• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Det händer, men om jag har för avsikt att knalla runt milvis så blir det sannolikt något annat än ett par randsydda eller tunnsulade engelska läderskor. Kläder efter väder och sådär.
Som av en händelse var jag på Liseberg häromdagen med ungarna. 26 grader varmt och strålande sol. Min klädsel: shorts, löparskor och t-shirt.
En förbipasserande pappas klädsel: grå flanellbyxor, randsydda dojor och skjorta.
Snygg var han iaf.
Flannel mitt i sommaren? hade ju funkat fint med tropical/fresco

Flannel mitt i sommaren? hade ju funkat fint med tropical/fresco
Ja eller en helt vanlig linnekostym i cremevitt hade ju varit en ståndsmässig utstyrsel.
På f&cking LISEBERG. Stället där man hart när behöver galonbyxor och en preventiv stelkrampsspruta för att behålla fräschören efter att ha gnuggat arschlet i sockervaddsinfesterade bergochdalbanevagnar.
Allt annat än oöm lekfarsastil blir ju tramsigt.

Det händer, men om jag har för avsikt att knalla runt milvis så blir det sannolikt något annat än ett par randsydda eller tunnsulade engelska läderskor. Kläder efter väder och sådär.
Som av en händelse var jag på Liseberg häromdagen med ungarna. 26 grader varmt och strålande sol. Min klädsel: shorts, löparskor och t-shirt.
En förbipasserande pappas klädsel: grå flanellbyxor, randsydda dojor och skjorta.
Snygg var han iaf.
Kläder efter väder och aktivitet absolut. Men jag har inga som helst problem att gå längre sträckor i en storstad med mina randsydda skor. I våras köpte jag t.ex ett par helt nya C&J på plats i London och gick 17km (give or take från stegräknaren i mobilen) med dem första dagen utan ngra skovskav eller annat ont.

Ja eller en helt vanlig linnekostym i cremevitt hade ju varit en ståndsmässig utstyrsel.
På f&cking LISEBERG. Stället där man hart när behöver galonbyxor och en preventiv stelkrampsspruta för att behålla fräschören efter att ha gnuggat arschlet i sockervaddsinfesterade bergochdalbanevagnar.
Allt annat än oöm lekfarsastil blir ju tramsigt.

Amen, iaf om en har yngre barn...
Var där i förra lördagen, klädd i t-shirt/shorts/Sneakers så inget fancy men lyckades ändå förstöra mina beiga shorts på någon jävla oljefläck. Så borde kört de fulare mörka såhär i efterhand...

Förövrigt är Liseberg sjukt bra. Det kostar sin slant en dag med två vuxna och två barn plus åkpass, inträde, godishjul, mat etc. men tiden går fort och var enkelt gå hela dagen där (10.30-22.50 därinne) :)

Senast ändrad:
Inviger kavajen idag.

Kavaj: bergberg
Skjorta: barba
Slips: bergberg
Byxor: incotex
Skor: EG Chelsea

mnHlq5s.jpg

Inviger kavajen idag.

mnHlq5s.jpg
FAsen vad jobbar man med när man kan glida omkring sådär...min erfarenhet är att nästan alla kontorsjobb numera innbär slackertema. jo jag vet att man kan klä sig snyggt ändå och inte behöver följa strömmen men tyvärr får man uppförsbacke i många fall har jag märkt trots att man beter sig som en normal person i övrigt.

76 känns långt för en 48, men iofs bra, bara förvånande
Har en Caruso som är drygt 73-74, och känns lika lång, så de kanske mäter annorlunda. Känns bra på mig iaf, så oavsett längd är den ok!

FAsen vad jobbar man med när man kan glida omkring sådär...min erfarenhet är att nästan alla kontorsjobb numera innbär slackertema. jo jag vet att man kan klä sig snyggt ändå och inte behöver följa strömmen men tyvärr får man uppförsbacke i många fall har jag märkt trots att man beter sig som en normal person i övrigt.

Så är det. Folk har kommenterat nån gång, men det är bara att va trevlig och svara nåt kul. De flesta här har en tshirt med svettfläckar, men det är inte riktigt jag.

Tack för input! Inredningen får framförallt sambon ta åt sig äran för ;)
Tror jag behåller jackan och främst använder den sen vår/tidig höst/svala sommarkvällar.
Tycker dessutom den gör sig bäst uppknäppt.
Utifrån de bilderna är kvalificeringen in till ”Den stora inrednings- och designtråden” lätt avklarad. Välkommen! :)

Inviger kavajen idag.

mnHlq5s.jpg
Redigt bra kavaj! Fina slag.
Byxorna tycker jag förefaller sig vara lite för casual för att bäras till den kavajen dock, framförallt med tanke på att du bär kavajen med slips och med ett par utomordentligt snygga och välputsade skor! Pressveck hade inte suttit fel! :)

Vart finnes byxor med högre midja men till budgetpris? Jag har letat som en tok men ej kommit över något som är prissatt enligt min budget. I bomull eller linne, gärna vita men även andra kulörer är av intresse. Jag har tittat på Suitsupply men i ärlighetens namn så tycker jag de ändå är lite dyra. Letar snarare efter byxor för max 600-700kr. Om det finns spännen på sidan är det ett plus! Tacksam för minsta lilla tips :)
Har du testat HM? Jag sprang runt och letade linnebyxor för några år sedan. Till sist gick jag in på HM och se, där fanns de jag letat efter för 300 kr/st. Gör ett försök. Kan säga att dessa linnebyxor är fortfarande mina mest använda sommarbyxor.

Har du testat HM? Jag sprang runt och letade linnebyxor för några år sedan. Till sist gick jag in på HM och se, där fanns de jag letat efter för 300 kr/st. Gör ett försök. Kan säga att dessa linnebyxor är fortfarande mina mest använda sommarbyxor.

De är skitbra och man slipper vara rädd om dem, men verkar vara tokslut? Nu finns bara de bylsiga jutesäckarna kvar, breda som tält..?

De är skitbra och man slipper vara rädd om dem, men verkar vara tokslut? Nu finns bara de bylsiga jutesäckarna kvar, breda som tält..?
Det är dags för ett besök igen. Jag har inte varit på HM sen dess så jag har skitdålig koll. Jag minns att det vart svårt att hitta vanliga linnebyxor. Det kanske är samma sak nuförtiden. Tur jag köpte flera par.

Tillbaka
Topp