• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Innan jag går och köper i butik tänkte jag kolla om någon har kostymfodral som bara tar plats? Vet exempelvis att det ingår när man köper kostym på suitsupply. Behöver 2 inför en resa.

Kavajerna kostar väl <5k, så vad tror du :)
Att nån med erfarenhet av dem ska svara och ge användbar info :)?

Edit: gick till butik o klämde o kände lite. Mjäh e väl intrycket. Helt ok om man får det på rea för 2-3k kanske, men annars hoppar jag nog. Kanske även då. Svårt att avgöra om det var limmat eller ej, vilket brukar betyda limmat.

Senast ändrad:
Vad säger expertisen?
Kanske någon cm eller två kort och lite väl hög knäppning imho.
Armlängden är ok, bilden blir lite konstig då jag vrider fram händerna så att det blir enklare att se längden i förhållande till mina armar.
4F176B59-B643-44C9-955A-52EA9D38389D.jpeg

Vad säger expertisen?
Kanske någon cm eller två kort och lite väl hög knäppning imho.
Armlängden är ok, bilden blir lite konstig då jag vrider fram händerna så att det blir enklare att se längden i förhållande till mina armar.
4F176B59-B643-44C9-955A-52EA9D38389D.jpeg
Den är väldigt blå, men jag ser inte det direkt som nåt negativt. Misstänker kameran förstärker det lite också.

Håller med om att knäppningen är aningen hög, vilket det även var på min som jag returnerade. Men jag tycker inte den är så pass hög att det blir fult. Slagen är proportionerliga mot deras längd, så i det stora hela tycker jag det ser bra ut.

Högerärmen ser aningen kort ut, men om du säger det är för du vridit armen så kanske det är ok trots allt.

Det ser ut att dra lite vid knappen också, dubbelkolla så den inte är för tight bara :).

Fick du kostymen för dryga 4-5k så tycker jag nog du gjort ett bra köp.

Den är väldigt blå, men jag ser inte det direkt som nåt negativt. Misstänker kameran förstärker det lite också.

Håller med om att knäppningen är aningen hög, vilket det även var på min som jag returnerade. Men jag tycker inte den är så pass hög att det blir fult. Slagen är proportionerliga mot deras längd, så i det stora hela tycker jag det ser bra ut.

Högerärmen ser aningen kort ut, men om du säger det är för du vridit armen så kanske det är ok trots allt.

Det ser ut att dra lite vid knappen också, dubbelkolla så den inte är för tight bara :).

Fick du kostymen för dryga 4-5k så tycker jag nog du gjort ett bra köp.
Den blå färgen är svår att fånga korrekt.
Den är mörkare än bilden visar.

Blev själv lite förvånad att det ser ut att dra i knappen på bilden. Så känns den inte alls på utan snarare luftig, utan att vara stor.
Intressant ändå att se hur det kan se ut i vissa vinklar när en bild tas med ”1/500 slutare” :)

Funderar ngn dag eller två till om den ska vara kvar. Gillar den mjuka axeln och den är skön på och ganska tunn/luftig, vilket jag gillar.

Försök att fånga färgen bättre
(Ser dock mer svart ut på bilden...hm...svårt. Färgen är imo klassisk navy)
528CF9B9-9370-4712-9A0F-14F7255ECD6A.jpeg

Senast ändrad:
Men du har glömt överkropp? Har svårt att föreställa mig hur en 48-54 ser ut tbh
Glömt skulle jag inte säga, en gång i tiden körde jag mycket friidrott med fokus på sprint samt längd, det tillsammans med att vi har anlag för stora rumpor i familjen gör att den sticker ut lite, så att säga. Låren är inte stora, utan det är rumpan som är problemet.

Just därför skulle jag vilja testa bl a MTM/bespoke då dom torde få till en bra byxa med bra linjer utan att det ser helgalet ut. Men med ett bostadsköp på G måste jag hålla inne på pengarna....

Har ett par kostymbyxor som har bälteshällor, men föredrar side adjusters. Är det möjligt genom skräddare att fixa detta i efterhand? Tänker att det inte bör vara allt för svårt att sprätta bort hällorna och sy på ett par side adjusters, men kanske missar något?

Har ett par kostymbyxor som har bälteshällor, men föredrar side adjusters. Är det möjligt genom skräddare att fixa detta i efterhand? Tänker att det inte bör vara allt för svårt att sprätta bort hällorna och sy på ett par side adjusters, men kanske missar något?
Om inget annat så låter det dyrt. Snarare behåll byxorna, använd ett snyggt bälte någon gång andan faller in och köp ett par med side adjunkters på rea?

Tillbaka
Topp