• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Macintosh? Dyrt och välsytt men kanske samma gubbpassform.
Själv ledsnade jag på välsydda plagg med asdålig passform så jag kör numera en bomullsrock från NN07 (Bruce technical jacket) som är sportigare men absolut duglig över en kostym). Tidigare hade jag en från J Lindeberg i Loro Piana Windstopper material.
Mackintosh har en hel del olika passformer och det varierar från år till år och mellan olika plagg. Har plagg därifrån och gått upp en stl och då sitter det bra och inte gubbigt eller för tight. Om du fryser är deras gummerade plagg bra men andningen är ganska obefintlig och då är deras plagg med LP tyg bra.

Känner jag inte till. Länk? Nåt specifikt plagg?

Ska kika på det. Vill ha en rock som andas och är vattenavstötande. Private White är ju annars perfekt med Ventile-tyget.
Finns några tyger som är vattentäta
EC463BFB-D2B6-4FB5-8623-4BFC34F34E0D.png

Tror den nya är en decimeter, kanske en och en halv, längre. Ovanför känet men närmre knäet än höften så att säga. Den gamla var typ i mitten, om du förstår.
Blev nyfiken
CoC mäter 3.0 till 97cm
Min ligger på 90cm (stl 4), vilket funkar bra till mina 187cm. Längre är bra när man står still men vid transporter så uppskattar jag lite kortare längd då det blir mindre knöligt

Blev nyfiken
CoC mäter 3.0 till 97cm
Min ligger på 90cm (stl 4), vilket funkar bra till mina 187cm. Längre är bra när man står still men vid transporter så uppskattar jag lite kortare längd då det blir mindre knöligt
De har även ändrat om sömmarna och gjort sprundet längre och lagt dit en knapp.

Detaljerna är på topp, men skuren av nån som e ballögd.

Hej experterna!
Tips, tack?
Skulle behöva ett par uddabyxor. Spec:
-såna där lite högre i midjan som "ni väklädda" har, fast inte tokhöga.
-allroundfärg
-budgetvariant (får man något för under eller ikring tusingen?)
-rimligtvis passande en kortbent 182 cm 85 kg 40-åring med breda höfter. Ingen gubbmage, men lite mer fläsk än jag kanske skulle önska. Köpte 32/32 senast jag köpte jeans(Levis 511), men de sitter ju lite långt ned.

Hej experterna!
Tips, tack?
-allroundfärg
-rimligtvis passande en kortbent 182 cm 85 kg 40-åring med breda höfter. Ingen gubbmage, men lite mer fläsk än jag kanske skulle önska. Köpte 32/32 senast jag köpte jeans(Levis 511), men de sitter ju lite långt ned.

Jag köpte de här efter tips på forumet om du nu vill testa riktig budgetvariant (är ju förvisso kanske inte en höst/vinter-braxa):

http://m2.hm.com/m/sv_se/productpage.0631804001.html

Jäkligt nöjd för pengen måste jag säga.

Jag köpte de här efter tips på forumet om du nu vill testa riktig budgetvariant (är ju förvisso kanske inte en höst/vinter-braxa):

http://m2.hm.com/m/sv_se/productpage.0631804001.html

Jäkligt nöjd för pengen måste jag säga.
Även jag slår ett slag för dessa - men som 188 cm/100kg gick jag upp två storlekar, fick vettig midja, vettig längd och en inte allt för tajt benvidd. @Strindberg torde ha bättre proportioner, men det är en rätt tajt byxa. :D

Har letat runt efter en alternativ mac-rock men inte fastnat för nåt. Färgen jag vill ha är antingen beige eller navy. Framförallt vill jag ha den lite längre, närmre knäet än höften. Den ska trots allt användas i regn. Gärna ett mjukt och följsamt tyg.

Den nya längden på PWs nya är bra, men resten suger.

Har letat runt efter en alternativ mac-rock men inte fastnat för nåt. Färgen jag vill ha är antingen beige eller navy. Framförallt vill jag ha den lite längre, närmre knäet än höften. Den ska trots allt användas i regn. Gärna ett mjukt och följsamt tyg.

Den nya längden på PWs nya är bra, men resten suger.
Herno, Fay, Aspesi mfl kanske har något?

Fyller på lite med rock/regnrocktips:

Uber som bl.a säljs på naturkompaniet (de brukar ha rätt bra reor på dem). Fantastiska plagg och har bra passform för både gubbkropp och atletisk byggnad :)

Hej experterna!
Tips, tack?
-allroundfärg

Borde gå att hitta på Brothers, eller kanske D+LJ s AW 18 som lanseras snart. Lägger du på 500 spänn så borde OJ och Tiger ha nåt! Men du kanske ville ha en konkret förslag?

Tillbaka
Topp