Styleafter50 och AlessandrosquarziBästa insta, bloggen för en 55+?
Frågar för pappa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Styleafter50 och AlessandrosquarziBästa insta, bloggen för en 55+?
Frågar för pappa.
Bästa insta, bloggen för en 55+?
Frågar för pappa.
Har letat runt efter en alternativ mac-rock men inte fastnat för nåt. Färgen jag vill ha är antingen beige eller navy. Framförallt vill jag ha den lite längre, närmre knäet än höften. Den ska trots allt användas i regn. Gärna ett mjukt och följsamt tyg.
Den nya längden på PWs nya är bra, men resten suger.
gezzaseyesBästa insta, bloggen för en 55+?
Frågar för pappa.
Inget fel?Orkar inte läsa tillbaka, men vad är det för fel på Mackintosh? Det heter ju Mac av en anledning...
Jag är riktigt nöjd med min, finns ju i två vidder också vad jag förstår, jag har den klassiska vida eftersom jag är hyfsat rund.
Vad tycker ni? Lösningen på klocka som inte slinker under skjortärmen![]()
![]()
Vad tycker ni? Lösningen på klocka som inte slinker under skjortärmen![]()
![]()
Varför är det tyg under klockan? Blir det inte samma effekt som att sätta den på manschetten?Vad tycker ni? Lösningen på klocka som inte slinker under skjortärmen![]()
![]()
Pendlar till Stockholm tills vi sålt huset och flyttat upp. Måste därför hitta en snygg ryggsäck. Någon som har några tips? Kör en tote från Frank Clegg idag men det är för tungt att släpa runt med dator och allt annat crap fram och tillbaka till tåget.
Två par. Ett par ljusa och ett par mörka.Tänkte införskaffa mig ett par flanellbyxor, vad tycker ni är att föredra: ljusgrå eller mörkare?
![]()
Tycker det är rätt snyggt när klockan kryper under skjortärmen och bara tittar fram lite halvt. Medans det där inte va snyggt alls!!Vad tycker ni? Lösningen på klocka som inte slinker under skjortärmen![]()
![]()
Hallå Vänner, kallare tider väntar och jag är på jakt efter en fräsch dunväst i tunnare variant. Gärna mörkgrön eller mörkblå och helst utan loggor. Någon som har tips? Prisklass runt 1000kr![]()
Någon som har tips på bra långärmade poloskjortor, gärna utan synliga logotyper, max ca. 500kr styck!
Har en portfölj och korthållare från Mismo. Mycket nöjd hittills.Det blev en sådan. Lagom stor och stilren. Aldrig haft något från mismo förrut.
![]()
Det bådar gott. Lädret ok?Har en portfölj och korthållare från Mismo. Mycket nöjd hittills.
So far so goodDet bådar gott. Lädret ok?
Har en totebag! En riktig arbetshäst för mig men kvalitén känns ändå lovande efter ett årDet blev en sådan. Lagom stor och stilren. Aldrig haft något från mismo förrut.
![]()
Sneglade själv på Canali rocken men hoppade den då jag inte gillade den assymetriska designen över bröstet. Aqua är renare imo så min röst hamnar där.Fick hem rocken från aquascutum (https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aquascutum-broadgate-raincoat-camel.html) och måste säga den är väldigt fin. Sitter mycket bättre än PW.
Beställde även hem följande som jag hittade på rea, som jag ska jämföra med, innan jag bestämmer mig: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/canali-water-repellent-coat-navy.html
Vilken gillar ni bäst?
Antar den där flärpen är en klassisk design. Står inget tydligt om varför den finns där, det mesta är spekulationer.Sneglade själv på Canali rocken men hoppade den då jag inte gillade den assymetriska designen över bröstet. Aqua är renare imo så min röst hamnar där.
AquascutumFick hem rocken från aquascutum (https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aquascutum-broadgate-raincoat-camel.html) och måste säga den är väldigt fin. Sitter mycket bättre än PW.
Beställde även hem följande som jag hittade på rea, som jag ska jämföra med, innan jag bestämmer mig: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/canali-water-repellent-coat-navy.html
Vilken gillar ni bäst?