Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu till nästa bekymmer. Kör man på en blå eller beige?Funderar på en Mac till hösten: https://www.privatewhitevc.com/ventile-mac.html?colourway=272#
Har nån erfarenhet av den?
Nu till nästa bekymmer. Kör man på en blå eller beige?
Eller en grön...Nu till nästa bekymmer. Kör man på en blå eller beige?
Alla färger är väldigt snygga, men jag tror blå är mest användbar? Men grön är roligare... Väldigt velig just nu...Eller en grön...
Blå är absolut mest safe.Alla färger är väldigt snygga, men jag tror blå är mest användbar? Men grön är roligare... Väldigt velig just nu...
Mörkbruna ögon och hår. Tror det mesta går ganska bra.Blå är absolut mest safe.
Men om man som jag själv har dussinet blå kostymer/byxor kan det vara najs att bryta av.
Du får fråga en dam vilken färgton som går bäst till dina ögon och hår![]()
Ser lite stor ut.Behöver hjälp! Hur sitter denna kavajen. För stor? Funkar? Tog bilder från lite olika vinklar..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aningen storBehöver hjälp! Hur sitter denna kavajen. För stor? Funkar? Tog bilder från lite olika vinklar..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är ju inte bedrövligt, men man ser ju den är nån storlek för stor. Den hade behövt sys in en aning och ärmarna kortas lite, men du klarar dig nog en afton.
Tack! Kanske funkar någon gång då. Jag köpte den lite på chans och har inte lagt några större summor på den så.Det är ju inte bedrövligt, men man ser ju den är nån storlek för stor. Den hade behövt sys in en aning och ärmarna kortas lite, men du klarar dig nog en afton.
Den är ju aningen stor i axlarna med, så kanske inte supervärt att lägga några större summor om du frågar mig.
Förstår skepsisismen men det kan funka.Blå skor är snyggt.
Om de är fulldämpade löparskor med kontraster i typ neongrönt.
Förstår skepsisismen men det kan funka.
Jag själv ett par mörkt mörkt blå chukka i cordovan från Carmina. Ska dock betonas att de verkligen är midnattsblå (klart mörkare än de skor som ML la upp bilder på). Midnattsblått tyg upplevs som svartare än svart, detsamma gäller skor. Skorna upplevs alltså inte primärt som blå skor, utan mer som svarta men med en extra lyster.
Har ingen bild på mina chukkas tillgänglig men lägger upp en från nätet på ett annat par i navy cordovan från Carmina.
![]()
Jag tycker den ser alldeles för stor ut, men det bör du skita i om du trivs med den!Behöver hjälp! Hur sitter denna kavajen. För stor? Funkar? Tog bilder från lite olika vinklar..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så klart en individuell bedömning.De där var superfina, men jag upplever de som klart blå. Inte svarta![]()
Den vänstra skon ser definitivt blå ut och den högre mörk blå.Förstår skepsisismen men det kan funka.
Jag själv ett par mörkt mörkt blå chukka i cordovan från Carmina. Ska dock betonas att de verkligen är midnattsblå (klart mörkare än de skor som ML la upp bilder på). Midnattsblått tyg upplevs som svartare än svart, detsamma gäller skor. Skorna upplevs alltså inte primärt som blå skor, utan mer som svarta men med en extra lyster.
Har ingen bild på mina chukkas tillgänglig men lägger upp en från nätet på ett annat par i navy cordovan från Carmina.
![]()
Jepp skorna är blå.Den vänstra skon ser definitivt blå ut och den högre mörk blå.
Ska jag vara ärlig så tycker jag tycker den är för stor. I vissa fall kan man rädda en billig kavaj genom att bara flytta in knappen vi bröstet, men den där skulle behöva flera(många) andra ändringar. Gjort misstaget själv flera gånger och chansat på att köpa en prisvärd kavaj på nätet.Behöver hjälp! Hur sitter denna kavajen. För stor? Funkar? Tog bilder från lite olika vinklar..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jepp skorna är blå.
Inser nu att det går att feltolka mitt inlägg som om det handlar om huruvida skorna på bilden ser blå eller svarta ut. Syftet var att visa att det finns skor i en mörkare nyans än de ML la upp, och som ger ett helt annat intryck. Alltså att det är skillnad på blå och blå skor.
Kan tillägga att mina skor ser svartare ut än de på bilden. Den blå färgen var mörkare från början sedan använder bara svart cream när jag putsar dem.Det skulle vara intressant om det gick att få till en så mörk blå att den i det närmaste var svart. Tror det kan bli svårt men det hade onekligen varit en ball färg.
Tycker också den ser stor ut. Nederdelen av kavajen sticker ut onormalt mycket.
Skulle nog säga att de skor jag la upp bilder på så är de flesta mörkare IRL än på bild. Men fortfarande tydligt mörkblåa. (Ofta är det en rejäl skillnad hur de upplevs om det är dagsljus eller mörkt.) Mörkblåa skor är enligt min mening väldigt underskattat, betydligt snyggare än svart, och en färg som funkar till det mesta (till skillnad från svarta skor). Obegripligt att det inte finns fler herrskor i denna perfekta färg?!?!Förstår skepsisismen men det kan funka.
![]()
Skulle nog säga att de skor jag la upp bilder på så är de flesta mörkare IRL än på bild. Men fortfarande tydligt mörkblåa. (Ofta är det en rejäl skillnad hur de upplevs om det är dagsljus eller mörkt.) Mörkblåa skor är enligt min mening väldigt underskattat, betydligt snyggare än svart, och en färg som funkar till det mesta (till skillnad från svarta skor). Obegripligt att det inte finns fler herrskor i denna perfekta färg?!?!
Snygga Carmina btw!![]()