• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Var för första gången på länge förbi skräddaren på Skeppsgatan som kallats för Vivian. Klev in och insåg att det måste varit ett ägarbyte? Lämnade in vad jag skulle få ändrat ändå.

Någon som har erfarenhet av nya ägarna?

Alltid läskigt att lämna in saker på ändring, desto värre när det är någon som man inte har erfarenhet av.
Jag var där för två veckor sen och då tog Vivian emot mig. Vad får dig att tro att det är nya ägare?

Två frågor, den viktigaste först!

De flesta kläder idag verkar vara designade för smala människor, framförallt på överkropp.
Jag är ca 183 lång, relativt grovt byggd. Väger ca 90kg.
Nästan alla kläder jag provar får mig att se ut som en hockeymålvakt med skydd på.
Jag styrketränar regelbundet och detta får ses som en bieffekt av detta.

Jag har tex svårt att köra Chinos + Skjorta och/eller kavaj då jag oftast se ut som en dörrvakt mer eller mindre.

Några konkreta tips på vad jag ska tänka på när jag väljer kläder för att få kläderna att se mindre illa ut?
Det gäller vardagliga plagg på arbetet främst.

Fråga 2:
Tips på bra tunna strumpor (svarta) som säljs i 50p eller större?

Har nån testat bergbergs kavajer? Beställde hem en, men tycker den är väldigt bred över axlarna i jämförelse med de andra jag äger. Måttabellen säger 47 över axlarna, medan min caruso är 45, båda i storlek 48. Känns lite udda. Den åker nog tbx.

Två frågor, den viktigaste först!

De flesta kläder idag verkar vara designade för smala människor, framförallt på överkropp.
Jag är ca 183 lång, relativt grovt byggd. Väger ca 90kg.
Nästan alla kläder jag provar får mig att se ut som en hockeymålvakt med skydd på.
Jag styrketränar regelbundet och detta får ses som en bieffekt av detta.

Jag har tex svårt att köra Chinos + Skjorta och/eller kavaj då jag oftast se ut som en dörrvakt mer eller mindre.

Några konkreta tips på vad jag ska tänka på när jag väljer kläder för att få kläderna att se mindre illa ut?
Det gäller vardagliga plagg på arbetet främst.

Fråga 2:
Tips på bra tunna strumpor (svarta) som säljs i 50p eller större?
Har du testat att köra ljusare färger upptill och mörkare nedtill? Det ändrar balansen nedåt och det skulle kunna tona ner en kraftig överkropp. Annars det väl att undvika de mest tighta passformerna eftersom de framhäver storleken.

Har du testat att köra ljusare färger upptill och mörkare nedtill? Det ändrar balansen nedåt och det skulle kunna tona ner en kraftig överkropp. Annars det väl att undvika de mest tighta passformerna eftersom de framhäver storleken.

Stämmer när du skriver det. Ser minst illa ut med en diskret ljusare överdel och lite mörkare nedtill.

Hur är passformen/storlek på Drakes?
Min erfarenhet är liten i storlek.

Jag hittade den här på Linnégatan:

Orlebar Brown Felix Poli i navy

A6F61BFD-0B97-4C54-8F45-FF63517A4407.jpeg

Ska till Göteborg till veckan, så hämtar i butik. Förhoppningsvis finns det lite mer kul som inte är listat på hemsidan då.

Senast ändrad:
Glömde ta bild på bergberg. Drog på en skjorta o då kändes den bättre. Ärmarna är bra, och axlarna känns okej. Får fundera några dagar till innan jag besluter mig för att behålla eller nej. Köpte även ett par pineér men de hade aslånga ärmar.

Fick nyss höra Careofcarl kör stor sommarrea nu i juli om nån vecka. Mycket nu... mrporter, linnegatan, careofcarl, bergberg. Antar gabucci kör snart med? :arghh:

Blev en del köp idag. Allt från D+LJ kollektionen på dressmann. Sjukt vilken bra rea. Passa på att köpa nu för det produceras inte mer och har redan börjat ta slut på nätet.

2 kavajer
4 byxor tillhörande kavajerna (inte med på bild, hos skräddare)
2 pikéer
2 chinos
2 pullovers
1 cardigan.

Allt detta för 3850 inkl uppläggning på byxorna.
20180702_123102.jpg

20180702_123102.jpg

Glömde ta bild på bergberg. Drog på en skjorta o då kändes den bättre. Ärmarna är bra, och axlarna känns okej. Får fundera några dagar till innan jag besluter mig för att behålla eller nej. Köpte även ett par pineér men de hade aslånga ärmar.

De söker väl den timglasformade siluetten, därav att axlarna är ngt bredare (syns ju på produktbilderna). Men ställer ju rätt höga krav på passformen i övrigt. Har bara köpt en skjorta därifrån för ngt år sen, tyckte varken passform eller kvalité var bra tyvärr...

Tillbaka
Topp