Är det inte det semesterersättningen man får i juni till för?Fick nyss höra Careofcarl kör stor sommarrea nu i juli om nån vecka. Mycket nu... mrporter, linnegatan, careofcarl, bergberg. Antar gabucci kör snart med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det inte det semesterersättningen man får i juni till för?Fick nyss höra Careofcarl kör stor sommarrea nu i juli om nån vecka. Mycket nu... mrporter, linnegatan, careofcarl, bergberg. Antar gabucci kör snart med?
Plockade i samma veva hem två par byxor och en skjorta. Tyckte nog båda var bra, och inte fasligt dyra. Skjortan gick på dryga 900kr, byxorna 1500kr. Kavajen kostade dock över 5000kr vilket jag inte är säker på om jag tycker den är värd. Knäpper några bilder hemma ikväll så får ni hjälpa mig bedöma!De söker väl den timglasformade siluetten, därav att axlarna är ngt bredare (syns ju på produktbilderna). Men ställer ju rätt höga krav på passformen i övrigt. Har bara köpt en skjorta därifrån för ngt år sen, tyckte varken passform eller kvalité var bra tyvärr...
Den skulle jag behålla.Bilder på kavajen som utlovat.
Ledsen får dålig kvalité, motljus överallt just nu.
Ja, jag lutar åt det hållet med. Men 5500kr är saftigt. Ända sen bergberg höjde priserna på sina varor har jag varit lite småbitter på dom.Den skulle jag behålla.
Svårt att se passformen på dessa bilder men det ser ut som axelbredden kanske är ngt stor? Din vänstra axel är den jag tänker på, men kan vara bilden och ljuset som lurar en.Bilder på kavajen som utlovat.
Det är högeraxeln som hänger rakt! Jag kan ta fler bilder ikväll.Svårt att se passformen på dessa bilder men det ser ut som axelbredden kanske är ngt stor? Din vänstra axel är den jag tänker på, men kan vara bilden och ljuset som lurar en.
Annars ser den ut att passa dig fint
Hade avvaktat beslut tills @Carlf uttalat sig..Bilder på kavajen som utlovat.
Bilder på kavajen som utlovat.
Kostar den 5500 skulle jag garanterat returnerat och köpa en m2m kavaj i önskat tyg. Du får tex fresco tyg hos pelote eller brothers m2m för samma peng senast jag var därBilder på kavajen som utlovat.
Kostar den 5500 skulle jag garanterat returnerat och köpa en m2m kavaj i önskat tyg. Du får tex fresco tyg hos pelote eller brothers m2m för samma peng senast jag var där
Jag tycker den ser riktigt bra ut, om den känns skön att röra sig så är storleken bra. Kommer bli grillad för att föredra premium "off the rack", men skulle välja den där alla dar i veckan framför något från brothers eller annan lågkvalitet m2m.Bilder på kavajen som utlovat.
Imho så ser den ut att sitta braTog en "selfie" på axeln. Det är ju väldigt tunnt tyg, så tar väl efter skjortan/tröjan under väldigt tydligt. Men ja, axeln är nog i bredaste laget.
Hur är kvalitén och hantverket på dessa plagg? Får man en helkanvas?
Ja tänk vilka stollar som finns där uteJag har hört att somliga provar kavajer med dunväst under.
Hade avvaktat beslut tills @Carlf uttalat sig..
ser fin ut. Om du kan röra dig bra i den och den "behövs" i garderoben så är det kanske inte mycket att ängslas om. Men visst hade ett par brallor i samma tyg suttit fint.Bilder på kavajen som utlovat.
Skulle gissa på att det inte är helkanvas men dubbelkolla. Aldrig provat bergBerg så kan ej uttala mig om skillnaden bara att det är nice o få kavaj m2m, rörligheten lär bli bättre hur som, hantverket på brothers o pelote vet jag faktiskt inte hur det är rankat - här får gärna någon fylla i med mer kompetensTog en "selfie" på axeln. Det är ju väldigt tunnt tyg, så tar väl efter skjortan/tröjan under väldigt tydligt. Men ja, axeln är nog i bredaste laget.
Vilka byxor tog du hem från B&B? Är det dom du har på dig?Bilder på kavajen som utlovat.
Nej, på bilden är incotex. Jag tog modellen alfred från bergberg.Vilka byxor tog du hem från B&B? Är det dom du har på dig?
Läser du inte beskrivning av det du köper?Tog en "selfie" på axeln. Det är ju väldigt tunnt tyg, så tar väl efter skjortan/tröjan under väldigt tydligt. Men ja, axeln är nog i bredaste laget.
Tror han undrar om Brother/Pelote är full kanvas vilket jag tvekar på. Vet inte om det finns någon billigare kanvas än suitsupply?Läser du inte beskrivning av det du köper?
-Full Canvas
Förövrigt, ser den schysst ut! Vad är det för vikt på tyget?
Läser du inte inläggen du svarar på?Läser du inte beskrivning av det du köper?
-Full Canvas
Förövrigt, ser den schysst ut! Vad är det för vikt på tyget?
Hur upplever du midjan och låren? Sugen på att klämma ett par jag med. Har bara deras gamla modell i ljusgrå flanell.Nej, på bilden är incotex. Jag tog modellen alfred från bergberg.
Båda bra. Gillar siluetten och passformen mycket, ligger inte klistrade mot kroppen.Hur upplever du midjan och låren? Sugen på att klämma ett par jag med. Har bara deras gamla modell i ljusgrå flanell.
Ah då ber jag om ursäkt att jag missuppfattat ditt inlägg! Sugen på den själv men vilö veta vikt, får kolla med bbLäser du inte inläggen du svarar på?
Ingen aning om vikt. Men det är mycket kanvas i den så den är tung.
Tyget är ju nästan obefintligt, väldigt väldigt tunt och luftigt. Så kan inte tänka mig det väger många gram, skulle gissa 150g/m2. Säg gärna till vad bb återkommer med!Ah då ber jag om ursäkt att jag missuppfattat ditt inlägg! Sugen på den själv men vilö veta vikt, får kolla med bb
Låter rätt oskönt att tyget är så lätt så har man smackat på med en tung kanvas istället för en tunn kanvas, absolut!Tyget är ju nästan obefintligt, väldigt väldigt tunt och luftigt. Så kan inte tänka mig det väger många gram, skulle gissa 150g/m2. Säg gärna till vad bb återkommer med!
Uddakavajer och uddabyxor med vävtyper av grövre struktur, jordnära toner och kanske även något diskret mönster på någon kavaj för att göra det ännu mer casual.Jag känner mig halvsugen på att testa det där med kostym på jobbet. Jobbar på kommunal förvaltning, så det finns ingen klädkod och det är en generellt sett spretig look på folk här. I dagsläget är det mest jeans, avslappnad skjorta och sneakers eller kängor jag kör på. Det ska inte vara för formellt, utan snarare ganska casual och något av en "industriell old school" look jag är intresserad av. Stilen jag funderar på är lite åt det här hållet:
Tips mottages på vad jag kan spana på!
Noteras bör att jag är något av en hipster och inte fantastiskt intresserad av den mer konservativa banklooken. Hån riktat mot min klädsmak undanbedes!
Tyget är ju nästan obefintligt, väldigt väldigt tunt och luftigt. Så kan inte tänka mig det väger många gram, skulle gissa 150g/m2. Säg gärna till vad bb återkommer med!
Jag tvivlar starkt på att det är så lätt, jag skulle nog gissa på det dubbla faktiskt.Låter rätt oskönt att tyget är så lätt så har man smackat på med en tung kanvas istället för en tunn kanvas, absolut!