• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Fyndade på rea i somras..en grön K jacket från Boglioli..tyvärr i bomull så blir lite veck. Brukar annars föredra deras ull o lin.
Är egentligen 2-3cm som kunde kortas i ärmen men fundera på att skippa det då det inte ser konstigt ut eller stör. Brukar dock alltid lägga upp. ilands problem deluxe
6F8ED6AC-EA2E-488E-9D6D-D668A1E3EBB2.jpeg
5A62BCC4-155C-4C15-972F-445E130F50C4.jpeg
Jag tycker den längden du har se r bra ut!

Fyndade på rea i somras..en grön K jacket från Boglioli..tyvärr i bomull så blir lite veck. Brukar annars föredra deras ull o lin.
Är egentligen 2-3cm som kunde kortas i ärmen men fundera på att skippa det då det inte ser konstigt ut eller stör. Brukar dock alltid lägga upp. ilands problem deluxe
Korta?
Map bilderna så ser längden bra ut, men kanske bara är dessa bilder ?

Äger en del plagg från Lyle & scott. Gillar inte pippin (borde ta tag i att sprätta bort på skjortorna iaf) men loggan får övervägas av perfekt passform på de plagg som ägs. Och det är inte ofta det händer :) Skjortorna har hållit bra, pikéer är som de är. De bleks snabbare.

Jag tror min avsky mot loggan baserar sig från gymnasietiden, likaså som jag har svårt äga plagg från JL/tiger eller spyr lite av wesc loggan som jag klassar som 100ggr värre :D

Lyle S's pikeer har jag hemska erfarenheter av. Ser bra ut och passar fint i affären men efter ett par tvättar blir de sunkiga tycker jag.
Deras ulltröjor är dock av utmärkt kvalité.

Håller med om att det finns roligare. Både skjortor och pikéer. Och generellt föredrar jag alltid logofria plagg. Men överlag älskar jag RL så länge de håller sig till sin
identitet och inte flörtar med gatan. Och har inga problem att använda både skjortor och pikéer så länge resten av klädseln är klassisk och återhållsam.

Edit: förutsätter nog att vi inte pratar om skjortor/pikéer med överdimensionerad häst på steroider ;)

Tror jag tröttnat på plagg med logga så därför jag funderar på göra mig av med t.ex. RL. Passform design och kvalité är ganska bra annars men finns bättre. Sen känns det lite som ett ungdomligt märke och att det just uppskattas av gatan.

Vi pratar den absolut minsta hästen, ja! ;)
a3jYm6e_700b.jpg

Lyle S's pikeer har jag hemska erfarenheter av. Ser bra ut och passar fint i affären men efter ett par tvättar blir de sunkiga tycker jag.

Har upplevt att L&S är ganska bra i kvalité och passform. Men nu rök alla ganska snabbt när de var helt nya med tags och allt. Vill ha något roligare för pengarna!

De kanske har bättrat sig.
LS tänjer ut sig. LaCoste verkar ha lite stretchmaterial i sig som gör att tröjorna behåller formen.

Det håller jag med om. Nu är ju Lacoste lite dyrare så bättre tyg och funktion kanske. Tycker dock att LS pikéer inte är värda 599 kr så tur man kom över ett större parti på rean förra året. Betalade 239 kr/piké - sanslöst bra. Sålde dem för 300-325 kr st nu i dagarna :cool:

Häst är bättre än gul pippi.
Bäst är att strunta i vad andra tycker.
Men om du vill ha en åsikt så håller jag med talaren ovan. En piké med bra passform och diskret logga blir sällan fel.

Häst är hästlängder (host) bättre än gul pippi, ja! Struntar i vad folk tycker generellt men här verkar det finnas killar med bra smak och inte bara gällande klockor så det är kul att höra vad ni anser om vissa märken. Jag behöver rensa i garderoben och prioritera så skickar jag ut en undran. :) Tröttnat på logos också så vill nog köra diskret nu framöver. Innan var logga viktigt...

Äger en del plagg från Lyle & scott. Gillar inte pippin (borde ta tag i att sprätta bort på skjortorna iaf) men loggan får övervägas av perfekt passform på de plagg som ägs. Och det är inte ofta det händer :) Skjortorna har hållit bra, pikéer är som de är. De bleks snabbare.

Jag tror min avsky mot loggan baserar sig från gymnasietiden, likaså som jag har svårt äga plagg från JL/tiger eller spyr lite av wesc loggan som jag klassar som 100ggr värre :D

Samma här! Loggan påminner mig om gymnasietiden och yngre dagar. Ser många ungdomar som använder LS så kan inte riktigt identifiera mig alls med märket längre. Också ungdomliga märken som går helt.bort hos mig. :)

Jag har nog haft rätt färger på dem, dvs lite ljusare ton och de har hållit bra i färg och passform. De marinblå jag haft var sämre. Överlag köper jag nog dock hellre andra typer av pikéer idag.

Trevlig struktur på kavajen men oerhört svårt att säga något om längden på ärmarna med de bilderna med böjda armar om du ville ha input på ärmlängden :)

Söker lite tips angående skjortor, hoppas det är okej här?

Tyvärr var jag ingen vinnare i genlotteriet då jag inte blev längre än 171 cm (skoja inte om den där sista centimetern, den är viktig :D). Dessutom måste jag ha enormt korta armar. Har mätt lite på mig själv och jag behöver runt 16" i kragen, ärmarna behöver vara runt 30-31". Problemet blir alltså att allt som oftast blir skjortan VÄLDIGT lång (vilket iofs spelar mindre roll, men det känns som att det blir lite konstiga proportioner) samt att ärmarna alltid är superlånga.

Har hittills inte lyckats hitta någon skjorta som sitter bra, och knappt ens hyfsat okej, direkt från hyllan. Testat alla möjliga märken, storlekar etc. Finns det ens? Är det bara inse att man måste måttbeställa alt. skrädda alla skjortor?
På grund av det här så använder jag väldigt sällan skjorta, vilket är lite tråkigt. Så, finns det någon kortvuxen stackare (långa går också bra) här som har några tips?
Kan rekommendera Armstrong som har skjortor i såväl långa som korta storlekar. Ligger på Humlegårdsgatan 4 om du är i Sthlm annars www.armstrong.nu

Beställde hem en Mac 3.0 från Private White och den kändes ju helt tokig. Konstiga mått och ofodrade ärmar vilket gör det svårt att få in en kavaj ordentligt.

Har nån tips på andra regnrockar?

Beställde hem en Mac 3.0 från Private White och den kändes ju helt tokig. Konstiga mått och ofodrade ärmar vilket gör det svårt att få in en kavaj ordentligt.

Macintosh? Dyrt och välsytt men kanske samma gubbpassform.
Själv ledsnade jag på välsydda plagg med asdålig passform så jag kör numera en bomullsrock från NN07 (Bruce technical jacket) som är sportigare men absolut duglig över en kostym). Tidigare hade jag en från J Lindeberg i Loro Piana Windstopper material.

Känner jag inte till. Länk? Nåt specifikt plagg?

Macintosh? Dyrt och välsytt men kanske samma gubbpassform.
Själv ledsnade jag på välsydda plagg med asdålig passform så jag kör numera en bomullsrock från NN07 (Bruce technical jacket) som är sportigare men absolut duglig över en kostym). Tidigare hade jag en från J Lindeberg i Loro Piana Windstopper material.

Ska kika på det. Vill ha en rock som andas och är vattenavstötande. Private White är ju annars perfekt med Ventile-tyget.

Nu vet jag inte hur du är byggd(muskelmässigt) men jag som är lite större sitter Snoot extremt bra på mig.

Ska kika på det. Vill ha en rock som andas och är vattenavstötande. Private White är ju annars perfekt med Ventile-tyget.
PW är säkert bra men knappast unika i att ha tekniska tyger.
Bland det bästa jag haft är J Lindeberg "Carson" i Loro Piana "Storm System" tyg.
Mycket bra känsla och finish. Och vettigt pris, typ 4K för en rock.

Tråkigt och synd att det har förändrat den.
Jag har föregångaren och den är fodrad i ärmar och passformen är bra. Funkar med både kavaj och tunnare plagg under.

Tillbaka
Topp