Zingo
Silver
Tips mottages
Skall bära en marinblå kostym med ett par bruna Loake snörskor med matchande bälte.
Tänkt bära en vit eller ljusblå skjorta.
Vilken färg/bredd/mönster på slipsen tycker ni jag ska köra?
Länka gärna bild![]()
![Hilarious :hilarious: :hilarious:](/styles/baisik/xenforo/smilies/hilarious.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tips mottages
Skall bära en marinblå kostym med ett par bruna Loake snörskor med matchande bälte.
Tänkt bära en vit eller ljusblå skjorta.
Vilken färg/bredd/mönster på slipsen tycker ni jag ska köra?
Länka gärna bild![]()
lufta, steama, vodka+vattenTips på att få bort svettlukt från armhålorna på en kavaj? Det är bara om man luktar nära inifrån, men otrevligt ändå. Spraya lite ättikablandning på?
Citerar dig då verkar kunnig, fungerar även denna variant på tröjor/övertröjor i material som inte funkar i tvättmaskinen?lufta, steama, vodka+vatten
I den ordningen
Citerar dig då verkar kunnig, fungerar även denna variant på tröjor/övertröjor i material som inte funkar i tvättmaskinen?
Tips på att få bort svettlukt från armhålorna på en kavaj? Det är bara om man luktar nära inifrån, men otrevligt ändå. Spraya lite ättikablandning på?
Har alltid själv kört på att vila kavajen och ånga den innan jag vädrar den. Så har jag fått ut mild svettlukt iallafallJag har problem med överdriven svettning och har nog testat alla hursmorsknep som finns (inkl kemtvätt).
Vodka, ättika, frysning med flytande kväve, febreeze, läkarsprit och allt annat som kan tänkas hjälpa har tyvärr inte gjort någon markant skillnad. Har i efterhand lärt mig att alltid låta kavajen vila minst 3-4 dagar mellan användningar samt vädra så ofta tillfället ges. Har även köpt cederträ-galgar till alla mina kavajer med förhoppningen att det kan vara ett proaktivt sätt att bli av med lukten.
Jag valde därmed att slänga/ge bort alla mina kavajer som luktade. Mycket bättre att lägga ner lite pengar på nya kavajer än att vara ihågkommer som ”han som luktar lite unket”.
Så min rekommendation är att du lägger ner energi på att hitta en ny kavaj istället för att få bort lukten(om du mot förmodan hittar något mirakulöst medel som löser problemet så får du gärna säga till så bjuder jag på bärs)
![]()
Mina väntar på ICA!Bild på Rota--byxorna!
![]()
Citerar dig då verkar kunnig, fungerar även denna variant på tröjor/övertröjor i material som inte funkar i tvättmaskinen?
Borde inte vara några problem. Och som @POO sa så går egentligen allt att tvätta, men det är centrifugering som är det farliga. Plus alla färger är inte vattenfasta, så man får va försiktig.Allt går att tvätta. Om inte i maskin så för hand. Vodka+vatten funkar bättre om man adderar is och kanske lite citron.
[QUOTE="Lindrian, post: 2458Allt går att tvätta. Om inte i maskin så för hand. Vodka+vatten funkar bättre om man adderar is och kanske lite citron.
Vad är det för piké som inte tål vattentätt enligt tvättrådet? Personligen skulle jag dra mig för att köpa plagg som sitter närmast kroppen och inte går att köra i tvättmaskin/handtvätt.Tyvärr är det en piké som är för långt gången för att vädras, har försökt :/ Men känns nog som att man får ta läsa på lite angående tvättning. Om det fungerar att köra i tvättmaskinen utan centrifugeras så blir det perfekt då jag redan börjat köra byxorna utan centrifug då kan man slänga in den där![]()
Visst känns det som en självklarhet!Vad är det för piké som inte tål vattentätt enligt tvättrådet? Personligen skulle jag dra mig för att köpa plagg som sitter närmast kroppen och inte går att köra i tvättmaskin/handtvätt.
kan du ta en bild på tvättanvisningarna?Visst känns det som en självklarhet!Men som både nybörjare och sådan som är eftersmart så lär man sig av att göra misstag
Men den ska säkert tåla vattentätt det var väl det diffusa svaret av säljaren som gjort att man inte löst detta än. Fick något med svar att enbart lufta och tvättmaskin var en dålig idé.
Ska kolla, men efter att jag letat vid tidigare tillfälle och inte hittat någon lapp så hängde jag undan den och försökte glömma denkan du ta en bild på tvättanvisningarna?
Söker lite tips angående skjortor, hoppas det är okej här?
Tyvärr var jag ingen vinnare i genlotteriet då jag inte blev längre än 171 cm (skoja inte om den där sista centimetern, den är viktig). Dessutom måste jag ha enormt korta armar. Har mätt lite på mig själv och jag behöver runt 16" i kragen, ärmarna behöver vara runt 30-31". Problemet blir alltså att allt som oftast blir skjortan VÄLDIGT lång (vilket iofs spelar mindre roll, men det känns som att det blir lite konstiga proportioner) samt att ärmarna alltid är superlånga.
Har hittills inte lyckats hitta någon skjorta som sitter bra, och knappt ens hyfsat okej, direkt från hyllan. Testat alla möjliga märken, storlekar etc. Finns det ens? Är det bara inse att man måste måttbeställa alt. skrädda alla skjortor?
På grund av det här så använder jag väldigt sällan skjorta, vilket är lite tråkigt. Så, finns det någon kortvuxen stackare (långa går också bra) här som har några tips?
Är inte heller någon jätte. Borde inte vara några större svårigheter att hitta en skjorta som sitter någorlunda bra på kroppen, sedan är det väl bara att korta ärmarna. Förutsatt du kör skjortan instoppad, då syns det inte speciellt om den skulle vara lång. Så kör jag. Annars tycker jag Shirtonomy är vettiga.Söker lite tips angående skjortor, hoppas det är okej här?
Tyvärr var jag ingen vinnare i genlotteriet då jag inte blev längre än 171 cm (skoja inte om den där sista centimetern, den är viktig). Dessutom måste jag ha enormt korta armar. Har mätt lite på mig själv och jag behöver runt 16" i kragen, ärmarna behöver vara runt 30-31". Problemet blir alltså att allt som oftast blir skjortan VÄLDIGT lång (vilket iofs spelar mindre roll, men det känns som att det blir lite konstiga proportioner) samt att ärmarna alltid är superlånga.
Har hittills inte lyckats hitta någon skjorta som sitter bra, och knappt ens hyfsat okej, direkt från hyllan. Testat alla möjliga märken, storlekar etc. Finns det ens? Är det bara inse att man måste måttbeställa alt. skrädda alla skjortor?
På grund av det här så använder jag väldigt sällan skjorta, vilket är lite tråkigt. Så, finns det någon kortvuxen stackare (långa går också bra) här som har några tips?
Vad innebär deras MTO?Jag är själv också runt 170 cm lång och upplever ett problem liknande ditt. Kör MTO Stenströms som jag varit väldigt nöjd med. Typ en hundring över RTW pris. Mazzarelli har jag ett par skjortor från som också varit hyfsade i ärmen rakt från hylla. Så det skulle i såfall vara mina tips!
Kika Shirtonomy!Söker lite tips angående skjortor, hoppas det är okej här?
Annars tycker jag Shirtonomy är vettiga.
Kika Shirtonomy!
Mycket bättre. TS är rena skräpet, enligt mig.Hur är Shirtonomy kontra Tailor Store? Någon som testat båda?
Det jag har gjort är att kortat ärmlängd, ändrat till slät plakett, ändrat manschetter, knappar, kragar samt kortat längden på skjortan. Vet inte om det finns så mycket fler möjligheter. Man utgår från en modell och storlek och bestämmer tyg och gör sedan ändringar som ovan beskrivits.Vad innebär deras MTO?
Hur nöjd som helst! Bara körHur är Shirtonomy kontra Tailor Store? Någon som testat båda?
Ska det drickas när man tvättar eller ska man tvätta med det?Allt går att tvätta. Om inte i maskin så för hand. Vodka+vatten funkar bättre om man adderar is och kanske lite citron.
Både och. Och sen om det bara tar delar av svettdoften luktar man svettig a-lagare.Ska det drickas när man tvättar eller ska man tvätta med det?![]()
Shirtotonomy är mycket bättre. Synd bara att de inte har några tjockare Oxford tyger.Hur är Shirtonomy kontra Tailor Store? Någon som testat båda?
Har faktiskt köpt två just casual button down från CT men får inte storleken att lira alls tyvärr.Shirtotonomy är mycket bättre. Synd bara att de inte har några tjockare Oxford tyger.
Tailorstore är värdelöst, MTM utan precisionen. De har alldeles för höga toleranser för att ens få anses vara MTM enligt mig. Synd för jag föredrar deras oxford tyger över Shirtotonomy.
Charles Tyrwitt är min favorit än så länge när det gäller ”budget” skjortorUtgår endast utifrån mig själv här dock, dvs Casual button down skjortor.
Min enda åsikt är att de har världens i särklass fulaste logga, alla kategorier.Har rensat och sorterat i garderoben har lite kläder som är helt nya med tags bl.a. Lyle & Scott (mest helt nya oanvända pikéer). Körde mycket L&S förr (20-25 årsåldern), är nu 31. Känner nu att märket är lite för ungdomligt och funderar på att sälja av allt. Vad har ni får åsikter om Lyle & Scott? Märket generellt, kvalité etc.
Om kläderna passar och du gillar färg/design/etc så ser jag ingen mening med att göra sig av med nåt för märkets skull.Har rensat och sorterat i garderoben har lite kläder som är helt nya med tags bl.a. Lyle & Scott (mest helt nya oanvända pikéer). Körde mycket L&S förr (20-25 årsåldern), är nu 31. Känner nu att märket är lite för ungdomligt och funderar på att sälja av allt. Vad har ni får åsikter om Lyle & Scott? Märket generellt, kvalité etc.