• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Oliver

Cartier
2-Faktor
Behöver återigen hjälp från panelen.
Vad tycker ni om kavajen? Tänkte använda den vid business casuall tillfällen men är lite orolig över att de grova rutorna kan få den att framstå lite ”clownig”. Bra eller anus?
E5DFBA9E-0740-4877-8640-AC773C3436D7.jpeg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Behöver återigen hjälp från panelen.
Vad tycker ni om kavajen? Tänkte använda den vid business casuall tillfällen men är lite orolig över att de grova rutorna kan få den att framstå lite ”clownig”. Bra eller anus?
E5DFBA9E-0740-4877-8640-AC773C3436D7.jpeg
Rutorna är det inget fel på, personligen gillar jag ett kortare avstånd mellan knäppning och byxmidja, men säger kör på kavajen! :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jag tycker den var riktigt schysst.
Blir nog till att jag testar den även med ett par beiga byxor och överväger en gång till :) (dem jag har på bilden grön-beiga)

Rutorna är det inget fel på, personligen gillar jag ett kortare avstånd mellan knäppning och byxmidja, men säger kör på kavajen! :)
Tack för åsikten! :)
Ser nu i efterhand att jag inte dragit upp byxorna ordentligt (pinsamt). Ska nog åka dit igen och testa med andra byxor :)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Första gången jag beställt från Mr Porter.
Några timmar efter beställning kom det här mailet:
A small amount of less than 1.00 EUR has been credited to your MASTERCARD card 5xxxxxxxxxxx1234.

To verify card ownership, please follow these steps:

1. Allow 24-48 hours for the amount to appear in your account. This can vary depending on your payment provider.

2. Check your online statement or call your bank to find out the exact value of the deposit.

3. Confirm the exact amount with us by calling Customer Care or simply responding to this email.


Har aldrig råkat ut för det förut hos ngn annan handlare och blev lite fundersam. Beloppet för varan är reserverad och mitt kort är normalt låst för handel och måste öppnas, mao blir det lite intressant hur dem tänkte lösa detta?
Någon med erfarenhet ifrån MrPorter om detta är normalt?
 
Första gången jag beställt från Mr Porter.
Några timmar efter beställning kom det här mailet:
A small amount of less than 1.00 EUR has been credited to your MASTERCARD card 5xxxxxxxxxxx1234.

To verify card ownership, please follow these steps:

1. Allow 24-48 hours for the amount to appear in your account. This can vary depending on your payment provider.

2. Check your online statement or call your bank to find out the exact value of the deposit.

3. Confirm the exact amount with us by calling Customer Care or simply responding to this email.


Har aldrig råkat ut för det förut hos ngn annan handlare och blev lite fundersam. Beloppet för varan är reserverad och mitt kort är normalt låst för handel och måste öppnas, mao blir det lite intressant hur dem tänkte lösa detta?
Någon med erfarenhet ifrån MrPorter om detta är normalt?
Nordea? Ett jävla klydd varje gång.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Första gången jag beställt från Mr Porter.
Några timmar efter beställning kom det här mailet:
A small amount of less than 1.00 EUR has been credited to your MASTERCARD card 5xxxxxxxxxxx1234.

To verify card ownership, please follow these steps:

1. Allow 24-48 hours for the amount to appear in your account. This can vary depending on your payment provider.

2. Check your online statement or call your bank to find out the exact value of the deposit.

3. Confirm the exact amount with us by calling Customer Care or simply responding to this email.


Har aldrig råkat ut för det förut hos ngn annan handlare och blev lite fundersam. Beloppet för varan är reserverad och mitt kort är normalt låst för handel och måste öppnas, mao blir det lite intressant hur dem tänkte lösa detta?
Någon med erfarenhet ifrån MrPorter om detta är normalt?
Vet inte vad det är för korttyp som kan ställa till det men förstår att handlare måste köra så mycket säkerhet de bara kan. Sjukt att handlare är ansvariga för scammade kort fast all info är ifylld rätt. Kortleverantörerna står utan risk.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Ah ok. Har haft så mkt problem med såna saker att jag inte orkar handla från utlandet mer.
Förståligt:(
Visserligen bra att det ger kunden skydd men det borde ligga hos kortbolaget att hantera och gör ju även så då
mitt kort är låst och måste öppnas för köp, om det inte sker via sajter som är anslutna till MC SecureCode eller Verified by Visa och då mha BankID verifiering.
 

Falken

Panerai
Finns det några (ben)vita brallor som inte är så satans genomskinliga eller ska det se ut såhär? Suitsupply jort på denna bild.
9132E913-4B38-4B86-9711-149CE7F67702.jpeg
 
D

Deleted member 5780

Guest
Ja grövre typ köper jag. Men ändå lite märkligt att en sån stor tillverkare gör byxor med ett så pass genomskinligt tyg...
Äsch, det är ju inne med string. Ett par svarta och så de där dambyxorna ovanpå, så är du redo att beträda dansgolvet.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
D

Deleted member 5780

Guest
Vad tycker du om vita linneskjortor typ? Dom är också rätt så genomskinliga.
Bjuder hellre på en glimt av en bröstvårta än de nedre juvelerna.
Och ljus skjorta tycker jag är betydligt schysstare än kadettbrallor. Men det kanske är för att jag har tre småbarn och knappt skulle hinna hemifrån innan det ser ut som att jag a) ramlat i en burk lingonsylt eller b) skitit på mig.
 
Topp