• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Köpte en linneskjorta från bergberg som jag måste säga jag är ganska besviken av. Deras s.k. tailoring tycker jag om, och passar mig bra, men skjortorna är nog inget för mig. Konstig passform över lag, känns som jag ständigt bråkar med den. Blir nog inget mer sånt där ifrån. Kavajer, byxor och slipsar räcker.

Köpte en linneskjorta från bergberg som jag måste säga jag är ganska besviken av. Deras s.k. tailoring tycker jag om, och passar mig bra, men skjortorna är nog inget för mig. Konstig passform över lag, känns som jag ständigt bråkar med den. Blir nog inget mer sånt där ifrån. Kavajer, byxor och slipsar räcker.
Köpt deras Francis modell, hur nöjd som helst. Inte vågat mig på deras mindre påkostade linjer av skjortor.

Fick hem dessa igår, från Skolyx. Var lite av en chansning men känns oväntat bra, speciellt med tanke på det rimliga priset - 999 kr. Trött på att lägga flera tusen på sneakers som ändå bara är fräscha en sommar (typ Common Projects, C-QP etc)...

A834B5D2-028C-4D6B-AF88-89CCEFF0BEDA.jpeg

Fick hem dessa igår, från Skolyx. Var lite av en chansning men känns oväntat bra, speciellt med tanke på det rimliga priset - 999 kr. Trött på att lägga flera tusen på sneakers som ändå bara är fräscha en sommar (typ Common Projects, C-QP etc)...

Riktigt fina! Och jag håller med dig. De enda sneakers jag haft som hållit över tid är Buttero och (faktiskt) Prada. Buttero tog rätt lång tid att gå in dock och Prada är stört dyra.

Har du testat HM? Jag sprang runt och letade linnebyxor för några år sedan. Till sist gick jag in på HM och se, där fanns de jag letat efter för 300 kr/st. Gör ett försök. Kan säga att dessa linnebyxor är fortfarande mina mest använda sommarbyxor.
Ja de har jag testat, tror jag, om de var i mer kostym-stuk? De satt alldeles för tajt om låren tyvärr! :(
Tack för tips!

Ja de har jag testat, tror jag, om de var i mer kostym-stuk? De satt alldeles för tajt om låren tyvärr! :(
Tack för tips!
Det är inte samma. De här är mer av jeanstyp men vida och luftiga utan att vara säckiga. Det kanske fanns fler färger, men jag köpte ett par svarta och ett par vita. Tro det eller ej, men de vita är fortfarande som nya utan en enda fläck. De är av ett linne som tål 60 grader i tvättmaskin och det gör sitt till för att hålla dem riktigt vita.

Om nån har vägarna förbi Florens så körde the Mall igång sin rea idag. Va jag och 1 234 675 asiater. Kön till Guccis enda outlet-butik var 350 meter(!) lång.

Men priserna är rätt trevliga. Köpte en mocka-jacka från Lanvin till över 80% rabatt.

Fler bilder på dem? Har klurat rätt mkt på färgen.

Mörka de såg ut! Ser mycket ljusare ut på deras bilder?
Mina vita i skinn har hållt helt ok. Har spöat dom hårt ute på krogen etc

Någon som kan tipsa om gubbkeps(flatcap)? Vad bör man satsa på för färg och mönster för att få det att gå ihop med ens vanliga klädsel? Och med vanlig klädsel menar jag färger så som marinblå, grön, grå te x.

Stetson verkar göra fina kepsar.

Någon som kan tipsa om gubbkeps(flatcap)? Vad bör man satsa på för färg och mönster för att få det att gå ihop med ens vanliga klädsel? Och med vanlig klädsel menar jag färger så som marinblå, grön, grå te x.

Stetson verkar göra fina kepsar.
Stetson och Lock Co Hatters.

Jag har en i linne, i färgen tobacco. Den fungerar till det mesta för min del. Som komplement skulle jag gärna ha en i blå linne sommartid.

E69BB7A9-717A-431C-8393-3AD3D9A97BFE.jpeg

Gränsen är hårfin för vad som fungerar och inte fungerar. Mitt tips är definitivt att prova i butik.

Stetson och Lock Co Hatters.

Jag har en i linne, i färgen tobacco. Den fungerar till det mesta för min del. Som komplement skulle jag gärna ha en i blå linne sommartid.

E69BB7A9-717A-431C-8393-3AD3D9A97BFE.jpeg

Gränsen är hårfin för vad som fungerar och inte fungerar. Mitt tips är definitivt att prova i butik.
Vars hittar man sådana? Är rädd att de ej finns att prova nära där jag bor..

Modellnamn?

Det är inte samma. De här är mer av jeanstyp men vida och luftiga utan att vara säckiga. Det kanske fanns fler färger, men jag köpte ett par svarta och ett par vita. Tro det eller ej, men de vita är fortfarande som nya utan en enda fläck. De är av ett linne som tål 60 grader i tvättmaskin och det gör sitt till för att hålla dem riktigt vita.
Okej, tack för infon, då går jag förbi H&M Man imorrn och kikar! :)

Vad heter sådana ”remmar/spännen” som håller fast skjortan? De sätts på typ låren. Är det någon er som har det, är ni nöjda? Var kan man köpa det? Online eller inne i city i Stockholm.

Tillbaka
Topp