Pröva med ryska adidas sidan. Adidias.ruVar hittar man adidas dress att handla? Antog att det skulle vara lätt att hitta men ingen butik verkar ha hela set?
@almeyero
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pröva med ryska adidas sidan. Adidias.ruVar hittar man adidas dress att handla? Antog att det skulle vara lätt att hitta men ingen butik verkar ha hela set?
@almeyero
Köpt deras Francis modell, hur nöjd som helst. Inte vågat mig på deras mindre påkostade linjer av skjortor.Köpte en linneskjorta från bergberg som jag måste säga jag är ganska besviken av. Deras s.k. tailoring tycker jag om, och passar mig bra, men skjortorna är nog inget för mig. Konstig passform över lag, känns som jag ständigt bråkar med den. Blir nog inget mer sånt där ifrån. Kavajer, byxor och slipsar räcker.
Filip II var denna. Visste inte de hade olika linjer, det mesta såg ganska likt ut.Köpt deras Francis modell, hur nöjd som helst. Inte vågat mig på deras mindre påkostade linjer av skjortor.
Hur var dom i storleken? True to size?Fick hem dessa igår, från Skolyx. Var lite av en chansning men känns oväntat bra, speciellt med tanke på det rimliga priset - 999 kr. Trött på att lägga flera tusen på sneakers som ändå bara är fräscha en sommar (typ Common Projects, C-QP etc)...
Fick hem dessa igår, från Skolyx. Var lite av en chansning men känns oväntat bra, speciellt med tanke på det rimliga priset - 999 kr. Trött på att lägga flera tusen på sneakers som ändå bara är fräscha en sommar (typ Common Projects, C-QP etc)...
Ja de har jag testat, tror jag, om de var i mer kostym-stuk? De satt alldeles för tajt om låren tyvärr!Har du testat HM? Jag sprang runt och letade linnebyxor för några år sedan. Till sist gick jag in på HM och se, där fanns de jag letat efter för 300 kr/st. Gör ett försök. Kan säga att dessa linnebyxor är fortfarande mina mest använda sommarbyxor.
Hur var dom i storleken? True to size?
Riktigt fina! Och jag håller med dig. De enda sneakers jag haft som hållit över tid är Buttero och (faktiskt) Prada. Buttero tog rätt lång tid att gå in dock och Prada är stört dyra.
Francis och Frithiof har tre handgjorda moment, Yoke, Shoulders, och Cuffs. Misstänker att de andra linjerna inte har det då det inte skyltas med de.Filip II var denna. Visste inte de hade olika linjer, det mesta såg ganska likt ut.
Det är inte samma. De här är mer av jeanstyp men vida och luftiga utan att vara säckiga. Det kanske fanns fler färger, men jag köpte ett par svarta och ett par vita. Tro det eller ej, men de vita är fortfarande som nya utan en enda fläck. De är av ett linne som tål 60 grader i tvättmaskin och det gör sitt till för att hålla dem riktigt vita.Ja de har jag testat, tror jag, om de var i mer kostym-stuk? De satt alldeles för tajt om låren tyvärr!
Tack för tips!
280 G var det!Tyget är ju nästan obefintligt, väldigt väldigt tunt och luftigt. Så kan inte tänka mig det väger många gram, skulle gissa 150g/m2. Säg gärna till vad bb återkommer med!
Tack! Nu har jag fler referenspunkter. Det är förhållandevis tungt ändå!280 G var det!
Fler bilder på dem? Har klurat rätt mkt på färgen.Fick hem dessa igår, från Skolyx. Var lite av en chansning men känns oväntat bra, speciellt med tanke på det rimliga priset - 999 kr. Trött på att lägga flera tusen på sneakers som ändå bara är fräscha en sommar (typ Common Projects, C-QP etc)...
Har ett par med, skulle säga att de är lika Loake Kempton, lite mörkare än mina cavandish i polo dock.Fler bilder på dem? Har klurat rätt mkt på färgen.
Annars då? Kvalle?Har ett par med, skulle säga att de är lika Loake Kempton, lite mörkare än mina cavandish i polo dock.
Har ingen erfarenhet av "kvalitesneakers" men skulle säga att för 999:- känns det jävligt prisvärt. Sköna att gå i osv. Sen är det väl designen som skulle ev ligga till fördel till CQP, Sweyd, CP osv (Säkert kvaliten med men där har jag som sagt ingen erfarenhet)Annars då? Kvalle?
Mycket fina!Fick hem dessa igår, från Skolyx. Var lite av en chansning men känns oväntat bra, speciellt med tanke på det rimliga priset - 999 kr. Trött på att lägga flera tusen på sneakers som ändå bara är fräscha en sommar (typ Common Projects, C-QP etc)...
Mörka de såg ut! Ser mycket ljusare ut på deras bilder?Fick hem dessa igår, från Skolyx. Var lite av en chansning men känns oväntat bra, speciellt med tanke på det rimliga priset - 999 kr. Trött på att lägga flera tusen på sneakers som ändå bara är fräscha en sommar (typ Common Projects, C-QP etc)...
Mina vita i skinn har hållt helt ok. Har spöat dom hårt ute på krogen etcAnnars då? Kvalle?
Fler bilder på dem? Har klurat rätt mkt på färgen.
Mörka de såg ut! Ser mycket ljusare ut på deras bilder?
Körde mina på krogen igår, borstade nyss av dom med mockaborste o dom ser rätt ok ut ändå!Mörka de såg ut! Ser mycket ljusare ut på deras bilder?
Mina vita i skinn har hållt helt ok. Har spöat dom hårt ute på krogen etc
Stetson och Lock Co Hatters.Någon som kan tipsa om gubbkeps(flatcap)? Vad bör man satsa på för färg och mönster för att få det att gå ihop med ens vanliga klädsel? Och med vanlig klädsel menar jag färger så som marinblå, grön, grå te x.
Stetson verkar göra fina kepsar.
Vars hittar man sådana? Är rädd att de ej finns att prova nära där jag bor..Stetson och Lock Co Hatters.
Jag har en i linne, i färgen tobacco. Den fungerar till det mesta för min del. Som komplement skulle jag gärna ha en i blå linne sommartid.
Gränsen är hårfin för vad som fungerar och inte fungerar. Mitt tips är definitivt att prova i butik.
Hattbaren i Stockholm och Hepcat i Malmö har bra utbud.Vars hittar man sådana? Är rädd att de ej finns att prova nära där jag bor..
Modellnamn?
Okej, tack för infon, då går jag förbi H&M Man imorrn och kikar!Det är inte samma. De här är mer av jeanstyp men vida och luftiga utan att vara säckiga. Det kanske fanns fler färger, men jag köpte ett par svarta och ett par vita. Tro det eller ej, men de vita är fortfarande som nya utan en enda fläck. De är av ett linne som tål 60 grader i tvättmaskin och det gör sitt till för att hålla dem riktigt vita.
Strumphållare (typ), fast för män?Vad heter sådana ”remmar/spännen” som håller fast skjortan? De sätts på typ låren. Är det någon er som har det, är ni nöjda? Var kan man köpa det? Online eller inne i city i Stockholm.