• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

De söker väl den timglasformade siluetten, därav att axlarna är ngt bredare (syns ju på produktbilderna). Men ställer ju rätt höga krav på passformen i övrigt. Har bara köpt en skjorta därifrån för ngt år sen, tyckte varken passform eller kvalité var bra tyvärr...
Plockade i samma veva hem två par byxor och en skjorta. Tyckte nog båda var bra, och inte fasligt dyra. Skjortan gick på dryga 900kr, byxorna 1500kr. Kavajen kostade dock över 5000kr vilket jag inte är säker på om jag tycker den är värd. Knäpper några bilder hemma ikväll så får ni hjälpa mig bedöma!

Bilder på kavajen som utlovat.

Ledsen får dålig kvalité, motljus överallt just nu.

GKuwGwr.jpg

HNhX57K.jpg

GKuwGwr.jpg

HNhX57K.jpg
Svårt att se passformen på dessa bilder men det ser ut som axelbredden kanske är ngt stor? Din vänstra axel är den jag tänker på, men kan vara bilden och ljuset som lurar en.
Annars ser den ut att passa dig fint :)

GKuwGwr.jpg

HNhX57K.jpg

Alltid svårt att bedöma på bild, beror ju på vinklar och allt möjligt. Men att döma av bilderna så tycker jag inte att axeln till höger i bild ser bra ut, den ser ut att sitta för långt ut från kroppen. Veckar det sig lite över axeln också eller är det motljuset?

Tog en "selfie" på axeln. Det är ju väldigt tunnt tyg, så tar väl efter skjortan/tröjan under väldigt tydligt. Men ja, axeln är nog i bredaste laget.

Kostar den 5500 skulle jag garanterat returnerat och köpa en m2m kavaj i önskat tyg. Du får tex fresco tyg hos pelote eller brothers m2m för samma peng senast jag var där

Hur är kvalitén och hantverket på dessa plagg? Får man en helkanvas?

Bilagor

• IMG_4502.JPG
    IMG_4502.JPG
    150.4 KB · Visningar: 5

GKuwGwr.jpg

HNhX57K.jpg
Jag tycker den ser riktigt bra ut, om den känns skön att röra sig så är storleken bra. Kommer bli grillad för att föredra premium "off the rack", men skulle välja den där alla dar i veckan framför något från brothers eller annan lågkvalitet m2m.

Tog en "selfie" på axeln. Det är ju väldigt tunnt tyg, så tar väl efter skjortan/tröjan under väldigt tydligt. Men ja, axeln är nog i bredaste laget.

Imho så ser den ut att sitta bra:)
Alltid svårt med bilder på passform.
Om den känns ok i axeln så bör den vara det men om du tycker den känns lite stor så finns alltid risken att du kommer irritera dig på det framöver och kavajen blir hängande i garderoben.

Senast ändrad:

Skulle gissa på att det inte är helkanvas men dubbelkolla. Aldrig provat bergBerg så kan ej uttala mig om skillnaden bara att det är nice o få kavaj m2m, rörligheten lär bli bättre hur som, hantverket på brothers o pelote vet jag faktiskt inte hur det är rankat - här får gärna någon fylla i med mer kompetens

Läser du inte beskrivning av det du köper?
-Full Canvas

Förövrigt, ser den schysst ut! Vad är det för vikt på tyget?

Jag känner mig halvsugen på att testa det där med kostym på jobbet. Jobbar på kommunal förvaltning, så det finns ingen klädkod och det är en generellt sett spretig look på folk här. I dagsläget är det mest jeans, avslappnad skjorta och sneakers eller kängor jag kör på. Det ska inte vara för formellt, utan snarare ganska casual och något av en "industriell old school" look jag är intresserad av. Stilen jag funderar på är lite åt det här hållet:
157116672-origpic-48a0e5.jpg

Tips mottages på vad jag kan spana på!
Noteras bör att jag är något av en hipster och inte fantastiskt intresserad av den mer konservativa banklooken. Hån riktat mot min klädsmak undanbedes! :D

Jag känner mig halvsugen på att testa det där med kostym på jobbet. Jobbar på kommunal förvaltning, så det finns ingen klädkod och det är en generellt sett spretig look på folk här. I dagsläget är det mest jeans, avslappnad skjorta och sneakers eller kängor jag kör på. Det ska inte vara för formellt, utan snarare ganska casual och något av en "industriell old school" look jag är intresserad av. Stilen jag funderar på är lite åt det här hållet:
Tips mottages på vad jag kan spana på!
Noteras bör att jag är något av en hipster och inte fantastiskt intresserad av den mer konservativa banklooken. Hån riktat mot min klädsmak undanbedes! :D
Uddakavajer och uddabyxor med vävtyper av grövre struktur, jordnära toner och kanske även något diskret mönster på någon kavaj för att göra det ännu mer casual.
Svårt att ge några konkreta tips utan någon riktlinje vad gäller prisbild.

Tyget är ju nästan obefintligt, väldigt väldigt tunt och luftigt. Så kan inte tänka mig det väger många gram, skulle gissa 150g/m2. Säg gärna till vad bb återkommer med!
Låter rätt oskönt att tyget är så lätt så har man smackat på med en tung kanvas istället för en tunn kanvas, absolut!
Jag tvivlar starkt på att det är så lätt, jag skulle nog gissa på det dubbla faktiskt.

Tillbaka
Topp