tjock_röker
Basic
Någon som vet när Gabucci och Linnegatan drar igång sina reor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Linnégatan drog igång idag. Imorgon online. Tror Gabucci brukar ligga något senare i sommar om jag inte minns fel från tidigare år.Någon som vet när Gabucci och Linnegatan drar igång sina reor?
Skum fläckUpptäckte nyss den här fläcken på min skjorta. Några tips på hur man kan rengöra? Osäker på om detta är från butiken eller självförvållat. Formen påminner om en påklistrad prislapp, eller nåt.
Vatten, vatten+diskmedel eller tvätt på 30 grader har inte hjälpt.
![]()
Upptäckte nyss den här fläcken på min skjorta. Några tips på hur man kan rengöra? Osäker på om detta är från butiken eller självförvållat. Formen påminner om en påklistrad prislapp, eller nåt.
Vatten, vatten+diskmedel eller tvätt på 30 grader har inte hjälpt.
![]()
Drygt en månad bara. Har väntat på mig i garderoben ett tag.På de fläckar jag har haft på kläder så har galltvål funkat absolut bäst. Vet såklart inte om det funkar på din skjorta, men kan vara värt ett försök.
Edit: hur länge har du haft skjortan? Ser ju verkligen ut som en prislapp, borde gå att reklamera/byta till en fräsch.
När du ändå är igång så kan jag tycka att det stramar lite över de biffiga bröstmusklerna du stoltserar med där.Alright, vad bra att detta är ett forum för diskussioner så jag inte känner mig jobbig (känner mig ändå lite jobbig).
Jag har insett att skjortarmen är för lång, och bestämt mig för att skicka tillbaka 4 av de 5 skjortorna och be om 1 inch kortare arm vilket är ca 2,5 cm. Skickar givetvis inte tillbaka skjortan jag tvättat, utan där flyttar jag knappen på manschetten som gör att armlängden "blir bättre" eftersom den då inte kan komma förbi min hand.
Det blir billigare att skicka tillbaka skjortorna och få dem kortare än att gå till en skräddare och flytta knapparna på armen, samt snyggare givetvis.
Bilderna demonstrerar hur lång skjortärmen är just nu och kommer att vara ifall jag byter dom till 1 inch kortare.
![]()
![]()
Tyvärr är det relativt stor skillnad mellan deras slim fit och deras extra slimfit linje. Så blir istället att jag får ändra på kroppen, ut och springa bort några vinterkilonNär du ändå är igång så kan jag tycka att det stramar lite över de biffiga bröstmusklerna du stoltserar med där.![]()
Hur stor? Har dom mått?Tyvärr är det relativt stor skillnad mellan deras slim fit och deras extra slimfit linje. Så blir istället att jag får ändra på kroppen, ut och springa bort några vinterkilon![]()
God ambition.Tyvärr är det relativt stor skillnad mellan deras slim fit och deras extra slimfit linje. Så blir istället att jag får ändra på kroppen, ut och springa bort några vinterkilon![]()
Hur står? Har dom mått?
God ambition.
Hur många känner du som lyckats strama upp buken från ålder 25 till 35?
Jag har empiriska data på typ alla män jag känner som fetat till sig ordentligt från högskoletiden och fram till småbarnsåren. Utom jag själv såklart![]()
Nu är jag lite nyfiken på vad för mått du har.Hahaha, men jag märkte att kragen nog var för tight, kan ju fråga er proffs, jag antar att kragen är för tight om det är ganska krävande att stoppa i knappen, samt att jag måste "glida" in ett finger mellan kragen och nacken, det går liksom inte att enkelt få in ett finger.
Isåfall är det troligtvis perfekt, för går man jag upp 1,3 cm i kragen så går jag upp 5 cm i bröst och buk omkrets. Ifall jag nu trotsar Carlfs empiriska data kan man ju alltid gå till en skräddare?
Kolla in Adidas och Peaks motsvarande modellerJag har förr om åren kört med J.Lindeberg prasselbyxor (golf) i olika färger som har varit lätvättade,torkar snabbt bra kvalitet luftiga o sköna. Nu har tyvärr dessa tyvärr utgått, nån som har förslag vad man kör istället?
Får tacka för tipset.Kolla in Adidas och Peaks motsvarande modeller
Håller med, däremot hade de inte svar på g/kvm i tygerna de kör vilket jag tycker alla skjorttillverkare borde ha koll på. Sen är jag nöjd ändå men drog en chansning vid första beställningenTalade precis med CT. Helt otroligt vilken service. Oavsett anledning så har du rätt att returnera skjortan inom 6 månader. Trots att jag använt den och tvättat så får jag skicka tillbaka den. Blir att skicka tillbaka alla 5 då och beställa en storlek mindre på ärmen och en halv storlek större på kragen, vilket ger 5cm större runt bål och bröst, som förhoppningsvis kommer passa ganska bra.
Kan inte rekommendera detta företaget tillräckligt.
Om någon vill bli "värvad" så får vi båda 10 GBP rabatt. Skicka PM isåfall så kan jag skicka en länk att använda.
Alright, vad bra att detta är ett forum för diskussioner så jag inte känner mig jobbig (känner mig ändå lite jobbig).
Jag har insett att skjortarmen är för lång, och bestämt mig för att skicka tillbaka 4 av de 5 skjortorna och be om 1 inch kortare arm vilket är ca 2,5 cm. Skickar givetvis inte tillbaka skjortan jag tvättat, utan där flyttar jag knappen på manschetten som gör att armlängden "blir bättre" eftersom den då inte kan komma förbi min hand.
Det blir billigare att skicka tillbaka skjortorna och få dem kortare än att gå till en skräddare och flytta knapparna på armen, samt snyggare givetvis.
Bilderna demonstrerar hur lång skjortärmen är just nu och kommer att vara ifall jag byter dom till 1 inch kortare.
![]()
![]()
Benägen att hålla med, jag hade ärligt talat behållt dem och möjligtvis justerat storlek vid en framtida beställning.To be honest - tycker fan skjortan sitter magiskt. Orka bry sig om så små detaljer när den i övrigt sitter så bra (för så liten peng).
To be honest - tycker fan skjortan sitter magiskt. Orka bry sig om så små detaljer när den i övrigt sitter så bra (för så liten peng).
Tack! Tyvärr är jag perfektionist och eftersom jag tänkt köpa 10 skjortor i samma storlek så känns det givetvis bäst om skjortan passar perfekt.
Kostar bara 240 att skicka tillbaka och få nya. Återkommer med passform på de andra.
Angående storlek vill jag rekommendera deras size guide!
Tips: betala med Paypal nästa gång, dom täcker retur kostnaden 10ggr/år.Tack! Tyvärr är jag perfektionist och eftersom jag tänkt köpa 10 skjortor i samma storlek så känns det givetvis bäst om skjortan passar perfekt.
Kostar bara 240 att skicka tillbaka och få nya. Återkommer med passform på de andra.
Angående storlek vill jag rekommendera deras size guide!
omg -- kan man begära tbx pengarna retroaktivt? :-DTips: betala med Paypal nästa gång, dom täcker retur kostnaden 10ggr/år.
https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/refunded-returns
Hur beställde du från brittiska sidan?Runt 1500 för 5 skjortor. det är förresten lite rea på button-down skjortan om någon är sugen, som kom efter jag beställt. Dock fick jag rabatt på hela köpet så tjänade nog mer på det ändå. Jag beställde från den brittiska sidan, har för mig att det är lite billigare.
Hur beställde du från brittiska sidan?
Bosatt i Sverige?
Alright, vad bra att detta är ett forum för diskussioner så jag inte känner mig jobbig (känner mig ändå lite jobbig).
![]()
![]()
Amen.Myten om den perfekta skjortan är kraftigt överdriven och det samma gäller för andras förmåga att avgöra dess eventuella vara av en bild.
Är ärmarna för perfekt långa blir de för korta med en kavaj över och när man rör sig. Det är inte heller säker att skjortan är färdigkrympt i tvätten.