• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag knep ett par AS Cambridge i navy på sommar-rean på afinepairofshoes tidigare i sommar. De är också svartare än på bild och jag är mycket nöjd före användning. Visst, mahogany-varianten kanske är snyggare på dessa, men jag ville bryta av med något annat och tycker att mörkt blå skor är riktigt trevligt.
https://www.afinepairofshoes.co.uk/...ce-asc/products/alfred-sargent-cambridge-navy
Riktigt snyggt! What's not to like? (Och @Carlf får inte svara!:D)
cambridge-navy8.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Med så mycket inspirations bilder blir man sugen på blått! Några rekommendationer på höst/slask känga i budget sortimentet mellan myrqvist upp till loake 1880?
Mycket bra! Vi blir fler och fler som gillar blåa skor!
Carlos Santos Patina Service från SkoAB ligger inom budget. Vill du sträcka dig något till har Tricker´s en del blåa boots också. T ex denna från End clothing.:
29-03-2018_end_xtrickersaxtontoecapboot_navycalf_m7770-nvyc_th_1.jpg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Mycket bra! Vi blir fler och fler som gillar blåa skor!
Carlos Santos Patina Service från SkoAB ligger inom budget. Vill du sträcka dig något till har Tricker´s en del blåa boots också. T ex denna från End clothing.:
29-03-2018_end_xtrickersaxtontoecapboot_navycalf_m7770-nvyc_th_1.jpg
Man blir ju allt mer sugen på att sträcka budgeten :) får bli att kika på Santos i första hand. Tackar för tipsen!
 

kalufsen

Panerai
Använder aldrig slips men när jag gör det så safeas det alltid med en grenadine vilket känns tråkigt. Vilken skulle ni föredra (om någon) till ett bröllop där klädsel kommer att vara mörkblå kostym / Vit Skjorta?

Gillar tanken att bära en ljusare slips istället för safe med blått, vinrött, grönt men har ni förslag så gärna, men då i printad silk.

Alla bilder är skamlöst tagna från BergBerg.

1.

4.jpg

2.
3.jpg

3.
2.jpg

4.
1.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Använder aldrig slips men när jag gör det så safeas det alltid med en grenadine vilket känns tråkigt. Vilken skulle ni föredra (om någon) till ett bröllop där klädsel kommer att vara mörkblå kostym / Vit Skjorta?

Gillar tanken att bära en ljusare slips istället för safe med blått, vinrött, grönt men har ni förslag så gärna, men då i printad silk.

Alla bilder är skamlöst tagna från BergBerg.

1.

4.jpg

2.
3.jpg

3.
2.jpg

4.
1.jpg
https://bergbergstore.com/products/handrolled-medallion-madder-silk-tie-burgundy-blue-mustard-green Köpte själv denna för exakt samma ändamål och är sjukt nöjd! :)

Annars hade jag nog valt nr 2 eller 3. :)
Ties-Madder-Medallion-Blue-Silk-Berg_Berg-1_2880x3998_crop_center.jpg
 

hannes

Omega
Använder aldrig slips men när jag gör det så safeas det alltid med en grenadine vilket känns tråkigt. Vilken skulle ni föredra (om någon) till ett bröllop där klädsel kommer att vara mörkblå kostym / Vit Skjorta?

Gillar tanken att bära en ljusare slips istället för safe med blått, vinrött, grönt men har ni förslag så gärna, men då i printad silk.

Alla bilder är skamlöst tagna från BergBerg.

1.

4.jpg

2.
3.jpg

3.
2.jpg

4.
1.jpg
#2 eller #4, enligt mig är en slips med inslag av orange en svårslagen kombo tillsammans med en blå kostym!
 

Zingo

Rolex
Använder aldrig slips men när jag gör det så safeas det alltid med en grenadine vilket känns tråkigt. Vilken skulle ni föredra (om någon) till ett bröllop där klädsel kommer att vara mörkblå kostym / Vit Skjorta?

Gillar tanken att bära en ljusare slips istället för safe med blått, vinrött, grönt men har ni förslag så gärna, men då i printad silk.

Alla bilder är skamlöst tagna från BergBerg.

1.

4.jpg

2.
3.jpg

3.
2.jpg

4.
1.jpg
Gillar 4:an. :)

Edit: BTW kör Ströms 60% på slipsar om nytt behövs.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Aha, de stängs alltså inte med sidoknappar utan side adjusters? Bra brallor i övrigt?

Vilka köpte du?
Vet inte riktigt vad du menar med sidoknappar men det är knäppningen som du ser på bilden, sedan frivilligt med side adjusters! Jag pendlar oerhört mycket i vikt så för mig blir side adjusters avgörande. Inte använt dem än under en hel dag men spontana intrycket, jäkligt bra. Du kan ju förvisso få en MTM-bralla från de billigare aktörerna för samma peng.
medium.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite nya plagg i garderoben. H&M pike (fynd för 50kr), A days match overshirt (kan nog bli en grön twill med) och jacka (med ful fågel, sprätta bort)...
B9163075-10E3-40C8-91CA-EBC7BA1A2FFB.jpeg

Något osäker på jackan men för några hundra och perfekt passform så, samt en fördel kontra min Barbour Duke är att klockorna iaf går under ärmslutet :rolleyes:
 
Vet inte riktigt vad du menar med sidoknappar men det är knäppningen som du ser på bilden, sedan frivilligt med side adjusters! Jag pendlar oerhört mycket i vikt så för mig blir side adjusters avgörande. Inte använt dem än under en hel dag men spontana intrycket, jäkligt bra. Du kan ju förvisso få en MTM-bralla från de billigare aktörerna för samma peng.
medium.jpg
Tack!

Precis den färgen jag kikade på. Lite brun/beige/grå?

Edit:
Var för ivrig, så beställde ett par.
 
Senast ändrad:
Tips mottages :)

Skall bära en marinblå kostym med ett par bruna Loake snörskor med matchande bälte.
Tänkt bära en vit eller ljusblå skjorta.


Vilken färg/bredd/mönster på slipsen tycker ni jag ska köra?
Länka gärna bild :)
 
Tips mottages :)

Skall bära en marinblå kostym med ett par bruna Loake snörskor med matchande bälte.
Tänkt bära en vit eller ljusblå skjorta.


Vilken färg/bredd/mönster på slipsen tycker ni jag ska köra?
Länka gärna bild :)
Ljusblå skjorta imo, av de två.

Ta en slips med matchande bredd till dina slag på kavajen.

De mesta i färgväg fungerar, röd/brun/orange är snygga kombinationer imo.
 

Roxen

Cartier
Tjenare grabbar!

Har en mockarock med foder och slag/krage i fårskinn. Efter några års användning behövs en tvätt samt att slagen ”krullat” sig något, dvs de ligger inte dikt an bröstet.

Var i Sthlm kan jag lämna in denna för tvätt? Var förbi lokala kemgubben men han tog inte emot. Kom gärna med tips! Toppen vore om vederbörande även kunde flytta in knapparna pga tappat i vikt.

Thanks!
 
Topp