Jag vill ju ändå kunna använda dem som uddabyxorSprätta hällorna och dra i knappar för hängslen? Om de inte är allt för lösa i midjan dvs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vill ju ändå kunna använda dem som uddabyxorSprätta hällorna och dra i knappar för hängslen? Om de inte är allt för lösa i midjan dvs.
Det har ioförsig alltid ingått eftersom jag har införskaffat byxor från Gabucci.Brukar sy på side adjusters på mina byxor. Royal på sidan av nybrogatan gör det bra, sen är frågan om dem har ditt tyg/spännen osv..![]()
Använd det tyget som blir över vid eventuell kortning av byxan, då är det inga problemDet har ioförsig alltid ingått eftersom jag har införskaffat byxor från Gabucci.
Skulle gissa på kring 350kr om du inte har eget tyg och spänne osv..
Gå dit och fråga och se vad dom kan göra!![]()
Ett par är del av en kostym, och finns inget jag vantrivs mer med än ett bälte. Borde vara billigare än mtm i samma tyg eller tom ett par nya brallor tycker jag
Håller med. Blir ledigare och ledigare med åren. Saknar ett par linnebyxor med skarpa pressveck och loafers till detKanske är konservativ nu, men... Byxorna och skorna på Daniel...?![]()
Byxorna borde han lämna till skräddaren, behöver kortas ned en del. Jag totalt ogillar sneakers till kavaj generellt, men det är populärt numera så...Kanske är konservativ nu, men... Byxorna och skorna på Daniel...?![]()
Är det nån som vet nån svensk butik som säljer såna där skjorthållare man sätter på benet för att hålla skjortan sträckt ned i linningen?
Är det nån som vet nån svensk butik som säljer såna där skjorthållare man sätter på benet för att hålla skjortan sträckt ned i linningen?
Sprang över detta; https://olof1982.com/product/sharp-and-dapper-y-style-shirt-stays
Ingen jag känner något som helst behov av, påminner för mig som gammal hockeyspelare som en damaskhållare![]()
Byxorna borde han lämna till skräddaren, behöver kortas ned en del. Jag totalt ogillar sneakers till kavaj generellt, men det är populärt numera så...
Tror inte ånga får bort lukt. Vädring bör definitivt hjälpa om du låter den hänga ett tag. Ånga brukar ju dock funka fint på skrynklor på kavajer.Vet nån om det går bra att ånga kläder i duschen, som i vanliga fall inte får vattentvättas? Typ kavajer eller vissa linneplagg osv. Hade en linnejacka på mig igår som luktar massa rök nu, så försöker vädra den, och om det inte hjälper, hänga in den i badrummet när jag duschar. Bra eller dålig idé?
Funkar mot skrynkel men troligen inte så bra mot röklukt.Vet nån om det går bra att ånga kläder i duschen, som i vanliga fall inte får vattentvättas? Typ kavajer eller vissa linneplagg osv. Hade en linnejacka på mig igår som luktar massa rök nu, så försöker vädra den, och om det inte hjälper, hänga in den i badrummet när jag duschar. Bra eller dålig idé?
Funkar mot skrynkel men troligen inte så bra mot röklukt.
Däremot att hänga in i ett slutet utrymme (typ garderob) tillsammans med en skål ättika. Det absorberar odörer.
Vädra hjälpte lite, men luktar fortf. Blir ättika över natten!
Tycker kemtvätt är sista utvägen. Plagget är inte smutsigt utan har bara lite rökdoft.Tvätta?
Jag körde 1-2dl i en skål typ.Ett varningens finger om ättika. Jag fick det tipset efter att jag tagit ett begåvat beslut om att låta folk röka inne på en efterfest hos mig. Nyckeln här var ”lite ättika i en skål”. Jag tog en hel del ...
Mycket riktigt försvann röklukten. Men det stank ättika i lägenheten i 3 veckor istället. Var ingen höjdare. Alls.
Jag körde 1-2dl i en skål typ.
Sorry, kör*. Få se imorgon bitti hur det luktar.Hur länge?
Sorry, kör*. Få se imorgon bitti hur det luktar.
Trevliga bilder, Janne! Önskar vi hade fler sådana bilder här i tråden.Blev en Peppy vacay på Österlen
Chinos, web-bälte, seglarpjucks osv
Klassiska preppy märken som RL, Sperry, GH Bass blandat med Incotex, Arket o Acne..
Blev en Peppy vacay på Österlen
Chinos, web-bälte, seglarpjucks osv
Klassiska preppy märken som RL, Sperry, GH Bass blandat med Incotex, Arket o Acne..
Kör.Trevliga bilder, Janne! Önskar vi hade fler sådana bilder här i tråden.
Borde vi starta en ”Outfit of the day-tråd” precis som ”dagens skor-tråd”?Eller räcker det med denna, månntro?
Polarens hus. Då skulle du se insidanSnyggt!!
Helskotta vilket trevligt hus! Ser riktigt rart ut! Är det erat eller hyr ni?![]()