFick hem 5 skjortor från CT idag och är sjukt nöjd. Jämfört med de dressmann, hm och andra skitskjortor jag haft under studietiden är detta riktigt bra. Passformen är grym också. (Enligt mig som är noob)
Tack för tipset om CT. Blir att beställa 5 par till så har man 10 innan man börjar jobba.
Ser bra ut. Inte perfekt, men tillräckligt bra.
Några saker du kan tänka på i framtiden: ärmen är aningen för lång, och jag misstänker att manschetten är lite för stor. Du kan se att axeln glider ner på din ärm, vilket är varför ärmen i sin tur blir lite för lång.
Vad kostade det förresten?Håller med helt och hållet. Är orolig att 2,5 cm mindre längd på armen blir för kort bara. Knappen på manschetten var för långt ut, vilket resulterar i att den är så bred så jag kan dra ut min arm utan att knäppa upp den, borde vara enkelt att justera dock? Vill däremot påpeka att knappen var långt ut endast på denna skjortan utav mina 5, kanske för att den var business casual?
Tror 2.5cm kan vara helt rätt mängd att korta, men såklart svårt att säga på bild sådär. Det är lätt att justera manschettknappen, så det är inga större bekymmer.Håller med helt och hållet. Är orolig att 2,5 cm mindre längd på armen blir för kort bara. Knappen på manschetten var för långt ut, vilket resulterar i att den är så bred så jag kan dra ut min arm utan att knäppa upp den, borde vara enkelt att justera dock? Vill däremot påpeka att knappen var långt ut endast på denna skjortan utav mina 5, kanske för att den var business casual?
Edit: Kolla gärna på dem bifogade bilderna på en till skjorta angående passformen!
Vad kostade det förresten?
300kr per skjorta är snorbilligt. Har ett gäng skjortor från Barba som för 1 kostat bra mycket mer än vad du la på 5 .Runt 1500 för 5 skjortor. det är förresten lite rea på button-down skjortan om någon är sugen, som kom efter jag beställt. Dock fick jag rabatt på hela köpet så tjänade nog mer på det ändå. Jag beställde från den brittiska sidan, har för mig att det är lite billigare.
Ser bra ut @Coffetoledo
Vilken passform valde du och hur tycker du dessa sitter vs tex Eton eller Stenströms passformer?
Det är ingen biggie, testa tvätta dom ett par ggr som @stigge sa så kan de krympa en aning. Du la liksom 300kr per skjorta, för pengarna du lagt, har du fått sjukt mycket.Jag valde extra slimfit, jag brukar ha medium på mina överkroppsplagg. Är 187cm och runt 95kg. Tyvärr kan jag inte svara på det, vet att jag inte har en Eton skjorta, och minns inte om jag har en från Stenströms eller inte.
Men jag fick pröva mig fram. Fick beställa en skjorta först, som var för stor, tills jag hittade rätt passform, sedan beställde jag 5, som tydligen har lite för långa armar
Vet inte om jag ska skicka tillbaka dom, eller om jag ska köpa nästa 5 med kortare arm eller lika som dem första 5. Blir ju konstigt till kavajen när skjortorna är olika längder.
BehållJag valde extra slimfit, jag brukar ha medium på mina överkroppsplagg. Är 187cm och runt 95kg. Tyvärr kan jag inte svara på det, vet att jag inte har en Eton skjorta, och minns inte om jag har en från Stenströms eller inte.
Men jag fick pröva mig fram. Fick beställa en skjorta först, som var för stor, tills jag hittade rätt passform, sedan beställde jag 5, som tydligen har lite för långa armar
Vet inte om jag ska skicka tillbaka dom, eller om jag ska köpa nästa 5 med kortare arm eller lika som dem första 5. Blir ju konstigt till kavajen när skjortorna är olika längder.
M på 187 cm och 95 kg?Jag valde extra slimfit, jag brukar ha medium på mina överkroppsplagg. Är 187cm och runt 95kg. Tyvärr kan jag inte svara på det, vet att jag inte har en Eton skjorta, och minns inte om jag har en från Stenströms eller inte.
Runt 1500 för 5 skjortor. det är förresten lite rea på button-down skjortan om någon är sugen, som kom efter jag beställt. Dock fick jag rabatt på hela köpet så tjänade nog mer på det ändå. Jag beställde från den brittiska sidan, har för mig att det är lite billigare.
Tycker det ser schysst ut. Som påpekats, tvätta 1-2 gånger och därefter gör justering kring längd och vidd på manschett.Fick hem 5 skjortor från CT idag och är sjukt nöjd. Jämfört med de dressmann, hm och andra skitskjortor jag haft under studietiden är detta riktigt bra. Passformen är grym också. (Enligt mig som är noob)
Varning för ett "jag också"-inlägg men tvätta en av skjortorna ett par tre gånger (låt dem torka mellan tvättarna) så kommer det hela nog lösa sig. Jag hade ett elände med en MTO från Shirtonomy, långa ärmar etc. Fyra tvättar senare är saken biff.Tack för tipsen, riktigt snällt verkligen. Ser fram emot en weekend till Stockholm och suitsupply nu!
M på 187 cm och 95 kg?
Fick hem 5 skjortor från CT idag och är sjukt nöjd. Jämfört med de dressmann, hm och andra skitskjortor jag haft under studietiden är detta riktigt bra. Passformen är grym också. (Enligt mig som är noob)
Mycket bra! Men som de flesta här är inne på så är ärmen lite för lång. Har du beställt skjortor där du kan välja ärmlängd är det väl intervall på en halv tum, så är du osäker på att en tum kortare är för mycket kan du väl börja med det. (Annars vill jag minnas att CT erbjuder valfri förkortning till en rimlig peng? Eller det kanske var TM Lewin). Men tvätta några gånger först!Fick hem 5 skjortor från CT idag och är sjukt nöjd. Jämfört med de dressmann, hm och andra skitskjortor jag haft under studietiden är detta riktigt bra. Passformen är grym också. (Enligt mig som är noob)
Blir dock lite förvånad att du drar M om du är 187cm och 95kg? Låter mer som L och tom XL för mig.
Brittiska och framför allt amerikanska märken är betydligt mer förlåtande när det gäller storlekar.M på 187 cm och 95 kg?
Aha, ni testade inte att först lämna ut kavajen till kunden med trasiga knapphål? Som Annika hade sagt, "Man håller ju armen vid sidan, det syns ju knappt."@Lindrian
Du som nu har erfarenhet gällande knapphål.
En smoking till en kund behövdes längas i ärm med 1.5 cm. Detta medföljde ett för stort avstånd till knapp. Skräddaren testade först att sprätta bort det översta knapphålet då vi vanligtvis bara flyttar ner den längst ner och såldes får det att se ut som original. Men denna gång var knapphålen för tight sydda och det blev således stora märken i tyget likt på din kavaj.
Lösningen blev därför att ta bort alla knapphål, sy dit nya för hand samt öppna dem och lägga till en knapp. Skrädderi på riktigt och på hög nivå.
Innan
Efter
Aha, ni testade inte att först lämna ut kavajen till kunden med trasiga knapphål? Som Annika hade sagt, "Man håller ju armen vid sidan, det syns ju knappt."