• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Såhär ser skjortan ut efter en tvätt i 40 grader. Tror faktiskt att armlängden är ganska bra, men att knappen på manschetten är för långt ut vilket gör att ärmen kan ta sig "förbi" handleden. När jag sträcker armarna rakt fram så slutar skjortan vid handlen perfekt.

Edit: Måste säga att jag är imponerad av deras "no-iron". Bara hängde upp den på en galge.
20180628_195509.jpg
20180628_195520.jpg

Senast ändrad:
Såhär ser skjortan ut efter en tvätt i 40 grader. Tror faktiskt att armlängden är ganska bra, men att knappen på manschetten är för långt ut vilket gör att ärmen kan ta sig "förbi" handleden. När jag sträcker armarna rakt ut så slutar skjortan vid handlen perfekt.

Edit: Måste säga att jag är imponerad av deras "no-iron". Bara hängde upp den på en galge.
20180628_195509.jpg
20180628_195520.jpg

För det priset ser skjortan kanon ut, gillar kragen. Har du länk till den?

Jag har väldigt svårt att hitta tröjor som passar mig. Framförallt tröjor som används över skjorta. Jag är lång och smal vilket leder till att när de väl sitter bra vid armarna så bucklas de som tusan ovanför midjan. Jag är därför på jakt efter tröjor som är lite kortare i längden men fullt långa armar. Tips på detta mottages gärna! :)

Var för första gången på länge förbi skräddaren på Skeppsgatan som kallats för Vivian. Klev in och insåg att det måste varit ett ägarbyte? Lämnade in vad jag skulle få ändrat ändå.

Någon som har erfarenhet av nya ägarna?

Alltid läskigt att lämna in saker på ändring, desto värre när det är någon som man inte har erfarenhet av.

Såhär ser skjortan ut efter en tvätt i 40 grader. Tror faktiskt att armlängden är ganska bra, men att knappen på manschetten är för långt ut vilket gör att ärmen kan ta sig "förbi" handleden. När jag sträcker armarna rakt fram så slutar skjortan vid handlen perfekt.
20180628_195509.jpg
20180628_195520.jpg
Lätt och billig fix isf!
Men tycker fortfarande att ärmlängden kunde vara lite kortare (dock inget som 99,99& av befolkningen skulle märka, speciellt om du har kavaj på dig)

20180628_195509.jpg
20180628_195520.jpg
Nice att skjortorna passar så bra! När du beställer skjortor nästa gång kan jag rekommendera deras non Iron chinos. Kostar knappt 400kr på rean och kan vara värt att testa för att få koll på storlekarna. Jag har 32/32 (85kg/184cm) så du bör nog passa bra i 34/32 :)

20180628_195509.jpg
20180628_195520.jpg
Var inte rädd för att köpa en mindre slimmad skjorta i framtiden. Du ser lite hur det drar i knapparna och det formas veck vid armhålan, vilket ofter tyder på lite för tight.

Det är absolut inget som är en deal breaker, men kan va värt att tänka på.

• Like
Reactions: PIC
Var inte rädd för att köpa en mindre slimmad skjorta i framtiden. Du ser lite hur det drar i knapparna och det formas veck vid armhålan, vilket ofter tyder på lite för tight.

Det är absolut inget som är en deal breaker, men kan va värt att tänka på.

Håller med, får träna bort några kilon under sommaren.

20180628_195509.jpg
20180628_195520.jpg

De andra har pratat armlängd hela tiden men jag skulle säga att du skulle ha ngn/ngra cm till över bröstet. Det drar i åtminstone de 2 översta knapparna. Kanske inget som folk på stan skulle se, men eftersom du frågade... ;)

Nöjd? Pris med tull etc. skickade du existerande plagg eller mätte?

Helt okej! Tog mått på en skjorta, justerade måtten lite och gjorde en testbeställning som blev nästan precis som jag ville ha det. Sedan justerade jag lite utifrån det innan jag beställde lite mer. De är bra i sin kommunikation. Är klart nöjd med resultatet.

Har åkt på tull/moms en av gångerna. Det är ju typ 25% och lite avgifter och även om man räknar in det så blir det rätt bra bang for the buck.

Helt okej! Tog mått på en skjorta, justerade måtten lite och gjorde en testbeställning som blev nästan precis som jag ville ha det. Sedan justerade jag lite utifrån det innan jag beställde lite mer. De är bra i sin kommunikation. Är klart nöjd med resultatet.

Har åkt på tull/moms en av gångerna. Det är ju typ 25% och lite avgifter och även om man räknar in det så blir det rätt bra bang for the buck.
Stort tack.

Ska tilläggas att jag nog hade lite flyt också (i kombination med att jag var noggrann när jag mätte). Det verkar som om många fått köra några beställningar innan det blivit helt rätt. Mina skjortbeställningar var inte heller särskilt avancerade utan ganska standard. Men det är helt klart prisvärt. :)

Ska tilläggas att jag nog hade lite flyt också (i kombination med att jag var noggrann när jag mätte). Det verkar som om många fått köra några beställningar innan det blivit helt rätt. Mina skjortbeställningar var inte heller särskilt avancerade utan ganska standard. Men det är helt klart prisvärt. :)
Funderar på att skicka in en som dom får kopiera.

Tillbaka
Topp